#51 Skrevet August 18, 2008 Tenkte at denne tråden kom til å komme opp.. Jeg så at før treffet var det en lang diskusjon om Sigmund Aiko kunne få kjøre noen runder med viperen. Noe som var helt uaktuellt da dette ikke var en Audi eller Volkswagen.. Men så kommer vi på treff og da blir plutselig to motorsykler sluppet utpå banen?? Da snakker vi dobbeltmoral her.. Er det trynefaktor det går på om en slipper utpå eller ikke? En annen ting er at når noen ""høyere i systemet" drar piruetter på banen er det bare morro. Men når en annen drar noen piruetter så får han til svar at "Det der kan du spare deg for til Gatebil". Blir det laget regler ved slike treff bør disse gjelde for ALLE og ikke bare oss normale medlemmer. Ellers var treffet kanon og må takke alle som har stått på for å få dette til å fungere. Det er mye arbeid som ligger bak og jeg tror alle setter pris på det arbeidet dere gjør. Kvaliteten på treffene begynner å bli utrolig bra og vi vokser i antall besøkende. Dette tyder på at vi er på rett veg i denne klubben. just my 50 cents. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet August 18, 2008 Hei. Dette er folk som bidrar til arrangeringen av treffet som slipper utpå. Hei. Dette er betalende medlemmer du svarer. Kunne du utdype svaret litt bedre enn det der? Ettersom du sitter i Hovedstyret kan du vel også påpeke om du svare på vegne av klubben eller som privatperson. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet August 18, 2008 Synes det er stilig at det var to jenter som tok med seg premiene for ferdighetskjøring, det begynner å bli en trend! Kult! Dette gir andre jenter litt guts til å prøve Fikk griller i hodet om å kjøpe banebil som er litt lavere og stivere enn T5'n og Touranen jeg altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet August 19, 2008 den viktigste grunnen for å slippe ut de bilen som er blandt de værste er iallefall etter min mening at det sparer motorene våre for utrolig mye start stopp for det tåler de ikke, måtte bytte plugger selv pga for mange start stopp og det er jo litt surt, men det er såpass mange gromme bygg i vag klubben nå så det burde være mulig å få til en litt mere selektiv start plate slik at det var flere biler med ca lik effekt som startet, så ville det jo ikke blitt noe diskusjon om forbikjøringer eller noe.syntes treffet var helt perfekt ellers, foruten om at bilen eksploderte da:( synes det er litt rart også at folk i noen av sine innlegg er så fordømte spydige, kommer det av rein misunnelse eller er det noe annet som plager dem? syntes det var masse bra kjøring fra både alm brødrene og han som har den røde s2 med svart panser... hatten av for dem:) Så om jeg legger ned like mange timer i min banebil som ikke går sur så skal jeg stå å vente til dere verstinger med 6-800 hk skal få kjørt fra dere? No way, jeg har ingenting i mot at verstingbiler er på treff det er både underholdene og morsomt å se på. MEN det skal være på lik linje med alle andre medlemmer. Jeg har i flere år stått på barrikadene for at det skal være likt for alle, men like forbanna så gis det fordeler... Jeg er inneforstått med at de som jobber med å arrangere treffet får slippe inn fra siden, men jeg kan ikke se at alle verstingbilene som var på treffet bidro med noe særlig annet. Jeg skulle likt å visst hvem som gav tillatelse til å sende to motorsykler ut på banen, jeg fikk ikke det med meg desverre og det var vel kanskje like greit. Jeg skjønner godt at folk kommer med spydige bemerkninger når for de første føler seg urettferdig behandlet og når endel av verstingeierne er så høye på pæra og bare tenker meg meg meg meg fordi man har vunnet en breisladd-konkurranse. Nei, skal dere verstinger ha ekstra fordeler så hold dere på Gatebil, klubbtreffene er for alle som har lyst til å prøve seg på bane under sikre forhold. Ellers er dere hjertelig velkommen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet August 19, 2008 Så om jeg legger ned like mange timer i min banebil som ikke går sur så skal jeg stå å vente til dere verstinger med 6-800 hk skal få kjørt fra dere? No way, jeg har ingenting i mot at verstingbiler er på treff det er både underholdene og morsomt å se på. MEN det skal være på lik linje med alle andre medlemmer. Jeg har i flere år stått på barrikadene for at det skal være likt for alle, men like forbanna så gis det fordeler... Jeg er inneforstått med at de som jobber med å arrangere treffet får slippe inn fra