Swissvax- Shining av 1987 Audi 80 Quattro

Anbefalte innlegg

Har ordnet meg en sponsoravtale med Swissvax Norge og tenkte det var på tide med en skikkelig skrytetråd av disse utrolige produktene. Har opparbeidet meg en god del av produktsortemanget til Swissvax og er storfornøyd med alle! Var før en Autoglym person, men nå bruker jeg bare swissvax uten om glasspolishen til autoglym.

 

Litt om bilen: Bilen er en 87 mod Audi 80 quattro som har trilla ca 280 000km. Fargen er den vanlige Audifargen uten klarlakk så lakken begynte og bli veldig matt og hvit. I tilleg var det det en del riper. (både vaskeriper og vanlige riper)

DSC_7464.jpg

DSC_7465.jpg

DSC_7469.jpg

 

Bilen ble først vasket en gang med høytrykk uten såpe, for å få vekk det verste av skiten. Så påførte jeg avfetting for å løse opp ingrodd skit og asfalt. Spylte så av med høytrykk. Videre ble bilen vasket medSwissvax Car Bath og Swissvax WashPudel

 

Tørket så av bilen med pusseskinn og gikk over med Swissvax paint rubber (clay) Tok først på Plastic wash og Plastic protection på alle lister og fangere for at ikke rubbingen sku feste seg på plastiken. Maskerte også litt på de vansklige plassene.

 

Så stod rubbing for tur. Brukte en grei einhell roterendes maskin og gikk over med ca 1800 omd. Rubbingen er proffserien til Swissvax som er beregnet til maskin. Hvis du ikke trenger/vil bruke maskin brukes Swissvax CleanerFulid Medium eller strong

Gikk over til jeg så at det meste av riper var vekk, kunne sikkert tatt litt mer, men var litt usikker på hvor mye lakk som er igjen.

 

Tøket godt av bilen med et Swissvax Håndkle

Så påførte jeg voks med kun hendene. Får en god fingerfølese av dette, anbefales! Jeg bruker Swissvax Concorso Men alle voksene til swissvax er fullgode vokser.

DSC_7474.jpg

 

Tørket først av med Et Håndkle og siste buffoff med Swissvax microfiberklut Da var bilen etter 6-7 timer en heeelt ny bil! utrolig fornøyd med resultatet!

 

Noen bilder av resultatet:

DSC_7478.jpg

 

DSC_7485.jpg

 

DSC_7486.jpg

 

DSC_7489.jpg

 

DSC_7490.jpg

 

Et bilde av noen av produktene jeg brukte:

 

DSC_7476.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke fått prøvde noen av deres produkter ennå.. Men det trengs vel sponsoravtale for sånt! :P Ikke akkurat rimligst på markedet ;) Men funker, det har du bevist! Ble bra det der!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke fått prøvde noen av deres produkter ennå.. Men det trengs vel sponsoravtale for sånt! :P Ikke akkurat rimligst på markedet ;) Men funker, det har du bevist! Ble bra det der!!

 

Hehe. Er jo ikke uten grunn at produktene koster litt, men de vanlig produktene ligger ikke så mye høyere i pris enn hva feks meguiars ligger. Men akkurat voksen er jo litt høyere prisklasse! Men den er ekstremt dryg i bruk å. Dette blir vel den 5 bilen jeg vokser og har fortsatt ikke sunket mer enn 1 cm i boksen og er ca 4 cm igjen. Mao har du 20 behandlinger i en voks iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner Fluid Pro er utrolig kjekk! 80'n ble våååt.

Pneu og Wheel Cleaner er produkter jeg knapt kan klare meg uten.

 

Et lite tips Ola. Ikke begynn å spyle av med høytrykk uten såpe. Spray avfetting på først. Den fungerer best på tørr flate.

Når bilen er våt blir avfettingen veldig vannet ut og mister vaskeegenskapene drastisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du påførte voks med hendene sier du. Er det en spesiell voks du bruker da, eller kan du gjøre det med alle?

 

Edit: Meget bra resultat forresten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du påførte voks med hendene sier du. Er det en spesiell voks du bruker da, eller kan du gjøre det med alle?

 

Edit: Meget bra resultat forresten :)

 

Swisswax er sweeet... High end vokser som kommer som paste kan påføres med hendene.. Men det er smak og behag hva man gjør..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner Fluid Pro er utrolig kjekk! 80'n ble våååt.

Pneu og Wheel Cleaner er produkter jeg knapt kan klare meg uten.

 

Et lite tips Ola. Ikke begynn å spyle av med høytrykk uten såpe. Spray avfetting på først. Den fungerer best på tørr flate.

Når bilen er våt blir avfettingen veldig vannet ut og mister vaskeegenskapene drastisk.

 

Har ikke brukt wheel cleaner enda, da jeg ikke har hatt felger med lakk enda :P Men Pneu gir den absolutt fineste fargen/glans til dekkene!

