#26 Skrevet Januar 12, 2009 sjekk topp paking og topp du. hatt samme problemet selv. der var det både sprukket topp og gåen topp pakning åå... håpe det bare er pakning da.. hvis det er det: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 12, 2009 sjekk topp paking og topp du. hatt samme problemet selv. der var det både sprukket topp og gåen topp pakning åssen fant du ut det var toppen og? fant du ut noe med kompresjons test? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 12, 2009 Hadde dette problemet på en A4 TQ 97 mod. Da var det oljekjøleren. Måtte rense systemet etterpå. Oppdaga det ikke før temp. lampa lyste, og da var det "grøt" i kjølevæskebeholderen. Mener å ha hørt at det er en av få "steder" vannet har høyere trykk enn olja. Derfor det ikke slår andre veien. Men jeg er elektrikker altså(dvs.:ikke peil). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 12, 2009 Hadde samme probleme/ har samme problemet. Sjekk ut tegningen i denne tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=125304 Jeg har nå fått gjort denne reperasjonen, kom på 18000. Husker desverre ikke navnet på akkurat hva de har gjort, men dette kan jeg sjekke ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 12, 2009 (endret) Hadde dette problemet på en A4 TQ 97 mod. Da var det oljekjøleren. Måtte rense systemet etterpå. Oppdaga det ikke før temp. lampa lyste, og da var det "grøt" i kjølevæskebeholderen. Mener å ha hørt at det er en av få "steder" vannet har høyere trykk enn olja. Derfor det ikke slår andre veien. Men jeg er elektrikker altså(dvs.:ikke peil). så i varmeveksleren er det høyere trykk på olja enn på vannet? derfor slår det den veien.. hvis jeg skjønte rikig: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 12, 2009 Hadde samme probleme/ har samme problemet.Sjekk ut tegningen i denne tråden her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=125304 Jeg har nå fått gjort denne reperasjonen, kom på 18000. Husker desverre ikke navnet på akkurat hva de har gjort, men dette kan jeg sjekke ut... det var dyrt:confused: det hadde vært kjempe flott å fått vite det:) kanskje det er til hjelp:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 13, 2009 kan noen legge ut link til hvor jeg kan få kjøpt varmeveksler ? takk eller hvilken forhandlere har sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 13, 2009 det var dyrt:confused: det hadde vært kjempe flott å fått vite det:) kanskje det er til hjelp:p Jepp, veldig dyrt. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem, sitter på jobb nå. Møller Haugesund sa dette var en vanlig reperasjon, men ingen andre lokale verksted hadde hørt om det... Så vet ikke jeg. Jeg har 2.0 TDI da, om det har noe å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 13, 2009 Jepp, veldig dyrt. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem, sitter på jobb nå. Møller Haugesund sa dette var en vanlig reperasjon, men ingen andre lokale verksted hadde hørt om det... Så vet ikke jeg. Jeg har 2.0 TDI da, om det har noe å si. okei:) vet bare det der var no dritt jeg.. alt jeg vet om saken:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 13, 2009 så i varmeveksleren er det høyere trykk på olja enn på vannet? derfor slår det den veien.. hvis jeg skjønte rikig: klø : Det stemmer... Jeg kjøpte min veksler på en hugger. Tror jeg betalte 500.- for den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 13, 2009 Det stemmer... Jeg kjøpte min veksler på en hugger. Tror jeg betalte 500.- for den... okey. var å bestilte meg ny på mekonomen i dag.. skulle ca 600 for det:) 500 og ett eller anna.. har også trykk testet den ene veksleren jeg har.. som den samme feilen hadde skjedd med. og det hørtes ut som det lakk ut igjennom der det kun skulle vært olje. skal trykk testes en tur til i morgen for bekreftelse:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 13, 2009 åssen fant du ut det var toppen og? fant du ut noe med kompresjons test? FAnt ut at det var toppen etter at jeg hadde demontert og såg flere sprekker mellom ventiler og fra "forbrennngen og ut mot olje og vann kanaler.". Dette var på en golf 2 1,6 TD. Foretok ikkje noe komp test nei, menn etter topp og topp pakning bytte forsvant feilen. Men husk og rensk gjennom kjøle systemet henger odt i gjenn det gugget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 17, 2009 på det store hullet til nede til høyre for å si det sånn, det avlange.. skal vel bare komme olje gjennom der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 18, 2009 noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 21, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 21, 2009 Da var det på'n igjen... får igjen olje i vannet mitt.. men denne gangen er det på en annen motor.. er ikke noe vann i olja.. bare motsatt.. noen forslag til hva det kan være?!? Hei. eg har nettopp overhalt min motor og der merket eg at d var begynnt å komme gravrust i toppen. dvs at d begynnte å ruste litt fra vannkjølings kanalen og mot oljekanalen i toppen, dette skjedde sikkert fordi at d va brukt altfor lite kjølevæske og at toppakningen var slitt slik at vannet sakte men sikkert "gravde" seg mot oljekanalen i toppen. var lett og fikse. vet ikke om dette kan være årsaken i din motor, men hvis du skal ta av toppen så ville jeg ha sjekket toppen under for å se etter rustkanaler som ikke skal være der:) hvis du gjør d sjøl koster d 99kroner: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...