siden, men jeg kan ikke se at alle verstingbilene som var på treffet bidro med noe særlig annet. Jeg skulle likt å visst hvem som gav tillatelse til å sende to motorsykler ut på banen, jeg fikk ikke det med meg desverre og det var vel kanskje like greit. Jeg skjønner godt at folk kommer med spydige bemerkninger når for de første føler seg urettferdig behandlet og når endel av verstingeierne er så høye på pæra og bare tenker meg meg meg meg fordi man har vunnet en breisladd-konkurranse. Nei, skal dere verstinger ha ekstra fordeler så hold dere på Gatebil, klubbtreffene er for alle som har lyst til å prøve seg på bane under sikre forhold. Ellers er dere hjertelig velkommen. synes det er rart at du stikker deg frem å er så forbanna krass mot alm, alle i klubben masa på at han å bror skulle komme til treffet for å vise frem hva bilene er gode for. at du sitter å kjører på med masse beskyldninger direkte på en person burde du faktisk holde deg for god til, det er hva jeg synes da... synes det gikk kjempe fint med at noen slapp ut side veien jeg, for det er noe dritt å sitte i bilen når varmeregistere blåser 80 grader inne i bilen... skal ikke starte noen svær debat om dette jeg men tåler du ikke bilene våre så kjøp deg en toyota og stikk på jappmeat istede, for vi kommer til å komme neste gang også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet August 19, 2008 den viktigste grunnen for å slippe ut de bilen som er blandt de værste er iallefall etter min mening at det sparer motorene våre for utrolig mye start stopp for det tåler de ikke, måtte bytte plugger selv pga for mange start stopp og det er jo litt surt, men det er såpass mange gromme bygg i vag klubben nå så det burde være mulig å få til en litt mere selektiv start plate slik at det var flere biler med ca lik effekt som startet, så ville det jo ikke blitt noe diskusjon om forbikjøringer eller noe.syntes treffet var helt perfekt ellers, foruten om at bilen eksploderte da:( synes det er litt rart også at folk i noen av sine innlegg er så fordømte spydige, kommer det av rein misunnelse eller er det noe annet som plager dem? syntes det var masse bra kjøring fra både alm brødrene og han som har den røde s2 med svart panser... hatten av for dem:) Selektiv startplate og å dele inn i grupper etter effekt har vært diskutert før og det blir for mye jobb å administrere samt problematisk med plassen. Og ang S2`en til Frank (rød med sort) så kjørte han bra ja og det er ett ganske "gromt" bygg.... og han klarte helt fint å stå i kø sammen alle de andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet August 19, 2008 synes det er rart at du stikker deg frem å er så forbanna krass mot alm, alle i klubben masa på at han å bror skulle komme til treffet for å vise frem hva bilene er gode for. at du sitter å kjører på med masse beskyldninger direkte på en person burde du faktisk holde deg for god til, det er hva jeg synes da...synes det gikk kjempe fint med at noen slapp ut side veien jeg, for det er noe dritt å sitte i bilen når varmeregistere blåser 80 grader inne i bilen... skal ikke starte noen svær debat om dette jeg men tåler du ikke bilene våre så kjøp deg en toyota og stikk på jappmeat istede, for vi kommer til å komme neste gang også. Hør her lille venn... Jeg har ikke sett noe til at ALLE I KLUBBEN maset på at Alm skulle komme å kjøre, jeg har heller ingenting imot Alm overhodet. Jeg PÅPEKER at på treff i regi av VW AUDI KLUBBEN så bør alle være likestilte uansett om man kjører Golf 1 med 70 hk eller S2 med 800hk. Jeg tåler bilene deres helt fint jeg, har til og med banebil selv. Om du ikke greier å sitte i bilen din pga at det blir varmt bryr meg omtrent midt opp på ryggen. Du har faktisk valgt det selv, det er ikke mindre varmt for andre å sitte i kø i depo og vente på at primadonner som deg skal kjøre ut før alle andre. Og hvorfor synes du det er rart at jeg stikker meg fram? Mener du at jeg ikke har rett til å si hva jeg mener eller hva er dette for noe da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet August 19, 2008 Hvor mange biler er det egentlig snakk om ?? Sjelden mer enn 6 værsting-biler på hvert VACN-treff. Så det vil ikke i det hele tatt gi lengre ventetid for dem som står i kø med mer standard biler. Er utrolig kjett å skifte 2 sett tennplugger på en dag og stå i kø og nappe bilen frem 5 og 5 meter ihvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet August 19, 2008 Hvor mange biler er det