#76 Skrevet August 19, 2008 Hei. Dette er betalende medlemmer du svarer. Kunne du utdype svaret litt bedre enn det der? Ettersom du sitter i Hovedstyret kan du vel også påpeke om du svare på vegne av klubben eller som privatperson. Flaggvakter. Instruktører. Personer med instruktør i bilen. Sponsorer. Film crew. Annet Treff Crew. M.a.o folk som gjør treffet mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet August 19, 2008 Motorsyklene ble sluppet ut ved en glipp(Skulle ikke vært ute på banen). JA JEG kan ta på meg skylden. For det er jo syndebukker enkelte er ute etter på dette forumet. TS stilte med hjep til teknisk også! Det ble også sluppet utpå biler som skulle filme/ha med fotografer. Det var jo en del av disse som satt på i versting bilene. Ja dette er absolutt ingen heksejakt på enkeltpersoner. Det har jo kommet frem tidligere at dette var en feil så ser ingen grunn til at denne diskusjonen fortsetter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet August 19, 2008 Poenget i å skrive slikt er da? Poenget mitt, siden han siktet til meg var at dette er en diskusjon som kommer opp vært JÆVLA treff. Når man tenker på hvem som stort sett står på utslippet på vært JÆVLA treff så er dette et tema som kommer til å dukke opp i overskuelig framtid om ikke styret snart foretar seg noe... Denne gangen var det ikke jeg som tok opp diskusjonen, men jeg blir JÆVLA provosert av folk som krever mer kjøretid enn andre pga at de har flere hester, verre bil etc. Dette er IKKE Gatebil, VACN er for at du og jeg skal få prøve å teste bilene våre, bli bedre på bane og få mulighetene til å kjørt med instruktør... Men like forbanna er det noen som skal ha fordeler... Jeg er helt inneforstått med at de som sponsa treffet, jobba under treffet etc fikk slippe utpå fra siden. Det er helt greit det, men jeg kan nevne minst 10 andre biler som jeg tviler på bidro med noe annet enn å kjøre på banen. JA, det er underholdene å se på verstingbila, det synes jeg også. Men det skal ikke gå ut over andre medlemmer. Og Tærud jr., neste år stiller jeg med min banebil og jeg kommer å stille i kø som alle andre enda jeg har et "værst" bygge. Da synes jeg det er greit at alle andre også gjør det, bortsett fra de som hjelper til, kjører med instruktør etc. Til din info så var det 3 biler som var tilknyttet Die Aller Vaerste som var utpå der, og alle ventet pent og pyntelig i kø. Så at jeg valgte å ikke kjøre i år skjønner jeg ikke helt hva har med saken å gjøre. Er dette så himla vanskelig å få til, og at det var du som slapp motorsykler ut på banen var vel ikke akkurat en bombe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet August 19, 2008 og nei klubben har ikke begynt arangere utdriknings lag, men om medlemer i klubben ikke skal få lov og ha med en kompis/vennine som skal drikkes ut og gi dem litt fartsfylt opplevelse på banen før den store dagen så synes jeg vi begynner bli bra trangsynte. he he, rolig nå Slik jeg leste innlegget så satt disse på med "grombiler" som kjørte ekstra turer kun for dette, og det mener jeg det blir litt feil, da har vi mistet litt fokus. Dersom de satt på med en bil som uansett skulle utpå så er det selvsagt helt i orden på lik linje med passasjerer ellers I denne diskusjonen så er det helt tydelig at samme hva man ytrer, så er det noen som kjenner det lugger litt i parykken. Det er jo ikke for eller imot 3. verdenskrig vi diskuterer Kanskje vi skal være litt mindre hårsåre, og heller ta på oss "god-brillene" når vi leser innleggene Se gjerne på smiley'ene som blir brukt også. For min egen del så kjørte jeg ikke på banen, og ja, jeg synes det er tøft å se på Alm-brødrene +++ når de er ute med grombilene sine Dersom vi som ikke kjørte ikke har uttalerett, så aksepterer jeg det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet August 19, 2008 En annen ting vi kan tenke på: Selvfølgelig tar det tid å få biler som evt har kjørt ut av banen, enten det er ved hjelp