Clay, hvordan bruke? (haster)

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et sett med Clay (Meguiars) i går. Har ikke brukt dette før, så er litt usikker på området.

Det jeg først og fremst lurer på, må jeg vaske bilen etter bruk av clay?

Sånn som jeg hadde tenkt nå, så er det å bruke clay og så kjøre igang med lakkrens, polish og wax etterpå.

Nå har jeg spylt, avfetting, spylt, vask (svamp og shampo), spylt, vask (skum), spylt, tørket (pusseskinn og nal).

Så som sagt, så hadde jeg tenk å gå over med clay nå. Så, bør jeg vaske etterpå da, før jeg begynner med rens ++?

Legger til at det er Autoglym proff-serie lakkrens, polish og hard-wax ("E.G.P.") jeg kommer til å bruke.

Meguiars har jeg ikke tenkt å prøve enda, og har heller ikke sjangs i hel*****e å få tak i det i dag, så kommentarer som "Bruk 3.step til Meguiars heller" hjelper ikke meg i det hele tatt i dag. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt gå raskt over bilen med vaskehanske og litt såpevann etter claying, holder ofte å bare spyle litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte clay for første gang forige helg, genialt produkt! Jeg så nå ikke noe galt i å gå rett på polish etter clay.: klø :

tørka hele tiden så jeg tok vekk restene av clay lube mens jeg holdt på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker også clay fra chemical guys, funker utmerket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.