Kjøring på banen på hovedtreffet

Anbefalte innlegg

Synes de heatene jeg var utpå gikk relativt smertefritt..

Jeg slapp forbi de som lå bak å pressa på der det var mulig å slippe frem.

Men om noen har noe å utsette på kjøringen min, så er det bare å komme med kritikk :)

Jeg hadde en mørk 80-sedan bak meg med stor kjøler som lå å pressa en runde, prøvde å slippe forbi, men han kom ganske sent på langstrekket, men det gjorde jo ingenting siden jeg klarte å henge på ham i svingene etter langsvingen :D

 

Det eneste jeg har å utsette på er en viss hvit 80-sedan med svarte felger som ble gulflagget hver jæ*** runde han var utpå...

 

Du fulgte ikke med på førermøte skjønner jeg.... GULT flagg er fordi det har vært ett uhell eller utforkjøring ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fulgte ikke med på førermøte skjønner jeg.... GULT flagg er fordi det har vært ett uhell eller utforkjøring ;)

 

Japp... det veit Iden.. den 80 kjørte ut nesten hver runde.. eller stoppa..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) Er både bra og ikke så bra innlegg her. Ang forbikjøring så heter det seg att det kun er på langstrekkene du skal kjøre forbi. Men når bilen(e) foran gir tegn til å slippe meg forbi sitter jeg ikke der å nøler helt til det kommer ei lang strekke. De veit att jeg kommer og holder sporet sitt til jeg har passert. Det er kun meg det står på, om jeg vil kjøre forbi i sving osv.

 

Og hvorfor "sponsor-biler" kommer uttpå helt fremst veit jeg ikke. Men det er jo veldig mange som ikke har biler å kjøre med selv som sitter å ser på. Og de synes helt sikkert det er mest gromt med flest mulig extreme-biler på banen. Det er jo litt mer fristende å stille på treff med slik bil som S2'n min hvis en veit att en ikke trenger å stå 20 min i kø for å komme uttpå hver gang. På Gatebil har vi også eget spor vi kjører uttpå banen på alle treff. Kun fordi det er slike biler den største andelen av publikum vil se. Så jeg håper det fortsetter slik. Det er ikke så mange sjåfører og biler som er med i f.eks Gatebil Extreme på disse treffa, så det vil nok ikke bli veldig merkbart på ventetida for dem som står i kø. :) (min mening om saken :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....

 

Og hvorfor "sponsor-biler" kommer uttpå helt fremst veit jeg ikke. Men det er jo veldig mange som ikke har biler å kjøre med selv som sitter å ser på. Og de synes helt sikkert det er mest gromt med flest mulig extreme-biler på banen. Det er jo litt mer fristende å stille på treff med slik bil som S2'n min hvis en veit att en ikke trenger å stå 20 min i kø for å komme uttpå hver gang. På Gatebil har vi også eget spor vi kjører uttpå banen på alle treff. Kun fordi det er slike biler den største andelen av publikum vil se. Så jeg håper det fortsetter slik. Det er ikke så mange sjåfører og biler som er med i f.eks Gatebil Extreme på disse treffa, så det vil nok ikke bli veldig merkbart på ventetida for dem som står i kø. :) (min mening om saken :))

 

Setter pris på et forståelig svar på saken, og ser poenget. MEN som sagt, disse treffene trodde jeg i utgangspunktet var beregnet på den vanlige mann i gata som ønsker et kick i hverdagen, eller en wannabe racerfører som har fått en real dose bilspill på PS3.

Påpekte også at det er gøy å se på dere som stiller med biler i bortimot millionklassen og flere tusen arbeidstimer etc, men det må kunne være tider der dere kan ralle rundt sammen med familievognene og stå i kø, samt egne avsatte tider der dere kan kjøre oppvisning og peise på akkurat når dere måtte ønske.

Det kan da umulig være dårlig gjort at dere har forkjørsrett de 2 første timene og de 2 siste timene feks? og mellom kan dere stille i kø sammen med resten..

