Duggproblemer i frontlykter A4 B6.

Anbefalte innlegg

Har merket at mine frontlykter på min 05 Audi A4 B6 dugger fælt,særlig etter bilvask/en bløt natt ute. :(

 

Det blir såpass mye dugg at det renner vann på innsiden helt i mot blinklysene,har latt bilen stått med Fjernlys på lenge etc,det hjelper litt men ikke nok. Er Audi vrange på og gi ut nye lamper mtp dugg eller går det greit og få nye?

 

Er da snakk om 2stk nye ffrontlamper m/Sort innmat og org Bi-Xenon. :)

 

er bilen innenfor garanti tiden og dugget ikke forsvinner etter ca 10 min med lyset på så pleier det gå på garanti.. uten no mas.. er min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare 2 års garanti på import så da utgår jo mitt innlegg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare 2 års garanti på import så da utgår jo mitt innlegg:)

 

Jepp,fikk høre dette jeg også.. Dårlige greier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har det gått med folk sine xenon lykter?

 

Har samme problem selv, mine dugger og det renner vann på innsiden : bh : I tillegg så justerer lyset ikke seg selv når man skrur det på så da er vel justering motoren GONE?? Tenkte ikke over å sjekke det da jeg kjøpte bilen, Møller vil ha 9000 pr hovedlykte : eek : (er det mulig?). Finner nye lykter på ebay til 1250 plus frakt men det er mange ergerlige penger å betale for noe som man "ikke" trenger...

 

Det finnes noen halogen lykter til min model (S3 8L) men er det noen som vet om jeg kan løfte over tennere, ballast og pærer i de halogen husene (passer de deler på samme plass som de jeg har)? Er det samme lykte bare uten xenon? Har prøvet å emaile de men de forstår ikke hva jeg mener / snakker ikke godt nok tysk til å gjøre meg forståelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine dugger like fint ennå.... :(

Får jo f... ikke til og kode om så jeg kan bruke ettermarkedslamper uten høydejusteringsmotorer heller. :( Dvs kode om bilen til Halogen,så ikke høydesjekken går ved oppstart. :(

 

Men får du opp at høydejusteringen ikke funker ved oppstart da? : klø :

ta en diagnose og sjekk ut om du kan nullstille de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine dugger like fint ennå.... :(

Får jo f... ikke til og kode om så jeg kan bruke ettermarkedslamper uten høydejusteringsmotorer heller. :( Dvs kode om bilen til Halogen,så ikke høydesjekken går ved oppstart. :(

 

Men får du opp at høydejusteringen ikke funker ved oppstart da? : klø :

ta en diagnose og sjekk ut om du kan nullstille de. :)

 

Ja jeg må få tak i en kamerat med VagCom å sjekke om det kommer opp noe. Nei jeg får ikke opp noen feil koder ved oppstart. Kan man egentlig få tak i nye høydejusteringsmotorer å bytte de selv. Da evt. bake lykten i ovnen å så skille glass fra selve lyktehuset? Når jeg stikker fingrene inn i lykten kan jeg lett bevege reflektor-chrome delen opp å ned pluss at lyset vibrerer noe jævlig når jeg kjører på bumpete vei...så det er ikke tvil om at et eller annet e ødelagt...faen og : bh ::bs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med samme problem som alle andre her inne. Lyktene (BI-Xenon) mine dugger noe veldig. Bilen er importert og møller nekter å ta dette på noen reklamasjon. Med så mange med samme problem så burde det jo være mulig og få møller med på en reklamasjonsordning, for her er det åpenbart en svakhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svigerbror har orndet noen små filtre. Tenkte å borre hull på undersiden av lyktene og sette på dette...

Må vel bli bra det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med samme problem som alle andre her inne. Lyktene (BI-Xenon) mine dugger noe veldig. Bilen er importert og møller nekter å ta dette på noen reklamasjon. Med så mange med samme problem så burde det jo være mulig og få møller med på en reklamasjonsordning, for her er det åpenbart en svakhet.

