Anbefalte innlegg

Har en bil som er konvertert til R134a gass. Denne bilen har en slik tynn radiator, som jeg klarte å knekke ved demontering..

 

Har en tykkere radiator fra en annen S4 med R12. Kan jeg bruke denne i R134a systemet?

 

Mener å ha hørt at biler som er konverterte til nytypen gass må bruke tynn radiator - stemmer det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, de to går ikke om hverandre. Dessuten er effektiviteten på R12-radiatoren mye dårligere, så om det hadde passet hadde resultatet blitt dårligere. En brukt "tynn" koster ikke så mye på Ebay.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

 

Ebay.de som er tingen her? Fant ingen på verken ebay.com eller ebay.de for øyeblikket

 

Hvis noen har en slik brukt liggende er jeg interessert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk så meget! :)

 

Hvordan er det med A/C pumpa da? Kan jeg bruke den som har vært i R12 anlegget, eller burde jeg heller bytte til den som er konvertert til R134a? Er det kun pakningene og slangene som byttes under konvertering på pumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke an å bytte over enkeltdeler, da rørføring og alt er forskjellig på de to anleggene. Er faktisk ikke en eneste komponent som er identisk på R12 og R134a-anlegg. Bruk alt fra 134a-anlegget, så blir det best.

 

Ved konvertering trenger du ikke å bytte slanger, men pakninger samt oljen som er i systemet må skiftes, da mineraloljen i R12-anlegg ikke er kompatibel med R134a.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.