Ventetid eller ei, det er en liten sak som heter samvittighet og kø-kultur også ;)

 

En annen ting jeg lurer på er at når "dere" spinner blårøyk\ol-ringer så blir det klapp på skuldra, men når et "vanlig medlem" tar samme trix så blir det irettesettelse av "en eller annen sjef" (overhørte en samtale..) eller er det slik at dere også får smekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fulgte ikke med på førermøte skjønner jeg.... GULT flagg er fordi det har vært ett uhell eller utforkjøring ;)

 

Joda, jeg fulgte med, var bare jeg som ikke formulerte meg riktig her ;)

Det jeg mente var hvert heat han var utpå, da dukket gulflagget opp.. Noe som var irriterende..

Altså ikke hver runde jeg kjørte rundt banen :P

 

Ang. forbikjøring så slapp jeg forbi noen på depot-strekka også, dette var fordi jeg ble forbikjørt i langsvingen av et par sponsorbiler.

 

Men uansett, jeg synes banekjøringen gikk temmelig smertefritt, dette var en god erfaring å få med seg!

Gleder meg til neste treff allerede! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper dere gutta med xxx(x?) antall hester stiller opp omtrent uansett jeg.. det er ikke såååååå mange banetreff å velge mellom her i landet :P

 

Uansett, synes det er fint at det er rom for alle - og det er absolutt moro å se på krefter i fri utfoldelse! Men klubben er ikke bare verstingbiler, og kanskje kunne man delt det inn litt, slik at de som har blodtrimmede verstingbiler fikk kjøre xx antal minutter pr time, og resten av tiden kunne vi andre med mer normale kjørt. På den måten ville man også øke sikkerheten litt. Den tiden vi ikke kjører kan vi bruke til å sikle over rekkverket når dere drar på forbi pitlane.. hehe

 

: smil :

 

Dette du nevner her er diskutert opp og ned i mente i en annen tråd, og ble nedstemt, så vidt jeg kan huske...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og hvorfor "sponsor-biler" kommer uttpå helt fremst veit jeg ikke. Men det er jo veldig mange som ikke har biler å kjøre med selv som sitter å ser på. Og de synes helt sikkert det er mest gromt med flest mulig extreme-biler på banen. Det er jo litt mer fristende å stille på treff med slik bil som S2'n min hvis en veit att en ikke trenger å stå 20 min i kø for å komme uttpå hver gang. På Gatebil har vi også eget spor vi kjører uttpå banen på alle treff. Kun fordi det er slike biler den største andelen av publikum vil se. Så jeg håper det fortsetter slik. Det er ikke så mange sjåfører og biler som er med i f.eks Gatebil Extreme på disse treffa, så det vil nok ikke bli veldig merkbart på ventetida for dem som står i kø. :) (min mening om saken :))

 

 

Regner med at flertallet av de besøkende på Rudskogen treffet kom for å se på "Gatebil mesteren" i aksjon.

 

:bs:

 

Håper klubben tilrette legger for deg og de andre værstingbilene fra gatebil. Slik at dere kan kjøre oppvisning for oss andre noen få runder hver time under banekjøringen.

 

Invitert alle de kjente fjesene fra gatebil for å gjøre det litt mere interesant å møte på klubbtreffene og samtidig kunne få reklamert mye for gatebil, og vinneren av breisladden..:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at flertallet av de besøkende på Rudskogen treffet kom for å se på "Gatebil mesteren" i aksjon.

 

:bs:

 

Håper klubben tilrette legger for deg og de andre værstingbilene fra gatebil. Slik at dere kan kjøre oppvisning for oss andre noen få runder hver time under banekjøringen.

 

Invitert alle de kjente fjesene fra gatebil for å gjøre det litt mere interesant å møte på klubbtreffene og samtidig kunne få reklamert mye for gatebil, og vinneren av breisladden..:shf:

 

Amen: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg fulgte med, var bare jeg som ikke formulerte meg riktig her ;)

Det jeg mente var hvert heat han var utpå, da dukket gulflagget opp.. Noe som var irriterende..

Altså ikke hver runde jeg kjørte rundt banen :P

 

Virker som han trodde han var på Gatebil, kjørte 3 runder etter at han fikk målflagget når det var premieutdeling. Og etterpå så sto ha i kø etter en annen i værsting køen, og da han foran ble slept på kjørte han også utpå selvom han som sto for påslippet prøvde å få han til å vente.

 

Vedkommende kjørte også flere runder med åpent vindu, kanskje han ikke hørte dette på førermøte.

 

Det irriterer meg at folk kommer å tar seg så til rette fordi du er kjendis.

