Elektrisk trøbbel med passat

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere skrevet om problemet jeg har med det elektriske på passaten min:

Lys/viskere/blinklys/vifte ec, virker selv om tenningen er av og nøklene er ute av bilen. Fikk som svar sist om å bytte tenningsbryter(Part number is 4A0-905-849-B) og relè nr 100. Dette er gjort og fortsatt ingen bedring med bilen. Vi har prøvd å ta ut hvert enkelt relè, men uansett hvilket vi tar ut så er lysene og det andre fortsatt på. Noen som kan hjelpe meg med å finne feilen?? Dette har pågått en stund nå og jeg begynner å bli frustret.

Bilen er for øvrig trimmet hvis chippen kan ha noen innvirkning. Det er en 97` passat 3B sedan. Har også koblet ut strømtilførselen til alarmen, men det kan vel ikke ha noe å bety? Alarmen ble koblet ut fordi den gikk i tide å utide. Alarmen er en Defa boks som ligger oppå rattstammen bak sikringene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut den boksen som ligger under der du har føttene dine når du kjører.

Er ikke sjelden det blir vått i gulvet på disse passatene her, og dermed får

man irring på kontakter og følgelig elektrisk feil i alle mulige varianter.

Denne kalles vel comfortmodul og styrer alt med alarm, sentrallås, vinduer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst ikke det er som knut her sier så kan det også være kablene fram til hjernen som har slitt av seg isolasjonen og gått til jord. det er en litt typisk feil på passatene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.