av tauing eller saktekjøring etter sandfelletur (man gir jo ikke full gass etter at bilen har vært utenfor vel? Man gjør vel sitt for å unngå sansdtrøing utover bana...). Deretter følger opprydding/kosting/"tørking" av banen ved væskesøl og da går gjerne tiden litt. Denne ventetiden tror jeg ville blitt kortet ned hvis flere medlemmer hadde stilt som frivillige på banen, som f.eks flaggvakter/"sopere", for ikke å glemme parkerings"vakter"/pit lane-vakter... Kun til ettertanke dette Også enig her! Savnet litt organisasjon på parkeringplassen og inn i depot på lørdag. Der ble det jo propp siden folk ville inn og ut derfra, og noen bare kjøre dit for å parkere.. Så rekruttere litt frivillige til slikt hadde jo vært topp? Merket at det var litt kranglete å finne veien ut og ned til campen på lørdag iom. at det var så mye biler der.. Men søndagen var topp, da var det godt organisert der nede.. Ang. verstingene så er det jo nok folk som står i pitten og ser på kjøringa som sikkert hadde gitt en dytt siden man ikke vil starte bilen og stoppe den for å rykke frem i køen.. Jeg er stortsett veldigfornøyd med banekjøringa, sett bort i fra den hvite 80'n som dukket opp på søndag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet August 19, 2008 Hmm. Jeg tror jeg opplever dette helt annerledes enn deg iallefall. Jeg syns de gutta i påsleppet gjør en formidabel jobb jeg. Ser heller ikke hvordan man på noen måte har ødelagt treffet for noen ved å gjøre de valgene som er gjort i helga. Heller ikke på Våler tidligere i år. Og ikke Våler de to årene før det, og forsåvidt ikke noen av de andre VACN treffene jeg har vært på tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet August 19, 2008 Hmm. Jeg tror jeg opplever dette helt annerledes enn deg iallefall. Jeg syns de gutta i påsleppet gjør en formidabel jobb jeg. Ser heller ikke hvordan man på noen måte har ødelagt treffet for noen ved å gjøre de valgene som er gjort i helga. Heller ikke på Våler tidligere i år. Og ikke Våler de to årene før det, og forsåvidt ikke noen av de andre VACN treffene jeg har vært på tidligere. Vel, da har du tydeligvis ikke fulgt godt nok med. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette denne gangen, siden dette kommer opp vært JÆVLA år og verstiggutta i TILLEGG sitter her å krever mer kjøretid og forkjørsrett, ja da blir jeg forbanna... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet August 19, 2008 Skjønner ikke helt hva problemet ditt er jeg? Selv sto jeg i kø som alle andre og det eneste jeg kan klage på er at det tok litt tid før kjøringa begynte søndag. Men jeg tror de fleste fikk kjørt så mye de ville og da ser jeg ikke helt problemet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet August 19, 2008 Skjønner ikke helt hva problemet ditt er jeg?Selv sto jeg i kø som alle andre og det eneste jeg kan klage på er at det tok litt tid før kjøringa begynte søndag. Men jeg tror de fleste fikk kjørt så mye de ville og da ser jeg ikke helt problemet??? Kjempebra Frank, du har helt riktig holdning og velger å stå i kø i stedet for å presse deg fra før andre. Jeg reagerte egentlig ikke så mye på de bilene som kom inn fra siden, det jeg reagerer på er jo at de som ble sluppet inn fra siden krever enda mer kjøretid siden de har "verst" biler... Du har jo også en "verst" bil men klarte fint å stå i kø, sammen men mange andre verstingbiler. Skjønner du hva jeg mener nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet August 19, 2008 Som med alt annet i klubben, så er det utrolig mange som skal tekkes i slike tilfeller. Og med de ressursene vi har til rådighet klarer vi i utgangspunktet ikke det. For å sette ting litt i perspektiv så fikk man faktisk nesten to hele dager med kjøring på bane for prisen av et par-tre heat med Go-kart. Om vi ser på at ingen av de som hjalp til fikk betalt må man nesten regne med at det er litt kø i depot, kronglete å finne frem og noe venting i forbindelse med