Anbefalte innlegg

Bilen har vært en smule syk i det siste, så jeg fikk en fra møller til å ta en titt på den.

Han sier at han ikke får riktig signal fra lambdasondene.

Siden bilen er chippa, lurte han på om det kunne være sånn at den kjørte uten å bruke signalene fra lambda. Han tvilte på at det kunne være sånn, men utelukka det ikke.

Er BSR 1+ i bilen. Noen som veit om disse kjører uten å bruke verdiene fra lambdasondene?

(1999 B5 1.8TQ)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært en smule syk i det siste, så jeg fikk en fra møller til å ta en titt på den.

Siden bilen er chippa, lurte han på om det kunne være sånn at den kjørte uten å bruke signalene fra lambda. Han tvilte på at det kunne være sånn, men utelukka det ikke.

Er BSR 1+ i bilen. Noen som veit om disse kjører uten å bruke verdiene fra lambdasondene?

(1999 B5 1.8TQ)

Den bruker signal fra lambda..

Har de sjekket lambdasonden om den virker ?

evt sjekket ledningsnettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt å høre!

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men skal ikke signalene fra lambda gå opp og ned? mener disse signalene lå helt flatt nå.

Han på møller sjekket ikke mere enn gjennom en diagnose.

Er det en annen måte å sjekke på?

Jeg har hatt misstanke om at dem har vært gåene før, og da tok jeg dem ut for å rense dem.

Så da over ledningene, og fant ikke noe brudd.

Har forresten den som sitter bak katten mye å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil får jeg ikke ordentlig differanser før bilen er varm... om lambdaen er gåen hos deg vil jeg nok tro det kommer opp motorfeil i displayet ditt... gjore det hos meg vertfall:) den som sitter bakers er den som kontrollerer blandingsforholdet og varmeverdiene osv, det jeg vil anbefale deg å gjøre er å ta ut lambdaen bak å la den henge i friluft, (strips den fast eller noe) så kjører du deg en tur for å se om du merker noe forskjell. er det ikke noe forskjell da så er det nok ganske sansynelig at den har tatt kveld.. :) du nevner bare at den er litt syk, vil tro den rykker og hoster litt om det er lambdaen som er defekt.. Bare et tips her, tar 2 sek å skru den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si det soter en del ja. Går meget ujavnt, og forferdelig dårlig.

Han på møller mente jeg skulle bytte den forran, siden den skulle ha størst innvirkning. eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somsagt, prøv det jeg sa først før du bytter noe, lambda er svindyrt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var lambda allerede kjøpt, og den var svindyr ja!!

Bytta den, og etter å ha "blåst den rein" var all ujanvnhet på tomgang borte.

Men bilen går absolutt ikke som den skal. Lader meget treigt, bruker mye bensin, og drar ikke så bra som den skal.

Kan det være at katten er tett? Siden den har sota så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alternativet nå vil være LMM eller N75... fikk dere opp noe feilkoder på en av disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm var ihvertfall i orden. Den er også bytta for noen mnd. siden. N75 ble ikke sjekka tror jeg, men den bytta jeg i en N75J for en liten stund siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensor på kjølevatnet da?

Har du tatt diagnose? dette er pri 1?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tatt diagnose på mølle ja.

Er dette en annen sensor enn den som gir sinaler til instrumentpanelet?

Termostat er akkurat byttet, og instrumentet sier nøyaktig 90 grader ved varm bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(1999 B5 1.8TQ)

møller skylder alltid på chippen i bilen om det er noe galt de ikke helt får til eller skjønner noe av(finner ut av) Standard...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.