egentlig snakk om ?? Sjelden mer enn 6 værsting-biler på hvert VACN-treff. Så det vil ikke i det hele tatt gi lengre ventetid for dem som står i kø med mer standard biler. Er utrolig kjett å skifte 2 sett tennplugger på en dag og stå i kø og nappe bilen frem 5 og 5 meter ihvertfall.. Sorry Flemming, det er faktisk valgfritt å stille på treff. Ser ingen som helst grunn til at du eller andre skal ha fordeler i forhold til andre medlemmer... Kanskje dere får det på gatebil, men ikke på treff i regi av vacn. Da får dere heller ta den påkostningen med et sett ekstra plugger... Og det var vel snakk om fler en 6 verstingbiler utpå der, og om man skal gå ut ifra de kriteriene så hva er da en verstingbil? Min banebil blir godkjent som rallybil, er det da en verstingbil? Den kjører jo like raske rundetider som deg? Eller er det kun de som har 5er og turbo som kan sees på som verstingbiler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet August 19, 2008 Sorry Flemming, det er faktisk valgfritt å stille på treff. Ser ingen som helst grunn til at du eller andre skal ha fordeler i forhold til andre medlemmer... Kanskje dere får det på gatebil, men ikke på treff i regi av vacn. Da får dere heller ta den påkostningen med et sett ekstra plugger... Og det var vel snakk om fler en 6 verstingbiler utpå der, og om man skal gå ut ifra de kriteriene så hva er da en verstingbil? Min banebil blir godkjent som rallybil, er det da en verstingbil? Den kjører jo like raske rundetider som deg? Eller er det kun de som har 5er og turbo som kan sees på som verstingbiler? Er fullstendig klar over att det er frivillig å møte opp. Og att disse treffene skal i teorien være likt for alle. Hva som kan regnes som en værstingbil på VACN-treff blir jo opp til hver enkelt å bedømme, da effekt og kostnads nivået på bilene her er jevnt over mye lavere enn på gatebil. Men hadde jeg kun vært tilskuer og sku sett på banekjøring en hel dag eller to ville jeg så klart ha sett mest på dem som har veldig sterke biler, som bruker redskapen fullt ut og kjører både fort og publikumsvennlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet August 19, 2008 Hei. Dette er folk som bidrar til arrangeringen av treffet som slipper utpå. Så ikke Alm, Alm og Winness som flaggvakter. Hva hjalp de til med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet August 19, 2008 Hei. Dette er folk som bidrar til arrangeringen av treffet som slipper utpå. At de som står som flaggvakter eller på annen måte bidrar til å gjennomføre treffet får slippe utpå uten å stå i kø tror jeg ikke det er noen som har noe i mot. Dette gjaldt vel Tærud og Skotner som jeg så og kjente igjen, og sikkert noen til med vanlige biler, men hva bidro de andre med på treffet som gjør at de også fortjener å snike i køen? Jeg skal ikke nevne navn, men dere vet hvem det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet August 19, 2008 Men hadde jeg kun vært tilskuer og sku sett på banekjøring en hel dag eller to ville jeg så klart ha sett mest på dem som har veldig sterke biler, som bruker redskapen fullt ut og kjører både fort og publikumsvennlig. Banekjøringen på VACNs treff er fortsatt ikke ment hovedsakelig for publikum... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet August 19, 2008 Endel av "verstingbilene" kjøres av folk som hjelper til å arrangere treffet og brukes også for å gi andre frivillige en morsom tur rundt banen dersom de ikke har bil selv. Det er også mange publikummere som ønsker å se "verstingbilene" i fri utfoldelse. Når det er sagt, så ser vi at vi kan være enda flinkere til å balansere mengden av kjøring disse får kontra andre biler, og det skal vi ta til oss. Motorsyklene slapp utpå banen ved en glipp. Her var det en i påslippet som fikk spørsmål om det var greit, tenkte at det ikke kunne skade fordi det var lite biler utpå og sa ja. Han var rett og slett ikke klar over at det ikke var lov. Jeg fikk vinket syklene inn igjen så fort jeg hadde anledning og kan ikke annet enn å beklage. Til slutt vil jeg komme med en personlig ytring til de med verstingbiler som har kommentert her i tråden: Det er lov med en litt mer ydmyk tone i forhold til dette temaet. Til syvende og sist er det ingen selvfølge at du skal slippe kø selv om du har x-antall hester og klarer å røyklegge hele langsvingen. Satt på spissen så blir min ener-golf også litt sur av å starte og stoppe ofte, men jeg stiller meg i kø alikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet