Duggproblemer i frontlykter A4 B6.

Anbefalte innlegg

Har merket at mine frontlykter på min 05 Audi A4 B6 dugger fælt,særlig etter bilvask/en bløt natt ute. :(

 

Det blir såpass mye dugg at det renner vann på innsiden helt i mot blinklysene,har latt bilen stått med Fjernlys på lenge etc,det hjelper litt men ikke nok. Er Audi vrange på og gi ut nye lamper mtp dugg eller går det greit og få nye?

 

Er da snakk om 2stk nye ffrontlamper m/Sort innmat og org Bi-Xenon. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme problemet på bi-xenon lyktene mine også!: mad : er det bare på bi xenon lyktene det er ett problem?? virker som det er mange som har bi-xenon lykter som har samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjener mange med b6 som sliter med det.. han ene kompisen min laget ett puste / dreneringshull foran å ble kvitt problemet..

Har å hørt om folk som tetter de bedre med sikaflex osv. men usikker på hvordan de gjør det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok. Kanskje jeg skulle borret ett par små hull på undersiden på lampene da. : klø : Men lampene er såpass dyre nye,at jeg vet ikke om jeg tørr. :( Noen som har hørt med Møller mtp garanti/reklamasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemt...Møller kikket på de, og da var dreneringen tett på den ene lykta, så den er fin nå, men den andre er ille! Jeg har importert min, så jeg fikk ikke dekket noe. Hvis din er kjøpt ny i norge er det jo bare å høre med de, jeg hadde fått nye hvis bilen hadde vært kjøpt hos Møller!!

Hvis jeg ikke husker helt feil, så koster ÉN av de bi-xenon lampene 6-7000kr...: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemt...Møller kikket på de, og da var dreneringen tett på den ene lykta, så den er fin nå, men den andre er ille! Jeg har importert min, så jeg fikk ikke dekket noe. Hvis din er kjøpt ny i norge er det jo bare å høre med de, jeg hadde fått nye hvis bilen hadde vært kjøpt hos Møller!!

Hvis jeg ikke husker helt feil, så koster ÉN av de bi-xenon lampene 6-7000kr...: eek :

 

 

Aha,da skal jeg sjekke dreneringen på lyktene mine i morgen. :) Min ble tatt inn i fra Tyskland av Autostrada,så da er det sikkert veggen og møte hos Møller. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min B6 med Bi-Xenon, ingenting å hente hos møller når det er importert bil. Hadde samme problemet med gamlebilen (2003 Passat med Bi-Xenon), virker som VAG sliter litt med å få til tette lykter.. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det er bilene med Bi-Xenon som er probleme. : klø : Kaaaaanskje problemet er at tettelisten rundt ballast/lampehus ikke tetter godt nok også.Dette skal jeg se litt på,så får vi se hvordan det går. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På både audien og passaten ser det ut som om det var forsøkt tettet med en slags silikon oppe på lykten, i skjøten mellom glass og lampehus. Fremdeles dugg. Tettelisten rundt ballast/lampehus ser fin ut på begge lyktene på audien, dette ble inspisert da jeg monterte xenonpærene jeg kjøpte av deg. (forøvrig meget fornøyd me de! :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problem med dette på bilen min når jeg kjøpte den.

Bilen er kjøpt ny i norge og var da 3år gammel.

Resultat: 2stk ny bi-xenon lamper på garanti:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pill råttent at importbiler ikke skal gå gjennom på ellers opplagte garantisaker. Til sammenligning: Sambo sin tyskimporterte '99 Ford Focus fikk rustangrep i 3 dører, såvidt antydning i den 4. Resultat: Full garanti, 1 dør byttes, 3 dører utbedres. Synd, men sant at andre merkeforhandlere er så mye bedre på service enn Møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi rustgarantien gjelder selv om bilen er importert eller ikke. Hadde fått utbedret rust på bilen din av Møller selv om den er importert (hvis den er innenfor rustgaranti tiden selvsagt)

Er jo ikke mer enn 2års fabrikkgaranti på bilene. Det siste året er det jo importør, altså Møller selv som dekker, hvis jeg ikke husker helt feil! I Tyskland, og fleste andre land er fabrikkgaranti kun 2år!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, kjente ikke til hvordan dette fungerte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er svakhet i lyktene både foran og bak på b6.

Bak er det jo latterlig dårlig tetting, ikke rart det blir fuktig..

