Kjapt spørsmål om dobbeltmasse/clutch AAN/S4

Anbefalte innlegg

Har en stund hatt 'litt' problemer med vibrasjon ved pådrag, igrunn til det kjedelige..

Flere feil/vibrasjoner har oppstått etter hvert, men et kjapt spørsmål:

 

Hvis jeg jekker opp et hjul og dreier det frem og tilbake mens bilen står i gir, skal man da kunne se at den ene og ikke den andre delen av clutch/svinghjul beveger seg i de to hullene i clutchklokka på førersiden? Jeg har mulighet til å dreie drivverket og det som synes i det bakerste hullet en 2-3 grader før det i det forreste hullet begynner å turne motoren.. Er det tid for ny clutch/master/slave/svinghjul?

*stønn*..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Ingen som har AAN/3B som vet noe om det skal være sånn?? Makan.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen formening om dette i dag heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg har :)

 

Driver og bygger om til enkelmasse svinghjul nå på min 93 S2, som orginalt har samme dobbelmasse svinghjul som din, er faktisk på vei opp iverkstedet for å gjøre meg ferdig NUH! er visst no treff til helgem : smil :

 

Clutchen min var gåen, men fikk nesten mistanke om at det var gummien i svinghjulet som hadde tatt kvelden da jeg tok det ut, for de 2 delene kunne lett roteres med håndmakt, så trodde det "sluret"....

 

Måtte naturligvis frem med en tusj og målebånd, og jeg klarte med håndmakt lett å vri 6cm!!!!!!

 

Sist jeg kjennte etter så hadde jeg ikke 500nm i klypene, så skjønner godt at dette kan føre til både ubalanse og lav virkningsgrad på clutchen ved pådrag.

 

Har tenkt til å splitte dette svinghjulet for å se hvordan det er oppbygd, men kan se for meg at det er f.eks 4 "klør" som går inn i gummiputer på den andre delen. Når dette blir slitt så vil jeg tro at svinghjulet ved høy belastning fort kan komme ut av både balanse og vinkel, noe som medfører sluring..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, Ole!!

Var også innom NBS i dag, og fikk samme opplysning av Tor Anders der. Han sa også at dette er vanlig på disse svinghjulene, og at det svært sjeldent skal gi noe problem.. (*sukk*.. Videre til neste teori..) Tviler allikevel på at dette er særlig optimalt!

Jeg hadde et forferdelig skrammel i motoren like etter at jeg kjøpte S4'n, og det viste seg at reimskiva til generatoren var laget på samme måte, den nye var uten 'dempegummi' og mye simplere. Kanskje noe Sikaflex kan fikse? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.