#1 Skrevet August 14, 2008 Skal bytte rotor til fordeler på Golf VR6 nå, men sitter bom fast. Skal det ikke egentlig bare være å dra ut rotoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2008 Hvis den har sittet der lenge kan det være at du må ødelegge den for å få den av. Måtte meisle av min rotor med trekker og hammer. Vær forsikig så du ikke skader akselen.. Og, en liten dråpe med noe passende smørestæsj inni den nye rotoren sikrer at du får den av igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2008 Takk for det:) Da er det bare ut å prøve mer. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2008 Nettopp slitt med å få av rotoren min i en uke nå, og begynte også lure på om den faktisk var til å ta av: mad : I går kjøpte jeg en ny en, så da trengte jeg ikke å være redd for å ødelegge den gamle. Lirket den et par mm med et lite flatjern, og dro til alt jeg hadde av kraft 3-5 ganger, plutselig kom den så fort at flatjern og diverse deler fløy vegg-i-mellom:p Den hadde rett og slett korodert fast. Se også om du kan klare å få lurt inn litt rush-flash. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2008 Gjorde som andreas sa, måtte rett og slett slå sunt rotoren, så nå er den av:) Men det var så klart for lite spor i den nye rotoren, så må bestill ny. Bare å smøre seg med tålmodighet:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2008 I Haynes-boka til G2 står det at man må knuse rotoren på 16V når man skal bytte ut den originale, ettersom den er limt. Uten å ha satt meg altfor dypt inn i materien ang. VR6 vil jeg ikke nødvendigvis påstå at dette er tilfelle her også, men plasseringa av fordeleren har jo visse likheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2008 Den var limt, så måtte knuse den, og slipe over såvidt med sandpapir,så ble det så bra så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...