#1 Skrevet August 12, 2008 Har 2 biler med ny typen a/c. Noen problem med begge, den som står i en 1992 Audi 100 virker som den lever sitt eget liv når man vrir rattet. Først var det bare når jeg kjørte og svingte til høyre så økte vifta tempo og blåste mere luft, nå er dette kommet når jeg vrir til venstre også men ikke så kraftig som til høyre. A/C anlegget i s6'en virker som det er dårligere virkningsgrad enn i 100'ern, mindre kulde i anlegget og mindre omdreining på vifta, dårligere trykk i dysene. Og frontpanel kan være umulig og stille temperaturen på.. Knappene virker ikke for så og virke 5 minutter senere.. Hva kan dette være? Mvh.Espen: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2008 At den blåser mer når du svinger er fordi børstene på viftemotoren er utslitt, og når du svinger flytter ting seg litt og gir bedre kontakt. Kan stoppe helt i morgen eller kan fortsette slik i mange år ennå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2008 Ta å les av og se om du har noen feilkoder på klimaen. Følg linken så står det hvordan det gjøres. http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2008 A/C anlegget i s6'en virker som det er dårligere virkningsgrad enn i 100'ern, mindre kulde i anlegget og mindre omdreining på vifta, dårligere trykk i dysene. Og frontpanel kan være umulig og stille temperaturen på.. Knappene virker ikke for så og virke 5 minutter senere.. Hva kan dette være? Mvh.Espen: vinke : Hva med dette da? Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2008 Donkelidonk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2008 Prøv å bytte panelet mellom de to bilene du har og se om problemene med viftehastighet ++ følger betjeningspanel eller bil. I tillegg er det på A6/S6 et pollenfilter i fordamperboksen som ofte blir glemt og kan være helt tett. Som sagt er viften som går fortere i svingen selve viftemotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2008 Så disse kontroll boksene går overens da.. at det ikke er forskjellige typer??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2008 Prøv å bytte panelet mellom de to bilene du har og se om problemene med viftehastighet ++ følger betjeningspanel eller bil. I tillegg er det på A6/S6 et pollenfilter i fordamperboksen som ofte blir glemt og kan være helt tett. Som sagt er viften som går fortere i svingen selve viftemotoren. Her ser dere grunnen til at min s6 vifte ikke hadde skikkelig dreis... Vet ikke hvor lenge dette har stått i, men en påminnelse til og holde bytte intervallene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...