#1 Skrevet August 13, 2008 Skal bytte fjørbeinslager på Poloen, og må i den forbindelse ut med demperen. Har jekka Poloen opp, og satt klar på bukker. Men hvordan får jeg løs demperen? Har forstått det slik at jeg må skru løs bolten i motorrommet? Men det virker som om den bare går rundt og rundt? Hva gjør jeg feil der? Er det noen andre bolter jeg må ta hensyn til noen plass? Setter pris på hjelp, da jeg egentlig har bruk for bilen daglig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2008 Du må holde igjen fjørbeinet i forhold til mutteren. Er det umbraco i toppen av fjørbeinet eller en liten tapp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2008 eller bare bruk muttertrekker, da skal du ikke trenge å holde igjen om det ikke er opprustet, det er mye lettere enn å holde igjen da umbraco sporet har en tendens til å sprekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2008 eller bare bruk muttertrekker, da skal du ikke trenge å holde igjen om det ikke er opprustet, det er mye lettere enn å holde igjen da umbraco sporet har en tendens til å sprekke Risikerer å ødelegge demperen hvis du spinner for mye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2008 Var Umbraco på toppen, men virker som om de er rustet sammen eller noe. Den følger i alle fall etter, så og si. Noen smarte knep for å holde igjen umbracoen mens jeg skrur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2008 Risikerer å ødelegge demperen hvis du spinner for mye! gasser jo ikke på om det ikke løsner med engang, men jeg ser poenget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2008 Var Umbraco på toppen, men virker som om de er rustet sammen eller noe. Den følger i alle fall etter, så og si. Noen smarte knep for å holde igjen umbracoen mens jeg skrur? Dynk i 5-56, WD40 eller lignende. Sett en løs pipe ned på mutteren og stapp en umbrako gjennom og i fjørbeinstoppen. Prøv å hold igjen umbrakoen for hånd eller med en tang og sett på en wisegrip tang på pipa og prøv å løsne mutteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...