sanering og bilberging. Vi har også alle forskjellig agenda, ønsker og forventinger når vi møter opp på treff. Dette bidrar ytterligere til at vi ender opp med tråder som dette. Vi kan sitte her og diskutere, fordele skyld og kaste fra oss kommentarer til vi blir blå både her og der uten at vi kommer noen vei. Nå har vi allerede sagt at vi skal ta til oss at det reageres på det ene og det andre og noe mer får vi ikke gjort akkurat nå. Jeg tror vi faktisk skal konkludere med at de som hjalp til på treffet, uavhengig av hvilken posisjon eller rolle de hadde, faktisk arrangerte det som må regnes som ett av de mest vellykkede treffene i klubbregi på lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet August 19, 2008 Kjørte ikke selv, så jeg har vel egentlig ikke så mye i denne tråden å gjøre, men jeg bemerker meg at det snakkes mye om disse 600hk+ bilene, hjelper ikke mye det når de blir forbikjørt rundt hele banen bortsett fra langstrekkene, 90% av bilene som er utpå til enhver til prøver å kjøre raskest mulig eller mest mulig teknisks, siste 10 prosenten er de som har masse overskuddshester som liker å løpe rett fram og mistrives i svingene.. I min mening er det relativt enkelt, de som er utpå for å kjøre VELDIG fort rett fram og forsiktig resten av banen bør være de som er mest ydmyk og tilpasser seg de som er på banen for å kjøre best mulig rundetid\teknisk, det hjelper ikke disse førerene å ta igjen biler gjennom banen for så å bli forbikjørt på langsletta og må stange igjen for å komme forbi.. Det var jeg som bl.a startet en tråd forrige treffrunde i forhold til pit oppdeling, og helt enig, det er en (for)stor utfordring å få til, men kanskje til ettertanke til de som er utpå, definer dere selv i forhold til hva dere ønsker å gjøre på banen og prøv å se ann hvilke biler som står foran og etter deg i køen.. Mye bra kjøring ute å går, mange flotte biler i FORSKJELLIGE kategorier.. (første og siste innlegg i denne tråden for min del) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet August 19, 2008 og verstiggutta i TILLEGG sitter her å krever mer kjøretid og forkjørsrett, ja da blir jeg forbanna... Har ikke krevd noe som helst jeg, men jeg stillte meg på siden av utslippet hver gang jeg skulle uttpå, og ble sluppet ut der hver gang. Hadde de kommet bort til meg og sagt; vennligst still deg i kø som de andre hadde jeg selvfølgelig gjort det. Jeg er der primært for å kjøre på bane og ha det morro som alle andre. Men det er som sagt før i tråden her; ganske kjett å stå i saktegående kø med en sånn bil. Jeg kjører kanskje 1 gang i timen og om jeg bruker 20 min på kø, eller om jeg slipper rett uttpå vil neppe ha noen innvirkning på ventetida til de andre som står i køa. Det dette dreier seg om er i det store og hele att det ikke skal være noe forskjellsbehandling på per og pål. Men prøv å stå i kø med en sånn motor/bil selv og se hvor morro det er. Alle biler blir så klart sure etterhvert, men med såpass trimmet motor med 1600cc dyser drukner motoren veldig fort på slik småkjøring, det har ikke noe med dårlig mapping å gjøre. og det er ikke så jævli kult å få folk til å dytte seg fremover hver 5 meter heller. Hadde jeg selv hatt en golf etc og stått i kø for å komme på banen hadde jeg antagelig stått langs depotstrekka utenfor bilen min å sett på "værsting-bila" som allerede var på banen. Jeg kunne gjerne ha tatt med meg arrangører osv på banekjøring jeg, men det var vel ikke akkurat noen som kom å spurte meg om det. Ser ikke helt problemet her, da det ikke er snakk om veldig mange biler som slipper uttpå fra siden. Og ventetiden ikke blir lengre for resten av deltagerne som står i kø. Greit nok att dette ikke er ett treff FOR publikum, men det er ikke til å komme unna att veldig mange som sitter å ser på kjøringa hele dagen LIKER å se værstinger flest mulig ganger i løpet av en dag. Kunne egentlig bare gitt faan i å svare på denne tråden for her har folk så vanvittige sterke og varierte meninger att det kommer ALDRI til å bli enighet om det. Jeg stiller sikkert på banekjøring neste år også, og hvor på banen jeg kommer uttpå driter jeg i, bare jeg får kjørte. Men det er helt klart en fordel å kunne slippe å stå i kø med en slik bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet August 19, 2008 Når det er slik at enkelte personer med verstingbiler slipper utpå og forbi køen av ymse mer eller mindre "gode" grunner, høres jo det ut som enda mer gutteklubben grei enn pensjonsordningen til de folkevalgte på stortinget... