Hjelp, har jeg ødelagt motorstyringen min?

Anbefalte innlegg

Ok det var dumt å prøve å lodde in chip selv, Etter byttet startet ikke bilen, grr.. Nøkket i dashbordet lyste noen sekunder, vet ikke helt om det er vanlig....

Satte i den originale chippen men det var samme resultat.

Hva nå? skaffer jeg ny motorstyring ved å bruke bosch nr 0 261 206 043 eller audi nr 4b9 906 018 a ???

Er det samma sentral i passat og a4 hvis bosch nr stemmer?

Dette er en 99 A6 1.8t Tiptronic : bh :: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om nøkkelen lyser så lukter det vel startsperre lang vei. ecu , tenningslås og speedometer må vel være "paret" om jeg ikke tar helt feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om nøkkelen lyser så lukter det vel startsperre lang vei. ecu , tenningslås og speedometer må vel være "paret" om jeg ikke tar helt feil

Jo men den lyste bare noen sekunder, ikke vet jeg, Jeg er skikkelig sint på meg selv nå....

Leverandøren av chippen sa det ikke var nødvendig med paring

Jeg bor ikke langt fra vag verksted, eller er det noen i nerheten av steinkjer med slikt verktøy?

Er det kostbart dette verktøyet for å pare ecu og nøkkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke om dette er årsaken men er vel ganske sannsynelig på en såpass ny bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten 100% sikkert at det er en det er en dårlig lodding. Skal normalt ikke bli tull med start sperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten 100% sikkert at det er en det er en dårlig lodding. Skal normalt ikke bli tull med start sperre.

Det er godt mulig, Jeg har sendt ecu`n til chipcervise i ålesund, får håpe de klarer å redde den.

Hvis ikke er vel bildelsbasen i sverige største mulighet til å skaffe ny ecu...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en A6 1.8T på Østfold bildemontering, ring og sjekk om dem har styreenheten til den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en A6 1.8T på Østfold bildemontering, ring og sjekk om dem har styreenheten til den.

Takker for tipset, Har letet en del tidligere i da i den norske bildelebasen. Men det var umulig å finne en styringsboks med samme nr, Min er tiptronic og det er vist forskjellige nr da.

Men nå er boksen sent til ålesund chipcervice så jeg håper de klarer å redde den :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG nr er ikke 4b9 det er 4b0 906 018 a :)

Kjøp ny boks på denne adr. http://www.bft.se

Ser på bildene at dette vil aldri starte igjen , mirakel så fall..

Lykke til.

Ok det var dumt å prøve å lodde in chip selv, Etter byttet startet ikke bilen, grr.. Nøkket i dashbordet lyste noen sekunder, vet ikke helt om det er vanlig....

Satte i den originale chippen men det var samme resultat.

Hva nå? skaffer jeg ny motorstyring ved å bruke bosch nr 0 261 206 043 eller audi nr 4b9 906 018 a ???

Er det samma sentral i passat og a4 hvis bosch nr stemmer?

Dette er en 99 A6 1.8t Tiptronic : bh :: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG nr er ikke 4b9 det er 4b0 906 018 a :)

Kjøp ny boks på denne adr. http://www.bft.se

Ser på bildene at dette vil aldri starte igjen , mirakel så fall..

Lykke til.

Å, har du sett bildene? Jeg får snart dommen av de jeg sendte boksen til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.