Påfører vanligvis avfettig på tørr bil ja, men bilen var utrolig skitten (bildene øverst er etter vask!) og da skylte jeg først av den med vann for så å ta forsiktig over med svamp og avfetting da bilen ikke har blitt vasket skikkelig siden vinteren! Dette er jo ikke akkurat så bra for lakken, men tenkte siden jeg skulle rubbe likevel så var det bedre at den ble skikkelig ren!

 

Du påførte voks med hendene sier du. Er det en spesiell voks du bruker da, eller kan du gjøre det med alle?

 

Edit: Meget bra resultat forresten :)

 

Følger med en Pad om du heller vil bruke det, men jeg liker å bruke hendene. Kan vel brukes på alle vokser som ikke er flytende iallfall. Blir også utrolig lite svinn når jeg bruker fingrene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble et riimelig bra resultat ja! Hvor bestiller jeg time for behandling da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble et riimelig bra resultat ja! Hvor bestiller jeg time for behandling da? ;)

 

Hehe! Kan heller gi deg hjemmesiden til swissvax så får du lære deg det selv! Blir billigere i lengden det!

Kan ikke akkurat betrakte meg selv som en "proff" da dette blir den andre bilen jeg tar med maskin!

 

Har 2 biler jeg skal behandle allerede. En sliten passat og en audi 200. Skal prøve å ta bilder når dette blir!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke brukt wheel cleaner enda, da jeg ikke har hatt felger med lakk enda :P

 

Wheel Cleaner kan du bruke ublandet på alle typer felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wheel Cleaner kan du bruke ublandet på alle typer felger :)

 

 

Det er greit, men jeg brukte autosol til å "vaske" felgene!:P: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette andre gangen du bruker maskin?:o

utrolig bra jobbet i alle fall, får en HELT lik rød audi 80 neste uke som er enda mere matt en dette..

 

Men bruker meguiars da,. noen ny begynner tips elleR?:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er andre gangen ja! Takk takk!

 

Hvis du skal bruke maskin er egentlig tipsene å være systematisk og ikke kjøre på alt for mye hastighet, da det er lett å brenne lakken. Når jeg rubber/polerer går jeg først fram og tilbake så opp og ned. Da dekker du hele området og minsker sjangsen å få merker etter maskina.

Ellers er det viktig at bilen er gulledes ren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er andre gangen ja! Takk takk!

 

Hvis du skal bruke maskin er egentlig tipsene å være systematisk og ikke kjøre på alt for mye hastighet, da det er lett å brenne lakken. Når jeg rubber/polerer går jeg først fram og tilbake så opp og ned. Da dekker du hele området og minsker sjangsen å få merker etter maskina.

Ellers er det viktig at bilen er gulledes ren!

 

Takk for tips:)

Må si jeg er imponert:)

 

regner med jeg ser en like blank rs2 til helga;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska kjøpe meg maskin selv nå. Hva anbefales med tanke på hastighets muligheter? Omdreining fra/til?? Utstyr anbefales til maskinen. Hva slags type pades osv.? Når du påfører rubbing bruker du maskinen da og hva slags hastighet da? Så du skrev 1800, men er ikke det egentlig kanske mye? Syns det hørtes mye ut, men ser jo resulatet her da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hastigheten er som oftest avhening av produktet du bruker og temperatur.

Rubbing trengs å jobbes mer med, siden det er mye slipemidler i den som trengs å brytes ned. Derfor skal rubbing generelt kjøres på høyere hastighet enn vanlig polish.

 

Begynn med en finere polish på myk pute, rundt 1500rpm. Så når du får inn følelsen kan du begynne med grovere polisher og puter og øke hastigheten. Det går fint å kjøre vanlig maskinpolish på 1800rpm også etterhvert. Men da må du være veldig forsiktig over kantene.

 

Blir dog litt feil å kalle Cleaner Fluid Pro for rubbing. For så grov er den ikke. Den har veldig gode renseegenskaper, og noe slipeeffekt. Det geniale med den er at du kan fjerne små-swirls med den og legge voksen rett oppå, siden den tilfører de rette oljene.

Rubbing renser enda dypere, og sliper MYE mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig forskjell, mulig jeg handler noen slike kombipakker av Brage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska kjøpe meg maskin selv nå. Hva anbefales med tanke på hastighets muligheter? Omdreining fra/til?? Utstyr anbefales til maskinen. Hva slags type pades osv.? Når du påfører rubbing bruker du maskinen da og hva slags hastighet da? Så du skrev 1800, men er ikke det egentlig kanske mye? Syns det hørtes mye ut, men ser jo resulatet her da ;)

 

 

Godt forklart av Christer her om dette. Synst å huske at på flaska stod det fra 1200-1400 med lite riper og 1500-1800 for større riper og slitt lakk. Men dette varierer jo fra produkt til produkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips:)

Må si jeg er imponert:)

 

regner med jeg ser en like blank rs2 til helga;)

 

Tror nok ikke det blir noen tur til rudskogen du! Blir for langt å kjøre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et veldig bra svar, Christer ;)

 

Kjøpte en nybegynner maskin idag på mekonomen. Ska kjøpe mer proffesjonelt etterhvert som jeg har fått litt mer trening og erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.