Litt om meg + fukt i golf II

Anbefalte innlegg

Hei.

Meldte meg inn i klubben akkurat nå.

Jeg har en GOLF II 1986 modell 1.6CL, med bare 90 000 km på telleren, og full servicebok.

Bilen er standard, har bensindrevet eberspacher som funker, og har 14" alu på sommerhjul.

Har skiftet til nye lykter, ny grill er underveis, og diverse slanger i motorrom som var "gamle".

Er eier nummer to og bilen er helt ok til mitt bruk.

Så til utfordringen. Dette er det sikkert skrevet om tidligere.

Ved mye kraftig regn, og om vinteren, så blir det fuktig bak passasjersetet på gulvet.

Skal ta av dørtrekka og sjekke plasten og dreneringshulla, kanskje skifte dørpakninger også.

Er det dette som er løsningen for å få bilen "tett"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben!

Gjorde underverker med ny plast bak dørtrekka på 2 av mine golder som har tatt inn vann!

Brukte tec7 (ligner sort sicafelx) og limte inn ny plast som jeg klipte ut etter den gammle lurvete som var der fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Meldte meg inn i klubben akkurat nå.

Jeg har en GOLF II 1986 modell 1.6CL, med bare 90 000 km på telleren, og full servicebok.

Bilen er standard, har bensindrevet eberspacher som funker, og har 14" alu på sommerhjul.

Har skiftet til nye lykter, ny grill er underveis, og diverse slanger i motorrom som var "gamle".

Er eier nummer to og bilen er helt ok til mitt bruk.

Så til utfordringen. Dette er det sikkert skrevet om tidligere.

Ved mye kraftig regn, og om vinteren, så blir det fuktig bak passasjersetet på gulvet.

Skal ta av dørtrekka og sjekke plasten og dreneringshulla, kanskje skifte dørpakninger også.

Er det dette som er løsningen for å få bilen "tett"?

 

Gratulerer Som nytt medlem :) bra du vet hvilket merke som gjelder ;)

desverre har ikke jeg noen kunskaper om dette på Golf 2, men dørpakkninger er vell noe som kan bli dårlig med tiden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit:)

 

Sjekk:

 

- Dreneringen nederst i døra, altså mot dørbladet.

Skrapelisten til vinduet drar med seg litt fukt når vinduet sveives opp/ned, dette skal fuktsperren bak trekket stoppe å så skal eventuell kondens renne ut en drenering nederst i døra:)

Byggplast og Sica/Tec7 er suverent:)

 

- Sjekk om dreneringene i vannkassa, altså under vindusviskerne er åpne.

I hvert hjørne skal det være en drenering som slipper vann ut mellom dør og forskjerm.

 

Har du takluke?

Isåfall kan du sjekke om pakningen rundt er hel, og samtidig kan du stake opp de fire dreneringene.

En i hvert hjørne av kassen til takluken.

 

Sjekk om det er fuktig i bagasjerommet, for det kan lett komme vann gjennom pakningene til baklyktene og i pakningsringen til låsen bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig om du skal stake opp dreneringen til takluka, sitter vel plastslanger på disse om jeg ikke tar feil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig om du skal stake opp dreneringen til takluka, sitter vel plastslanger på disse om jeg ikke tar feil ?

 

Trykkluft eller en tykk nylonsnor er en grei løsning:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer Som nytt medlem :) bra du vet hvilket merke som gjelder ;)

desverre har ikke jeg noen kunskaper om dette på Golf 2, men dørpakkninger er vell noe som kan bli dårlig med tiden :)

 

VW har jeg begynt å få sansen for de siste åra.

Bra biler.

Golf,en er min jobb-bil, og når sant skal sies er det gøy å ha noen små prosjekter på Golf,en.

Blir ikke noe plastic eller store forandringer på denne. Den skal få være i GOD bruks-stand.

Sånne enkle ting som nyere type grill, da den gamle er knekket i fester, nye lykter er montert, litt små-rust skal tas rundt tanklokket...osv.osv.

Det er ikke takluke på den.

Madammen har en Skoda Roomster Scout 2008 mod.

Er vel egentlig ikke VW, men kjøpt på en Møller butikk og har mye av de samme delene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det er første gangen jeg har hørt om en Golf2 med bensinvarmer/Eber.

Sånn gammeldags som var i eldre luftkjølt VW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det er første gangen jeg har hørt om en Golf2 med bensinvarmer/Eber.

Sånn gammeldags som var i eldre luftkjølt VW?

 

Den heter eberspacher B1L og er på 1800 watt. Tidsur er også montert nedenfor dashen, med et ur som du vrir på for å stille inn starttid.

Avansert system med eksos slange, slanger både hit og dit i motorrom, blåser først bare kald luft, men etter ca 4 min blir det full rulle.:-)

Dette er nok noe som forrige eier (den første) har fått montert ved kjøp i 1986.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig om du skal stake opp dreneringen til takluka, sitter vel plastslanger på disse om jeg ikke tar feil ?

 

De plastslangene kan også "hoppe av" niplene sine på dreneringskassa til soltaket.

Det hadde skjedd på min gamle -86 Audi 80. Med det resultat at vannet rant ned langs A-stolpen og ned ved pedalene.

Etter at bilen hadde stått parkert med snø på taket og etterhvert regn i rundt ên måned ved Mo I Rana var det akkurat 5,5 Liter vann ved pedalene...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.