Ellers var det mye bra kjøring å se på: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig enig i det å lå værsting bila kjøre egne heat. For tror ikke det er så koselig for en debutant på banen å bli nedhøvla av en bil som går 8 ganger så fort som sin egen bil, og som kjører dobbelt så bra i svinga. Og nei, det er ikke "bare" å blinke og sleppe forbi alle som kommer i hundre og helvete bakfra, når man har nok med å konsentrere seg om sin egen bil, og å holde den på banen etter beste evne:)

 

For min del går dette veldig fint, selv med 120hk diesel, men tenker på de som har sine første runder på banen:)

 

Og ja, jeg er veldig FOR å få flere kjente/profilerte biler med på treffa, da dette er helvettes rått å se på.. Så all respekt til dem som ofrer redskapen for å showe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket at en del av forbikjøringene var veldig utrygge, særlig opp langs bakken etter Slaktern på grunn av at noen (som kanskje ikke hadde så stor motor som de trodde?) absolutt skulle følge på for å komme forbi meg før strekka var ferdig og klarte akkuratt å smette foran meg i siste lita.

Ble en del unødvendig bremsing for min del.

 

Det er jo nettopp denne holdningen som er et problem! Det er veldig mange i klubben som har biler som går veldig bra rett fram, men som tar det piano ved nedbremsing og i svingene. Siden man bare kan foreta trygge forbikjøringer på rettstrekkene, blir det umulig når førerne av de "raske" (raske rett fram, ikke fullt så raske ellers) ikke slipper opp gassen når de helt tydelig ser i speilet at de har blitt innhentet av en raskere bil!

 

Det er ikke verre enn å slippe gassen i et par sekunder midt på strekka, så er bilen som har tatt deg igjen forbi, og du får da ingen problemer med skumle nedbremsinger hverken fra din eller forbikjørerens side.

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig...

 

 

Det er jo litt mer fristende å stille på treff med slik bil som S2'n min hvis en veit att en ikke trenger å stå 20 min i kø for å komme uttpå hver gang.

 

Er du bare litt eller veldig ego...? Det er ikke sånn at vi begynner å gråte om du bestemmer deg for å ikke stille opp med S2'en din fordi du ikke får lov til å snike i køen.

 

Tror at alle gjerne kunne tenke seg å kjøre utpå når de selv ville, men det er nå sånn at de fleste finner seg å stå i kø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og ja, jeg er veldig FOR å få flere kjente/profilerte biler med på treffa, da dette er helvettes rått å se på.. Så all respekt til dem som ofrer redskapen for å showe!

 

Hvorfor ikke bare dra på Gatebil....

 

Om det skulle skje noe med egne heat for disse extremebilene de fleste har sett på gatebil, så kan de vel få lov til å "showe" 1 heat om dagen, også kan de signere autografer til ivrige fans resten av tiden............

 

Er du bare litt eller veldig ego...? Det er ikke sånn at vi begynner å gråte om du bestemmer deg for å ikke stille opp med S2'en din fordi du ikke får lov til å snike i køen.

 

WORD! Ser det er flere forum han har laget egne "hyllest" tråder angående vinneren av breisladden på Rudskogen treffet.

 

 

Har sett at det er mulig for flere å kunne lage like mye show som denne "proffen" uten å måtte lage egne tråder hvor man skryter hemningsløst av seg selv og sin ferdighet til å kjøre quattro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig enig i det å lå værsting bila kjøre egne heat. For tror ikke det er så koselig for en debutant på banen å bli nedhøvla av en bil som går 8 ganger så fort som sin egen bil, og som kjører dobbelt så bra i svinga. Og nei, det er ikke "bare" å blinke og sleppe forbi alle som kommer i hundre og helvete bakfra, når man har nok med å konsentrere seg om sin egen bil, og å holde den på banen etter beste evne:)

 

For min del går dette veldig fint, selv med 120hk diesel, men tenker på de som har sine første runder på banen:)

 

Og ja, jeg er veldig FOR å få flere kjente/profilerte biler med på treffa, da dette er helvettes rått å se på.. Så all respekt til dem som ofrer redskapen for å showe!

 

 

Takker!!

 

Akkurat nå ble jeg veldig god venn med deg.. ;) hehe.

Sto lenge å stussa på om jeg skulle tørre å lufte bilen min på banen dette treffet..