August 19, 2008 Hei og takk for et kjempe fint treff og vell utført. Jeg fikk selv slippe utpå i snikk utslippet men jeg spurte om jeg fikk gjøre det pga jeg bare skulle teste ut et par ting på bilen. Følte at andre syns dette var dumt og kjørte bare 2 hitt. Men det er faktisk slik at om jeg hadde startet og stoppet bilen for di meterne jeg skulle trillet bilen i køen hadde ikke bilen startet når jeg skulle utpå. Derfor spurte jeg. Nå er det vell slik også at dem som er med å arrangere får lov å kjøre utennom køen di få gangene dem er utpå. Å arrangere kan bety mye det , er ikke bare flaggvakter man trenger. På lørdag var det også et eller 2 utdrikkningslag som fikk turer med div gromme biler. Totalt sett tror jeg ikke det er mange rundene værsting bilene kjører kontra andre så ser ikke dette som et stort problem og at det stjeler runder fra andre. Men man skal ikke ta det for gitt at man får slippe utpå i snikk svingen syns jeg. Noen slipper utpå fordi dem er arrangør, sponsor, innvitert eller får lov å teste noen runder. Får ta en stemming over hvordan dette skal løses slik at denne diskusjonen ikke behøver å komme opp igjen. Ang syklene så ble dem slipt utpå helt på slutten og fikk 2 runder før banen stengte. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre så ikke skytt meg bare så på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet August 19, 2008 Å arrangere kan bety mye det , er ikke bare flaggvakter man trenger. På lørdag var det også et eller 2 utdrikkningslag som fikk turer med div gromme biler. Har VACN begynt å arrangere utdrikningslag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet August 19, 2008 Noen ting... Angående problemer med parkering hvis man skal dele inn i forskjellige klasser har vel klubben muligheten til å reservere gocartbana i helga også slik at plassen oppe kan brukes av de som tar en hvil i kjøringa. Da får man også flyttet ut parkerte biler fra depot og ut på plassen og lage plass til 2 filer i depot. Verstinger.. Må det kjøres i depot da? Er da såpass flatt der at det ikke er noe stort problem å dytte bilen framover. Når påslippet starter trenger man jo heller ikke å legge seg klink oppi bilen foran, hvis alle legger opp luke og kjører i jamn hastighet ut så kan dere hoppe i gang og harke utover på litt over tomgang? Det er klart at dette krever litt planlegging, men bør ikke være noe problem å gjennomføre. En ting til. Ved gulflagg er det FORBUDT å kjøre forbi! Så mange eksempler på vel hard satsing da det var gulflagg ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet August 19, 2008 Reagerte litt på at jeg fikk kjeft for å ta noen piruetter på rettsletta når andre hadde gjort dette tidligere idag. Da tolket jeg dette som at det var lov. Ang påslepp o.l. Nå begynner det å bli såpass mange 5-6-7-8-900hk biler i klubben at hvis alle de skulle hatt egne påslepp ville det kanskje blitt litt mye. Men for min del gjør det ikke noe at folk slepper rett utpå. Blir bilen sur av å stå på tomgang er den bare dårlig mappet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet August 19, 2008 Tror nok begge som gjorde det fikk tilsnakk av han fra Rudskogen, ikke bare deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet August 19, 2008 synes det er rart at du stikker deg frem å er så forbanna krass mot alm, alle i klubben masa på at han å bror skulle komme til treffet for å vise frem hva bilene er gode for. at du sitter å kjører på med masse beskyldninger direkte på en person burde du faktisk holde deg for god til, det er hva jeg synes da...synes det gikk kjempe fint med at noen slapp ut side veien jeg, for det er noe dritt å sitte i bilen når varmeregistere blåser 80 grader inne i bilen... skal ikke starte noen svær debat om dette jeg men tåler du ikke bilene våre så kjøp deg en toyota og stikk på jappmeat istede, for vi kommer til å komme neste gang også. Jeg synes du forholder deg usakelig mot Håkon Sandberg her. Han har gode poeng i sitt innlegg og forholder seg til fakta. Alle synes det er gøy med biler som går godt på banen, men ikke på bekostning av andres moro. Referer til mitt forrige innlegg og håper hovedstyret leser hele denne tråden. Det blir for mange "ekstrem-biler" som får forskjellsbehandling og det bør begrenses.. Ingen har turt å nevne motorsyklene enda og jeg synes dette var en enda dårligere avgjørelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet August 19, 2008 Endel av "verstingbilene" kjøres av folk som hjelper til å arrangere treffet og brukes også for å gi andre frivillige en morsom tur rundt banen dersom de ikke har bil selv. Det er også mange publikummere som ønsker å se "verstingbilene" i fri utfoldelse. Når det er sagt, så ser vi at vi kan være enda flinkere til å balansere mengden av kjøring disse får kontra andre biler, og det skal vi ta til oss. Motorsyklene slapp utpå banen ved en glipp. Her var det en i påslippet som fikk spørsmål om det var greit, tenkte at det ikke kunne skade fordi det var lite biler utpå og sa ja. Han var rett og slett ikke klar over at det ikke var lov. Jeg fikk vinket syklene inn igjen så fort jeg hadde anledning og kan ikke annet enn å beklage. Til slutt vil jeg komme med en personlig ytring til de med verstingbiler som har kommentert her i tråden: Det er lov med en litt mer ydmyk tone i forhold til dette temaet. Til syvende og sist er det ingen selvfølge at du skal slippe kø selv om du har x-antall hester og klarer å røyklegge hele langsvingen. Satt på spissen så blir min ener-golf også litt sur av å starte og stoppe ofte, men jeg stiller meg i kø alikevel. :tilber: Amen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet August 19, 2008 Mange av bilene som snek i køen / ble sluppet rett utpå var førere med instruktør, Disse slippes rett utpå for at ikke instruktører skal stå i kø siden det er kun to av de, da får mange flere kjørt med instruktører. nå var det vel heller ikke de store køene i depoet denne helgen, var flere ganger i helgen da jeg sto på påslipp at pit var helt tom og biler som kom kjørende kjørte helt frem og ble slepet rett utpå med de andre bilene med så kort ventetid at det var påslipp som ventet på at fører skulle bli klar med hjelm og vinduer, ts racing var sponsorer på treffet og tror ikke de 2 som fikk første premier på treffet ( chipping for intil 10 000 hver ) klaget på at de kjørte rett utpå . men jeg kan ikke se at det var de store køene i helgen. tror nok dette kun var problem når det hopet seg opp litt . det vil si når noen måtte taues / kjørte av banen osv, dette tar desverre litt tid når da først banen må tømmes for biler, tauebil ut. kostes/feies og taue bilen inn, dette tar tid og da blir det itt kø i depoet men bortsett fra dette var det ikke mange som ventet unormalt lenge i helgen. og nei klubben har ikke begynt arangere utdriknings lag, men om medlemer i klubben ikke skal få lov og ha med en kompis/vennine som skal drikkes ut og gi dem litt fartsfylt opplevelse på banen før den store dagen så synes jeg vi begynner bli bra trangsynte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet August 19, 2008 En annen ting vi kan tenke på: Selvfølgelig tar det tid å få biler som evt har kjørt ut av banen, enten det er ved hjelp av tauing eller saktekjøring etter sandfelletur (man gir jo ikke full gass etter at bilen har vært utenfor vel? Man gjør vel sitt for å unngå sansdtrøing utover bana...). Deretter følger opprydding/kosting/"tørking" av banen ved væskesøl og da går gjerne tiden litt. Denne ventetiden tror jeg ville blitt kortet ned hvis flere medlemmer hadde stilt som frivillige på banen, som f.eks flaggvakter/"sopere", for ikke å glemme parkerings"vakter"/pit lane-vakter... Kun til ettertanke dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet August 19, 2008 Motorsyklene ble sluppet ut ved en glipp(Skulle ikke vært ute på banen). JA JEG kan ta på meg skylden. For det er jo syndebukker enkelte er ute etter på dette forumet. TS stilte med hjep til teknisk også! Det ble også sluppet utpå biler som skulle filme/ha med fotografer. Det var jo en del av disse som satt på i versting bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet August 19, 2008 En annen ting vi kan tenke på: Selvfølgelig tar det tid å få biler som evt har kjørt ut av banen, enten det er ved hjelp av tauing eller saktekjøring etter sandfelletur (man gir jo ikke full gass etter at bilen har vært utenfor vel? Man gjør vel sitt for å unngå sansdtrøing utover bana...). Deretter følger opprydding/kosting/"tørking" av banen ved væskesøl og da går gjerne tiden litt. Denne ventetiden tror jeg ville blitt kortet ned hvis flere medlemmer hadde stilt som frivillige på banen, som f.eks flaggvakter/"sopere", for ikke å glemme parkerings"vakter"/pit lane-vakter... Kun til ettertanke dette Helt enig Gry! Dette kunne vært et forslag ved førermøtet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...