Stridsvogn i tractorpulling

Anbefalte innlegg

Det går også hardt utover (restene av) en Golf 2:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahah..hør lyden når han slipper gassen !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt morsomt når han slapp opp gassen ja - for så å bare gi på igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spangen: er ikke dette en ingeniørpanzer basert på Leo 1A4? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spangen: er ikke dette en ingeniørpanzer basert på Leo 1A4? : klø :

Nei Ola. Se på eksosen på siden. Leo 1 har jo store eksos gittre på siden. Det har ikke denne.

Men ja, ser ut som ingeniør panser ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en ingeniørvogn eller bergepanser bygget på Leo 2-chassis. :)

Lett å se forskjell på eksosen som sagt her, i tillegg om man ser dem side ved side er Leo 2 vesentlig større i alle retninger, og Leo 1 har den desidert feteste motorlyden.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bergningspanser, med kranarm for å skifte motor i felten osv, ingeniørpanser har gravemaskin arm, vist jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man tar av gravemaskin-skuffa kan det være vrient å se forskjell på en dårlig video, men jeg er rimelig sikker på at det på videoen er en bergepanser. Likheten med Leo 1 bergepanser er ihvertfall slående.. ;)

Bergepanseren er teknisk sett helt lik en vanlig stridsvogn, men med litt stæsj som kran, vinsj, skjær og slikt istedetfor tårn og avanserte våpensystemer. Motor, drivverk og belteverk er identisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er riktig ja, bergepanseren er også gjort noen tonn tyngre med hensikt å kunne dra en vanlig leo, husker ikke tallene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ser ikke ut som den bergningspanser jeg har kjørt ihvertfall, den har skjæret forran som denne, men mangler den massive vinsjen som kommer ut på midten forran;) men finnes sikkert flere typer, gromt er det ihvertfall..

eneste tallene jeg husker er at den dro 120 tonn på vinsen med skjæret kjørt ned i bakken;) å at den kostet alt for mye hvis jeg hadde tenkt å ødelgge den:P høhø

edit: å den flyter vel!? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte det var en brolegger de brukte jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker vi sier det er en Büffel(leo2 chasis) jeg;)

Disse er jaffal i tyskland litt oppjazza litt hva motor angår:) Hørt om de som er blitt forbikjørt av en Büffel med en leo2 staga bak seg i 80:tilber:

Leo1 har grom lyd ja, men det er alt glemt når man kommer ut i terrenget å bare gir på: rock :

Leo2 har forresten vært på traktor pulling i norge også, dog en skolevogn, så var det ganske gromt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er og blir helt umulig å få lyden festet til noe opptaksmedium jeg har klart å finne, men her er en Leo1..

Og lyden er myyyye bedre i virkeligheten.. ;) Men ja, Leo2 er usannsynlig mye bedre å kjøre i terrenget.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.