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet August 19, 2008 Har ikke krevd noe som helst jeg, men jeg stillte meg på siden av utslippet hver gang jeg skulle uttpå, og ble sluppet ut der hver gang. Hadde de kommet bort til meg og sagt; vennligst still deg i kø som de andre hadde jeg selvfølgelig gjort det. Jeg er der primært for å kjøre på bane og ha det morro som alle andre. Men det er som sagt før i tråden her; ganske kjett å stå i saktegående kø med en sånn bil. Jeg kjører kanskje 1 gang i timen og om jeg bruker 20 min på kø, eller om jeg slipper rett uttpå vil neppe ha noen innvirkning på ventetida til de andre som står i køa. Det dette dreier seg om er i det store og hele att det ikke skal være noe forskjellsbehandling på per og pål. Men prøv å stå i kø med en sånn motor/bil selv og se hvor morro det er. Alle biler blir så klart sure etterhvert, men med såpass trimmet motor med 1600cc dyser drukner motoren veldig fort på slik småkjøring, det har ikke noe med dårlig mapping å gjøre. og det er ikke så jævli kult å få folk til å dytte seg fremover hver 5 meter heller. Hadde jeg selv hatt en golf etc og stått i kø for å komme på banen hadde jeg antagelig stått langs depotstrekka utenfor bilen min å sett på "værsting-bila" som allerede var på banen. Jeg kunne gjerne ha tatt med meg arrangører osv på banekjøring jeg, men det var vel ikke akkurat noen som kom å spurte meg om det. Ser ikke helt problemet her, da det ikke er snakk om veldig mange biler som slipper uttpå fra siden. Og ventetiden ikke blir lengre for resten av deltagerne som står i kø. Greit nok att dette ikke er ett treff FOR publikum, men det er ikke til å komme unna att veldig mange som sitter å ser på kjøringa hele dagen LIKER å se værstinger flest mulig ganger i løpet av en dag. Kunne egentlig bare gitt faan i å svare på denne tråden for her har folk så vanvittige sterke og varierte meninger att det kommer ALDRI til å bli enighet om det. Jeg stiller sikkert på banekjøring neste år også, og hvor på banen jeg kommer uttpå driter jeg i, bare jeg får kjørte. Men det er helt klart en fordel å kunne slippe å stå i kø med en slik bil. Bra skrevet Flemming, skjønner det du skriver men husk at en Golf 1 også kan gå sur med mye tomgangskjøring... Tror vi er stort sett enig nå jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet August 19, 2008 Bra skrevet Flemming, skjønner det du skriver men husk at en Golf 1 også kan gå sur med mye tomgangskjøring... Tror vi er stort sett enig nå jeg... Takk Ja, er klar over det Men er sjelden de står å går med HC på 2500ppm på tomgang Den er grei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet August 19, 2008 Har ikke krevd noe som helst jeg, men jeg stillte meg på siden av utslippet hver gang jeg skulle uttpå, og ble sluppet ut der hver gang. Hadde de kommet bort til meg og sagt; vennligst still deg i kø som de andre hadde jeg selvfølgelig gjort det. Jeg er der primært for å kjøre på bane og ha det morro som alle andre. Men det er som sagt før i tråden her; ganske kjett å stå i saktegående kø med en sånn bil. Jeg kjører kanskje 1 gang i timen og om jeg bruker 20 min på kø, eller om jeg slipper rett uttpå vil neppe ha noen innvirkning på ventetida til de andre som står i køa. Det dette dreier seg om er i det store og hele att det ikke skal være noe forskjellsbehandling på per og pål. Men prøv å stå i kø med en sånn