Begynte å tvile litt når jeg så værstingbila utpå på lørdagen, men etter GOD overtalelse fra Knut Erik (Tuuuuuusen takk for lånet av hjelm atter en gang!! *reddende engel* hehe )

kom jeg meg utpå etterhvert.. :)

*beklager til de det gjelder hvis jeg ødela en sving eller noe for noen, men jomfrutur er jomfrutur*

Det ga ihvertfall mersmak.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!!

 

Akkurat nå ble jeg veldig god venn med deg.. ;) hehe.

Sto lenge å stussa på om jeg skulle tørre å lufte bilen min på banen dette treffet..

Begynte å tvile litt når jeg så værstingbila utpå på lørdagen, men etter GOD overtalelse fra Knut Erik (Tuuuuuusen takk for lånet av hjelm atter en gang!! *reddende engel* hehe )

kom jeg meg utpå etterhvert.. :)

*beklager til de det gjelder hvis jeg ødela en sving eller noe for noen, men jomfrutur er jomfrutur*

Det ga ihvertfall mersmak.. ;)

 

Hehe:)

 

Syns det burde være såpass at folk skal tørre å prøve seg.. Dette er jo tross alt ikke LeMans heller:) Men ett arrangement hvor vanlige folk, med litt mer normale biler også skal få en sjangs til å teste seg selv og bilen sin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjørte jeg ikke selv, men satt på brodern som hadde sin første tur ut på bane noensinne, og jeg må si det var grisemoro!

 

Stortsett så er det vel mange ferskinger utpå, og de "leser" kanskje ikke det som skjer bak seg like bra som de mer erfarne førerne. Dette syns jeg de som faktisk har vært utpå tidligere burde ha i bakhodet. Jeg opplevde aldri noen situasjoner som er verdt å nevne på de rundene jeg satt på med brodern, men kan jo tenkes det lå noen og snuste i hekken litt uten at vi tenkte noe mer over dette?

 

Hovedgreia er vel å ha det gøy og med 160 biler på banen er det klart nivået spriker enormt! Så i steden for å komme med pekefinger med en gang, kan det kanskje for noen være greit å tenke seg litt tilbake til sin egen banedebut først ( ikke rettet mot noen spesielt, men tenker mer generelt! )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjørte jeg ikke selv, men satt på brodern som hadde sin første tur ut på bane noensinne, og jeg må si det var grisemoro!

 

Stortsett så er det vel mange ferskinger utpå, og de "leser" kanskje ikke det som skjer bak seg like bra som de mer erfarne førerne. Dette syns jeg de som faktisk har vært utpå tidligere burde ha i bakhodet. Jeg opplevde aldri noen situasjoner som er verdt å nevne på de rundene jeg satt på med brodern, men kan jo tenkes det lå noen og snuste i hekken litt uten at vi tenkte noe mer over dette?

 

Hovedgreia er vel å ha det gøy og med 160 biler på banen er det klart nivået spriker enormt! Så i steden for å komme med pekefinger med en gang, kan det kanskje for noen være greit å tenke seg litt tilbake til sin egen banedebut først ( ikke rettet mot noen spesielt, men tenker mer generelt! )

 

Selvfølgelig:) Men man bør sjekke speilet sitt ofte uansett hvor erfaren man er.. Dette er noe man også gjør i trafikken til daglig.. Og man får veldig klare instrukser på førermøte om hvordan man bør oppføre seg ovenfor andre på banen:)

 

Det beste er å kjøre om kap med seg selv, og drite i resten:) Vinner ingen pokal uansett;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror at alle gjerne kunne tenke seg å kjøre utpå når de selv ville, men det er nå sånn at de fleste finner seg å stå i kø.

 

 

Hadde jeg måttet stå i kø får å få kjøre så hadde jeg gjort det uten problemer men var veldig takknemlig får å få slippe utpå fort da det er veldig slitsomt å stå i kø med en sånn bil.

