#1 Skrevet August 11, 2008 Lurte på om noen har noe tips om hvordan jeg får blinklyse til og lyse men likevel fungere som normalt når jeg blinker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2008 Det er så simpelt at du ikke tror det. Hvis du ikke gidder å styre med å koble til ei 2-pola pære, så finner du frem drillen og borrer et hull i blinkeren som du kan feste det opprinnelige parklyset i, altså flytte det fra hovedlyktene og til blinlysene. Vil du beholde de originale parklysene, finner du frem drillen, par meter med svart og rød ledning, kabelsko og strømtyver og parklysholdere. Du kobler deg enkelt inn på de originale ledningene til parklysene og kobler til de nye parklysholderne og gjør samme operasjon som nevnt først. Like lett som å lage omelett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2008 Hehe.. takk for tipse..ja på golfen har jeg alt gjort det med parklyse men følte jeg fekk lite/dårlig effekt ut av det,men det med 2-pola pære har ikke slått meg...er jo meget enkelt det:p men får jeg taki 2-pola pære som er oransj da? med tanke på hvite blinkers blir jo det ganske teit med hvit pære også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2008 canadisk lys innstilling i vagcom gjør vel at blinklyse lyser hele tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2008 Hehe.. takk for tipse..ja på golfen har jeg alt gjort det med parklyse men følte jeg fekk lite/dårlig effekt ut av det,men det med 2-pola pære har ikke slått meg...er jo meget enkelt det:p men får jeg taki 2-pola pære som er oransj da? med tanke på hvite blinkers blir jo det ganske teit med hvit pære også. Du får tak i det, ja;) Men da må du vel file bort ene av "polene" på pæra for å få de nedi blinklysholderen - ihvertfall etter hva jeg husker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2008 Noen som har testet teorien til Tor Kjell? kunne tenkt meg og testet det på passelaten. men spørsmålet var vell rettet mot golfen,og arbeidsbilen volvo s70:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2008 ja,men om en filer bort den ene polen,er ikke da poenget med 2-pola pære borte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2008 Hehe. Kanskje jeg surrer i natten. Ikke like lett å begynne igjen på jobb etter 4 ukers ferie (man blir trøtt). Må vel file bort den ene polen og lodde pæra i blinklysholderen, kanskje. Husker sannelig ikke hvordan vi gjorde det på Mortens Passat nå, da det er ei god stund siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2008 Jeg/vi har gjort det på en audi a4 fra 2005, enkelt som bare det:D Tror det er akkurat like enkelt på passaten din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2008 Man filer bort den ene av de to styretappene, ettersom denne typen pærer har styrtapper som er plassert kl. 12 og 5, mens de originale har kl. 12 og 6. Polene blir naturligvis ikke rørt. Skal dette funke må du også ha pæreholder som passer til totrinns pære. Hvis ikke vil du ikke kunne bruke de to trinna (5 og 15W, om jeg ikke husker feil - som jo skjer rett som det er;)) uavhengig av hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2008 Okei..takker! har du Tor Kjell vagcom? tid en dag til og teste på min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 11, 2008 Man filer bort den ene av de to styretappene, ettersom denne typen pærer har styrtapper som er plassert kl. 12 og 5, mens de originale har kl. 12 og 6. Polene blir naturligvis ikke rørt. Styretappene var det naturligvis, ikke polene som jeg surret med. Lenge siden det ble gjort, så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2008 de lyktene som en kan skaffe fra usa til B5 er orginalt parklyse i blinklyset ?` 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 12, 2008 de lyktene som en kan skaffe fra usa til B5 er orginalt parklyse i blinklyset ?` US lyktene har vanlige park lys og de ut i siden er markerings lys som også brukes som blink lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 12, 2008 På Chevroleten la jeg bare parklysstrøm inn på jordingsledningen til blinkelyset. Vet ikke om det fungerer på europeere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 12, 2008 Okei..takker! har du Tor Kjell vagcom? tid en dag til og teste på min? Har ikke, men får vel om en uke eller 2, kan self prøve det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 12, 2008 Tror ikke man bruke Vagcom for Canadisk lys-instilling på Passat 3BG,kun på de siste modellene som har Canbus mener jeg på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 12, 2008 Meiner også ganske bestemt på at Pål har rett her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...