#1 Skrevet August 15, 2008 Hvordan får jeg stilt inn vindusviskermekanismen på A6'en etter at jeg har hatt ut hele dritten og smurt den opp. Jeg kobla av viskermotoren og da er problemet det å stille inn hvor denne skal stå for å få viskerene til å gå og stoppe riktig. Når jeg har montert dette nå, så stopper viskerne noen ganger midt på ruta og noen ganger rett opp. Når jeg slår på tenninga, går viskeren 3 ganger, men stoper i alle mulige posisjoner. Og det fungerer ikke å bruke hendelen, da går den 3 ganger da også uansett hvilken pososjon den står i. og den starter ikke når du vil, du må vente ca 15-20 sek mellom hver gang hendelen kan sette igang og da går den også 3 ganger. Er det noen som har peilig på hvordan denne skal stå eller hva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2008 Kan det være releet som er gåent, siden vindusviskeren starter når en vrir om tenninga, uten at bryteren står på? Og den reagerer ikke på bryteren før etter ca 20 sek, da går den sånn som oppstarten igjen, ca 3 ganger før den stopper på en vilkårlig plass på ruta. Når viskerne ikke er i gang, skal armen (ringa rundt) stå slik i grunninstilling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2008 99% sikkert relè. Hadde samme feil selv, akkurat samme symptomer som du. Det er brunt relè som står under dashbordet på førersiden. Du finner det ved kjenne eller høre hvor det klikker. Ta med deg relèet å kjøpe nytt på møller, underkant av 500kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2008 Jeg har alt plukka det ut. Men det er jo ingen delelagre som var åpne i dag, så da må jeg vente til mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2008 Det var ikke releet som var gåent. det var det samme når jeg bytta dette. Må man inn og slette feilkoder etter relebytte? Er det noen som vet hva annet det kan være? Må vel være noen mekanikere som har vært borti dette før her inne? Det må være parkeringsinstillingen på stagene under ruta som er feil. Noen som vet hvordan de skal stå? Det er den med rød ring rundt i bildene over. Hadde av denne, og dant ut at det var jo ganske dumt gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2008 Åpnet opp viskermotoren og fjernet noe dritt på koblingene innvendig med pussepapir og blårens, og da funka det igjen. Da gikk motoren til parkeringsinstilling igjen når jeg satte på tenning, og nå lyder den alle instillinger igjen. Det var nok noe med strøm impulsene som ikke gikk som de skulle inne i viskermotoren pga dritt på platene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...