Gåen kjedestrammer på VR6

Anbefalte innlegg

Hva innebærer dette og hva kan være årsaken til dette på en bil som har gått 145 000km?

Hva går til hel... når denne ryker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen og ventilene går til helv....

Er ikke strammeren i seg selv som er problemet. Men de plastikk glideskinnene som kjede glir på. Disse blir slitt, og kjede blir slakkere. Slakkere kjede og strammeren må jobbe enda mer.

Lønner seg å tav girkassa og kjøpe et komplett overhalings sett fra USA. Er en kjip jobb, men er nødvendig.

Da har du motor i mange år til.

Kjedestrammeren på min bil gikk ved 85000 km. Alt ble byttet.

Monterte turbo ved 120.000 km og da så ting ut som nytt. Men glideskinne ble byttet for det.

Jobben gjøres av privat personer, og prisen ligger på ca 10 lapper. Delene koster vel et par lapper også.

Håper dette gir deg et ok svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg også den VR6 Syncroen, virker jo ganske billig til tross for feilen med tanke på at det også følger med ekstra motor! Løp og kjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg og bytte strammerene og gliderene innimellom, sålenge det er iordnen så skal ikke kjede trenge og byttes.

Jeg betalte ca. 2900kr tror jeg for og få dette gjort;)

Men som Kristian sier, ryker kjede, DA blir det dyrere og større jobb: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg også den VR6 Syncroen, virker jo ganske billig til tross for feilen med tanke på at det også følger med ekstra motor! Løp og kjøp!

Hehe, får bilder på mandag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.