motor/bil selv og se hvor morro det er. Alle biler blir så klart sure etterhvert, men med såpass trimmet motor med 1600cc dyser drukner motoren veldig fort på slik småkjøring, det har ikke noe med dårlig mapping å gjøre. og det er ikke så jævli kult å få folk til å dytte seg fremover hver 5 meter heller. Den store forskjellen på å bli slipt inn fra siden kontra å stå i køen i pit-lane er at man må hele tiden være ved sin bil klar til å kjøre noen meter fram dersom man står i pit-lane. Det finnes mindre muligheter for å stikke på toalettet, sjekke bilen, etterfylle drivstoff etc. eller følge med på de som kjører på banen. Står man ute på plassen, gjør man som man ønsker i 15-30-45 min før man bare tusler opp til utslippet og får øyeblikkelig ut å kjøre, dermed ingen KØ, selv om vedkommende kanskje har ventet like lenge mellom hvert heat som andre som faktisk står i pit-lane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet August 19, 2008 Jeg synes hovedstyret bør ta tak i denne tråden og se poengene fra begge sider. Her MÅ en ordning på plass som alle kan være fornøyd med. Om dette blir en PIT ordning med inndeling etter motor/bil eller lignende tror jeg hadde blitt det beste. Og det er nok sant som Håkon skriver over at dette har vært et issue ved tidligere treff og det bør komme en løsning på dette. Folk må også ikke glemme at dette var et knallbra treff og alle fikk kjørt masse på bane! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet August 19, 2008 Nå har vi jo sagt at vi tar med oss tilbakemeldingene videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet August 19, 2008 at jeg blir kalt en primadonna skjønnte jeg ikke, at jeg syntes at folk drar ting litt for langt i forhold til person forfølgelse er min mening. jeg har ikke noen sponsorbil bare så det er sagt, den er betalt helt ut fra min lomme. at jeg har reklame på den er fordi jeg har en kompis som driver forettningen som heter soundpeople fortknox, og at jeg liker logoen. ser ikke heller det store problemet med at noen slapp ut den enne eller annen vei jeg, det var dem som slapp ut som styrte dette og de fordelte det og gjorde jobben sin helt utmerket. hadde noen spurt meg om jeg kunne tatt en økt som flaggvakt eller noe så hadde jeg heller ikke hatt noe problem med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet August 19, 2008 Er faktisk ikke verre ennå å sortere litt biler før man slipper de utpå. 50-100hk, 100-150hk, 150-250hk, 250-400hk, 400-> Trenger ikke ha så mange grupper, men dere ser poenget. Da slipper man stort sett alle problemene fordi bilene er så og si jevne (med unntak for kjøreferdigheter hos sjåfør og understellosppsett). Og så slipper man lange køer også da de forskjellige gruppene med biler får kjøre til gitte tider. Gruppe 1: 11.00-11.30. Gruppe 2: 11.30-12.00 osv.. arne christian winness: Skrur du i kjelleren på stallen på Stormoen? Kanskje du var på låvefesten? Kona driver hestebutikken ved siden av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet August 19, 2008 Er det så vanskelig så går det vel å gjøre som mange andre å dytte bilen gjennom pit'en? Er jo flatt og rett frem der så burde ikke være noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet August 19, 2008 Jeg er i mot en ren inndeling i flere klasser med begrenset kjøretid osv.. Ser for meg at det blir mer venting enn vanlig. EDIT: for ikke å snakke om det organisatoriske.. For min del er det helt greit at de som er med å arrangere får sitte på med grombiler, som kan "snike" seg inn fra vingen. De må sikkert tilbake på jobb og har dermed dårlig tid. Jeg synes også at det er greit at sponsorer og andre ultra-værstingbiler får slippe på fra siden, i ny og ne.. Skal vi ha fete premier på utstilling så må sponsorene få noe igjen. Nå vet jeg ikke om "fri-pass" til banen ligger i avtalen, men regner nesten med det.. Det jeg er mest redd for er at all klagingen fører til en ny ordning på banekjøringen som