 

Spørs om ikke reklamasjon hos Møller sitter langt inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet frem til at jeg SKAL bytte frontlykter på bilen grunnet duggen.... :( Er møkklei de..

Ser litt på disse

 

Men siden jeg har org Bi-Xenon,kan jeg bare bytte ut de org lampene med disse uten og få noe varsler etc? : klø : Er jo halogen de på ebukta.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en Garantiutløpstest i dag,og der fikk jeg høre at frontlampene dugger ALT for mye.Derfor MÅ de byttes.. :(

Skal dra til Audi og høre med de ang reklamasjon uansett om bilen er import! Jeg skal f... ikke ha noe dugg i frontlampene mine lenger,og DE skal få fikse det samme hva de sier... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min 8E - med det ble verre etter full demontering for lakkering, så jeg antar at noe ikke er tett - eller at dreneringa er tett. Merkelig at ingen på Møller har nevnt noe om drenering... Uansett, dette er import, så jeg er interessert i å følge tråden videre. Kanskje gruppekjøp er løsningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en Garantiutløpstest i dag,og der fikk jeg høre at frontlampene dugger ALT for mye.Derfor MÅ de byttes.. :(

Skal dra til Audi og høre med de ang reklamasjon uansett om bilen er import! Jeg skal f... ikke ha noe dugg i frontlampene mine lenger,og DE skal få fikse det samme hva de sier... ;)

 

Fikk du snakket med Audi om dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du snakket med Audi om dette??

 

Det var no go så klart. :( Men har demontert mine lamper og lagt sillikon rundet ALLE skjøter nå,og det skal en del til for at de dugger nå.Og hvis de dugger er det ikke på næææær like mye som før,så da tørker det opp ved litt bruk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var no go ja, fryktet det gitt! Skal på eu-kontroll på mandag, så håper de ikke sier noe om de da...satse på at de er tørre og fine da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hentet bilen i fra Møller,der har den stått ute i 2dager.Begge lampene er nå HELT fulle av dugg,så silikon i alle skjøter hjalp ikke. :( Vurderer og kjøpe nye i fra DE,for så og gå over alle skjøter på de igjen for og se... :(

 

Siden vi har Bi-xenon får man jo så klart ikke brukt "styling" lamper heller.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funka ikke det heller nei! Får vel bare kjøpe nye da :P

For min del gjør det ikke noe at styling lyktene ikke passer, er ikke spesielt fan av det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var no go så klart. :( Men har demontert mine lamper og lagt sillikon rundet ALLE skjøter nå,og det skal en del til for at de dugger nå.Og hvis de dugger er det ikke på næææær like mye som før,så da tørker det opp ved litt bruk. :)

 

Tettet du igjen dernerings slangene også?

Uansett vil vel total forsegling ikke være særlig langvarig løsning med tanke på bytting av pærer.

Jeg byttet den plata bakerst, og sjekket dernsslangene men desverre uten å løse noe som helst.

Kanskje det blit bedre hvis man lager flere hull slik at man får luftet ut mer. Hvis det er samme temperatur i lyktehuset som utvendig burde det ikke være dugg der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei,tettet ikke utluftingen,da dugger det vell ennå mer tror jeg. : klø :

Jeg tenker også likt som deg,skulle tro det ikke dugget når temp innv + utv er lik? Slik det er nå dugger lyktene ved bruk (Xenon nærlys + park og evt fjernlys),spes når det er kaldt/rått ute,dugger ikke i tørt vær.. Så er tempforskjellen utv/innv som gjør duggen tror jeg? : klø : For lampene er heeelt tette,utenom luftekanalene nå. :)

 

Tettet du igjen dernerings slangene også?

Uansett vil vel total forsegling ikke være særlig langvarig løsning med tanke på bytting av pærer.

Jeg byttet den plata bakerst, og sjekket dernsslangene men desverre uten å løse noe som helst.

Kanskje det blit bedre hvis man lager flere hull slik at man får luftet ut mer. Hvis det er samme temperatur i lyktehuset som utvendig burde det ikke være dugg der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går med en tanke om å forsøke å montere vifter av den typen man benytter i bærbare pc'er. Det finnes endel utvalg med 12v spenning, og størrelse som fint lar seg silikonere fast inni eller i nærheten av drensrørene. hvorvidt det hjelper er uvisst, men det er i allefall billigere enn å kjøpe helt nye lykter til 7500 pr stk (i Norge vel å merke). Det er flere vifter i korrekt størrelse hos bl.a. http://www.magasi.net og de fleste pc butikkene på nett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.