#1 Skrevet August 12, 2008 Hei! Bomgiret fra 1 til 2 gir med min 6trinns girkasse. Ble litt skarping men ikke mye. Etter dette er revers blitt litt treg å få inn, andre 2gir enda litt tregere og 1gir virker det som er borte. 3, 4, 5 og 6gir funker som det alltid har gjort. Når jeg først får satt den i revers eller 2gir er det ikke noe skraping og snakke om. Dette har hendt en gang tidligere også. Etterhvert som jeg da giret løsnet revers, 1 og 2gir opp etter som tiden gikk. Vet dette er beskrevet i en annen tråd et sted, men finner seff ikke tråden nå. I denne tråden ble det fortalt om en del "i begynnelsen" av girkassen som kunne bli bøyd eller noe slik at det ble vanskelig og finne girene. Noen som har vært borti samme situasjon? Hva heter eventuellt delen som kan bli bøyd "i begynnelsen" av girkassen? Skal sjekker sjaltemekanismen mellom kasse og girstang. Takker for svar! Mvh Frode:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2008 En liten på denne. Noen som har vært borti noe lignende? Det ender vel med at jeg overhaler kassa i løpet av vinteren, men kjekt å vite hva andre har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2008 Er vel sikkert skiftegaffelen som blir bøyd. Det du kan gjøre er å sette deg ned å gire gjennom alle girene en stund med motor av. Kan hende det hjelper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2008 Er vel sikkert skiftegaffelen som blir bøyd. Det du kan gjøre er å sette deg ned å gire gjennom alle girene en stund med motor av. Kan hende det hjelper Takk for svar. Får prøve meg litt frem. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...