gjør at vi må vente mer, og ikke får kjøre (og dermed knive) med forskjellige "typer" biler og at vi rett og slett organiserer oss i hjel og dermed ødelegger all moroa! For det var moro i helgen, var det ikke? For min del fikk jeg kjørt alt det jeg ønsket og både bil og sjåfør hadde godt av å kjøle seg ned litt i depoet mellom heatene. Styret har sagt at de tar til seg innspillene, jeg håper bare eventuelle endringer ikke tar moroa ut av banekjøringen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet August 19, 2008 Oppdeling i klasser og egne heat med faste tidspunkter/perioder er for meg en dårlig ide. Med en slik løsning tror jeg det bare vil bli mer venting og dårligere utnyttelse av banen. Det er også plassrestriksjoner rundt pitlane på banene som gjør det litt vanskelig å gruppere bilene. I tillegg så har vi de organisatoriske/mannskapsmessige utfordringene. Det en kan gjøre om en vil endre noe er ha et eget heat for de som ikke har kjørt på bane før 1-2 ganger pr dag (for å gjøre terskelen lavere for 'ferskingene' å ta turen på banen), og kanskje et spesialheat for værstingene for tilskuernes skyld en gang pr dag. Resten av tiden bør være fri for alle. Jeg jobbet forøvrig noen timer med påslipp i helga (har hjulpet til med det på tidligere treff også), og kan si at de som slapp inn fra siden ikke fikk noe mere tid på banen enn andre. Disse ble flagget av sammen med resten av bilene som var utpå (med unntak av biler med instruktør), og på samme måte som de som står i pitlanekø får seg en naturlig nedkjølingspause mellom heatene så tok de seg en pause før de kjørte utpå igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet August 19, 2008 Jeg er enig i at det virka greit på påslippet denne gangen, det er når de med verstingbiler hever SIN rett overfor andre at jeg stikker piggene ut... Er jo ikke noe problem å slippe biler fra månen om det ikke er kø i pitline, men om det er kø så må man utvise varsomhet ved påslipp mener jeg. Jeg er enig med både Endre og Bjørn at det ikke bør bli noen form for oppdeling, kanskje med unntak av de som ikke har kjørt før får sjansen i et par egne heat i løpet av helga... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet August 19, 2008 Jeg synes systemet funger utmerket slik det er og har full forståelse for at de med "verstingbiler" får lov til å komme inn fra sidekanten, disse har som alle andre betalt for å kjøre. Det er ganske mange praktiske argumenter for at slike skal få slippe å stå i kø i pitlane, kan ramse opp følgende: sinterclutch,høy tomgang, soting av plugger, varmegang, tungvint å komme seg inn og ut av bilen ofte for å flytte seg fremover i køen (man orker ikke sitte lenger enn nødvendig av gangen i en sånn bil), samt at disse bilene ofte trenger noe mer oppfølging og justeringer mellom heatene enn "vanlige" biler, og dette er ikke akkurat noe man ønsker å stå og dille med i kø i pitlane. Oppdeling med forskjellige klasser er praktisk umulig på så trange baneanlegg som vi har her i norge, bare se hvor "bra" dette fungerer på gatebil. Der kan man rett og slett bare kaste tidsprogrammet før dagen har startet... der blir det alltid lange forskyvninger og endringer i programmet i løpet av dagen. Ett nybegynnerheat først på morgenen hver dag er kanskje noe som kunne vært realistisk? Med førermøte friskt i minne, samt kanskje en instruktør som kjører sporvalg med nybegynnerne i kolonne bak de 2 første rundene, for så og stikke i fra samt at de som ligger i kolonnen bak tilpasser seg avstanden fra hverandre med 50 meter deretter? Praktisk sett så kan man da lage 2 køer i pitlane, en til høyre hvor KUN nybegynnere vil kunne stille seg på morgenen, samt en vanlig kø til venstre. Dette gjelder da kun for nybegynnerheatet, etter dette så har man vanlige biler i begge køer. Jeg tror dette er en løsning som er realistisk å få til, samt at den vil lokke de uerfarne utpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...