#1 Skrevet August 15, 2008 Har en bil som er konvertert til R134a gass. Denne bilen har en slik tynn radiator, som jeg klarte å knekke ved demontering.. Har en tykkere radiator fra en annen S4 med R12. Kan jeg bruke denne i R134a systemet? Mener å ha hørt at biler som er konverterte til nytypen gass må bruke tynn radiator - stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2008 Stemmer, de to går ikke om hverandre. Dessuten er effektiviteten på R12-radiatoren mye dårligere, så om det hadde passet hadde resultatet blitt dårligere. En brukt "tynn" koster ikke så mye på Ebay.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2008 Takker Ebay.de som er tingen her? Fant ingen på verken ebay.com eller ebay.de for øyeblikket Hvis noen har en slik brukt liggende er jeg interessert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2008 Her er det en ny til 7-800 kroner: http://cgi.ebay.de/Klimakondensator-Klimakuehler-Audi-100-C4-A6-NEU_W0QQitemZ230281207746QQcmdZViewItem?hash=item230281207746&_trkparms=72%3A823%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2008 Takk så meget! Hvordan er det med A/C pumpa da? Kan jeg bruke den som har vært i R12 anlegget, eller burde jeg heller bytte til den som er konvertert til R134a? Er det kun pakningene og slangene som byttes under konvertering på pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2008 Det går ikke an å bytte over enkeltdeler, da rørføring og alt er forskjellig på de to anleggene. Er faktisk ikke en eneste komponent som er identisk på R12 og R134a-anlegg. Bruk alt fra 134a-anlegget, så blir det best. Ved konvertering trenger du ikke å bytte slanger, men pakninger samt oljen som er i systemet må skiftes, da mineraloljen i R12-anlegg ikke er kompatibel med R134a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...