 

Det blir vel det samme som problemene på v6'erne der møller ikke vil innrømme noen svakheter og du blir bare snakkende til en vegg. og ender opp med å betale alt selv. De er ikke akkurat noe flinke til å ta opp kjente problemer, og få til en løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette problemet på min 2000mod A6. Ifølge Møller er "problemet" at lyktene er for tette, og de brukte å borre luftehull i lykta for å bli kvitt problemet. Jeg gjorde den jobben selv på min bil, ble bra etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut bilder av hvor du borra hull? Har regnskogtendenser inne i lyktene mine når det er fuktig ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut bilder av hvor du borra hull? Har regnskogtendenser inne i lyktene mine når det er fuktig ute..

 

Trodde ikke dette var noe utpreget problem på a6 lyktene. Har hatt fuktighet i mine en gang på nesten 3 år og da brukte jeg en føner og satte inn i lykta, da forsvant dugget og har ikke kommet tilbake igjen.

Da hadde jeg hatt av dekslet bak for å bytte noen pærer, og ikke fått satt loket helt tett på igjen.

 

Det som av og til er problemet på disse lyktene med xenon som jeg har erfart, er at når du setter på lokket bak kan disse settes litt "skjeivt" på, og dermed ikke bli helt tette og da kommer det fuktighet inn, selv om det ser ut som om de sitter tett på.

 

Ellers så er det å passe på at luftehulla bak på lyktene ikke er tette er blitt tette av en grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg må få tak i en kamerat med VagCom å sjekke om det kommer opp noe. Nei jeg får ikke opp noen feil koder ved oppstart. Kan man egentlig få tak i nye høydejusteringsmotorer å bytte de selv. Da evt. bake lykten i ovnen å så skille glass fra selve lyktehuset? Når jeg stikker fingrene inn i lykten kan jeg lett bevege reflektor-chrome delen opp å ned pluss at lyset vibrerer noe jævlig når jeg kjører på bumpete vei...så det er ikke tvil om at et eller annet e ødelagt...faen og : bh ::bs:

 

Nye just.motorer er ingen prob og bytte selv.De sitter like bak lokket,bak på lampene.trenger ikke og "bake" de og ta av glasset. ;)

 

Kan være det at lampene har hoppet ut av "justerings-skruene",det skjedde for meg en gang jeg skrudde for mye på høydejusteringen på B5`n. :) Da var hele innmaten løs.. ;) Demonter lampen(e) og sjekk litt inni de,går fint ann og få de sammen hvis de kun har hoppet av/ut av noe. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut bilder av hvor du borra hull? Har regnskogtendenser inne i lyktene mine når det er fuktig ute..

 

Bilen er solgt og jeg har dessverre ingen fotos. Jeg borra hull når jeg var ute med lykta i forbindelse med montering av xenon og rengjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det skjedd noe på 6år her da. har en B6 og det renner inni lampa på glasset. andre siden er helt FIN. hatt begge ute og utlufting er lik på begge. noen tips som virker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve følgende:

Smør tynt lag med klar akryl i kanten mellom glass og hus, rundt hele. Borr noen hull i undersiden av lampehuset. Tørk den ut skikkelig. Om dette ikke hjelper, må det ny lampe til.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men jeg kjører bare uten lokk bak på lampene, dekker de bare til ved motorvask og jeg sliter ikke med dugg i lyktene lengere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går ikke her :P lokket og coilen til xenon er samme sak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme på både a6 og allroad c5. Det jeg erfarte var at det lå vann i bunnen av lyktene etter vask. Det er nok dette som skaper dugg hos dere andre også. På A6en borret jeg et hull under og det ble bra. Om man tar av bakkestykket så ser man godt hvor man kan borre. På allroadeb brukte jeg bare en varmluftpistol og tørket opp lykten innenfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går ikke her :P lokket og coilen til xenon er samme sak ;)

 

ja farken, Det tenkt jeg ikke på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.