#1 Skrevet August 15, 2008 Jeg har en A6 2,5 TDI 98 mod. På vei hjem fra gøteborg i dag, begynte den og miste turbotrykket så fort jeg kom i litt motbakke. Så fort jeg ga på litt eller det ble litt belastning mistet jeg totalt draget. Det ble verre etter hvert, innimellom hadde jeg ikke turbotrykk i heletatt. Men jeg fikk feilkoden: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Og denne feilen kommer opp med en gang selv om motoren ikke går. Så jeg lurer på om det kan være en giverfeil... Hvor sitter den? og hvordan kan jeg sjekke om den er def.? Skal jo sies at den er lett chipet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2008 På 1,8T på A4 står det en måler av ett eller annet slag på toppen av IC. Er ikke der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2008 Sjekk ut MAP sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2008 Takk. Men hvor finner jeg denne? og hvordan kan jeg måle om den fungerer feil.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2008 Jeg har en A6 2,5 TDI 98 mod. På vei hjem fra gøteborg i dag, begynte den og miste turbotrykket så fort jeg kom i litt motbakke. Så fort jeg ga på litt eller det ble litt belastning mistet jeg totalt draget. Det ble verre etter hvert, innimellom hadde jeg ikke turbotrykk i heletatt.Men jeg fikk feilkoden: 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Og denne feilen kommer opp med en gang selv om motoren ikke går. Så jeg lurer på om det kan være en giverfeil... Hvor sitter den? og hvordan kan jeg sjekke om den er def.? Skal jo sies at den er lett chipet Trykksensor som står på insugningsmanifoilen. står vel på innsugningslange rett etter gassspjeldet!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2008 Trykksensor som står på insugningsmanifoilen. står vel på innsugningslange rett etter gassspjeldet!! Kunne ikke se no giver på maifoil. Og det er ikke det er ikke gassspjell på diesel.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2008 På noen tdi så står map sensor i ecu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2008 Kunne ikke se no giver på maifoil.Og det er ikke det er ikke gassspjell på diesel.! Sry mac.. Så ikke du hadde diesel. Så bare det han skrev som skrev om 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2008 Jeg fant det ut etter litt leting. MAP sensoren sitter bak venstre frontlykt på røret ut fra ICn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...