Anbefalte innlegg

Har 2 biler med ny typen a/c.

Noen problem med begge, den som står i en 1992 Audi 100 virker som den lever sitt eget liv når man vrir rattet.

Først var det bare når jeg kjørte og svingte til høyre så økte vifta tempo og blåste mere luft, nå er dette kommet når jeg vrir til venstre også men ikke så kraftig som til høyre.

 

A/C anlegget i s6'en virker som det er dårligere virkningsgrad enn i 100'ern, mindre kulde i anlegget og mindre omdreining på vifta, dårligere trykk i dysene.

Og frontpanel kan være umulig og stille temperaturen på.. Knappene virker ikke for så og virke 5 minutter senere..

 

Hva kan dette være?

 

Mvh.Espen: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den blåser mer når du svinger er fordi børstene på viftemotoren er utslitt, og når du svinger flytter ting seg litt og gir bedre kontakt. Kan stoppe helt i morgen eller kan fortsette slik i mange år ennå.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A/C anlegget i s6'en virker som det er dårligere virkningsgrad enn i 100'ern, mindre kulde i anlegget og mindre omdreining på vifta, dårligere trykk i dysene.

Og frontpanel kan være umulig og stille temperaturen på.. Knappene virker ikke for så og virke 5 minutter senere..

 

Hva kan dette være?

 

Mvh.Espen: vinke :

 

Hva med dette da? Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte panelet mellom de to bilene du har og se om problemene med viftehastighet ++ følger betjeningspanel eller bil.

I tillegg er det på A6/S6 et pollenfilter i fordamperboksen som ofte blir glemt og kan være helt tett.

 

Som sagt er viften som går fortere i svingen selve viftemotoren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så disse kontroll boksene går overens da.. at det ikke er forskjellige typer???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte panelet mellom de to bilene du har og se om problemene med viftehastighet ++ følger betjeningspanel eller bil.

I tillegg er det på A6/S6 et pollenfilter i fordamperboksen som ofte blir glemt og kan være helt tett.

 

Som sagt er viften som går fortere i svingen selve viftemotoren. :)

 

Her ser dere grunnen til at min s6 vifte ikke hadde skikkelig dreis...

c702 nr 2 043.jpg

 

Vet ikke hvor lenge dette har stått i, men en påminnelse til og holde bytte intervallene..: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.