Hvilke automatkasser passer 200 turbo type 44 ?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt 89 modell 200 turbo fremhjulstrekk med sliten automatkasse.

Noen som vet hvilke biler jeg kan hente automatkasse fra ?

Er 136 hk kasse svakere enn den som sitter på 165 hk turbo ?

Evt noen som har liggende automatkasse som passer så send meg en PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egen automatkasse for turbo, og alle de kassene er fryktelig dårligere. Skift til manuell først som sist.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he, Spangen jeg mistenkte at du ville svare :)

Fremhjulstrekk og automat, med alt USA utstyr det hører liksom sammen. Så jeg tror jeg skal forsøke å få til automat. Men hvis ikke så har jeg noen spørsmål.

Vet du hva som må til av deler utover dette?

- pedalsett

- nedre og øvre clutchpumpe, rør mellom og slange opp til bremsereservoar

- svinghjul med clutch

- girspak med overføringsmekanisme og mansjett

- selve kassa

Er det spesiell lengde på drivaksler??

Må noe strøm kobles, feks føler for at spak står i park for å få startet. Sitter føler rett under girspak?

Hvilke kasser passer? Kan jeg feks bruke en fra A6 95 modell?

Kassa på min er tatt ut av bilen, en sensor henger løst ved siden av sensoren som sitter skrudd i blokka bak til venstre. Skal den løse sensoren tres inn i det runde hullet foran og rett ut til venstre på kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må bytte drivaksler vet jeg, og ellers kan vel i utgangspunktet hvilken som helst kasse brukes siden du må inn med giroverføring også. :) Ellers tror jeg det meste er på plass. Du må koble litt + fjerne varmeveksleren til giroljen.

Er enig i at det passer med automat, men dessverre er disse kassene så elendige at de sjelden holder særlig lenge. Største svakheten er at girolje og differensialolje blander seg og fører til havari. Om du er heldig finner du en kasse som ennå funker, så bytter du den pakningen og ringen som er svakheten, og om man da kjører med vettet i behold BØR det holde en stund.. :)

Sensor bak til venstre? Det skal være to der, rett over hverandre. Den ene leser en pinne på svinghjulet, den andre på startkransen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må bytte drivaksler vet jeg, og ellers kan vel i utgangspunktet hvilken som helst kasse brukes siden du må inn med giroverføring også. :) Ellers tror jeg det meste er på plass. Du må koble litt + fjerne varmeveksleren til giroljen.

Er enig i at det passer med automat, men dessverre er disse kassene så elendige at de sjelden holder særlig lenge. Største svakheten er at girolje og differensialolje blander seg og fører til havari. Om du er heldig finner du en kasse som ennå funker, så bytter du den pakningen og ringen som er svakheten, og om man da kjører med vettet i behold BØR det holde en stund.. :)

Sensor bak til venstre? Det skal være to der, rett over hverandre. Den ene leser en pinne på svinghjulet, den andre på startkransen.. :)

Takker for gode svar, Eyvind.

Har nå åpnet kassa mi som har et totalhavarert lager. Spittet kassa i to, rett bak differensialen. Det er det store lageret som sitter bakerst i det fremste huset (akselen som går videre inn i "automatdelen")som er gåent. Differensialen har tygd godt på lagerrullene så det er nok andre lagre og tannhjul som kan være berørt av skaden. Jeg bytter kasse eller setter inn manuell.

Om jeg får tak i annen automatkasse, hvilke pakninger/ringer bør byttes?

De to sensorene - den ene sitter fast i motoren. Det er den andre jeg lurer på om skal stikkes inn i et hull på girkassa.

Så et nytt spm: Jeg antar at automatdelen på min er rimelig hel, siden stålfragmenter kun var å finne inne i differensialhuset og ikke i automatolje bunnpannen. Er det andere biler jeg kan hente hele differensialhuset fra og sette min egen automatdel rett på ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.