1600cc dyser så bilen blir fort sur, 2-3 plater racing clutch som hopper framover, 4-6punkt sele så en sitter dønn fast, jeg har vinduer å få åpnet får å få inn litt friskluft men mange har ikke det.

reiste en dagstur med dama og sønnen min på 2 år og hadde det moro på og utenfor banen, VELDIG mye gromt og se på der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) Er både bra og ikke så bra innlegg her. Ang forbikjøring så heter det seg att det kun er på langstrekkene du skal kjøre forbi. Men når bilen(e) foran gir tegn til å slippe meg forbi sitter jeg ikke der å nøler helt til det kommer ei lang strekke. De veit att jeg kommer og holder sporet sitt til jeg har passert. Det er kun meg det står på, om jeg vil kjøre forbi i sving osv.

 

Og hvorfor "sponsor-biler" kommer uttpå helt fremst veit jeg ikke. Men det er jo veldig mange som ikke har biler å kjøre med selv som sitter å ser på. Og de synes helt sikkert det er mest gromt med flest mulig extreme-biler på banen. Det er jo litt mer fristende å stille på treff med slik bil som S2'n min hvis en veit att en ikke trenger å stå 20 min i kø for å komme uttpå hver gang. På Gatebil har vi også eget spor vi kjører uttpå banen på alle treff. Kun fordi det er slike biler den største andelen av publikum vil se. Så jeg håper det fortsetter slik. Det er ikke så mange sjåfører og biler som er med i f.eks Gatebil Extreme på disse treffa, så det vil nok ikke bli veldig merkbart på ventetida for dem som står i kø. :) (min mening om saken :))

 

Dette er helt klart et klubbtreff med hovedmål for banekjøring for betalende medlemmer. Det var ikke spesielt mye annet som stod på planen disse dagene foruten utstillingen på søndag. Må si meg helt enig flere av de andre gutta i trådene over. Det var flere av oss som oppfattet de sponsede bilene som stadig smatt inn på banen uten å stå i kø som arrogante. Jeg oppfatter ikke dette som et TSRACING eller dekkskift.no treff, men et VWAudi treff for de av oss som betaler årlig medlemskontigent og 400 kroner i banekjøringsavgift. Jeg synes din oppfattelse av dette treffet er veldig feil. Publikummet bør ikke være de som bestemmer hva de ønsker på banen. Da blir dette et konsept på lik linje som gatebil, hvor det skal høstes inn mest mulig penger.: bråk : Dette er et treff som våre medlemmer kan bringe sin VW passat, golf 1 GTI eller Audi TT på banen for å ha det gøy og trene sine ferdigheter. Flere tok jo med seg sin bedre halvdel og min kamerat tok med seg sin seks år gamle gutt ut på banen.. Vet ikke om du registrerte at det faktisk var gratis å delta på treffet? : klø : Treffet er og bør fortsette å ha fokus på banekjøring for den enkle mannen i gata og selvsagt for de av dere som har mer å vise til men på lik linje! Forøvrig gjorde Skotner og gjengen en fantastisk jobb og jeg hadde en knallhelg!

 

Siste ting.. Hvorfor i all verden ble det tilatt med MC på banen? Jeg har selv drevet med roadracing på rudskogen og det er virkelig ikke sikkert med både biler og sykler på banen samtidig.. Hva er det neste? ATV?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må først få lov å si at dette har vært en utrolig kul helg! All ære til Skotner og gjengen for dette. :D

 

Jeg hadde min første tur på bane i helga (som for øvrig var helmaks! Koste meg som en liten guttunge! Smilte konstant i 2 timer etterpå!) og det var enkelte ting som jeg stusset på. Blant annet var det dette med at det var enkelte biler som smatt forran i køen hele tiden når vi andre må sitte laaang tid i kø. I en bil uten aircondition er ikke dette noe særlig altså.

 

Når jeg endelig hadde komt meg ut på banen må jeg si at jeg hadde den beste opplevelsen jeg noen gang har hatt. Følte horna vokste i pannen og motet kom mer og mer frem ettersom jeg ble mer kjent med bilen. Beklager hvis jeg ikke slapp alle forbi når de ønsket dette, men som mange andre sier så er man VELDIG konsentrert første gang man er på banen, det var i hvert fall jeg. Slapp forbi mange så håper ingen sure miner der. Hehe..

 

Da jeg var ute på min 2 gang kom jeg plutselig bak en motorsykkel og inni h.... så irriterende det var! Bånn pedal på sletta og seint som pokker i svingene. Nå kjørte jeg en 2er original GTI og det går ikke kjapt på slettene, men utrolig morsomt i svingene. Med andre ord så forsvant hele gleden med banekjøringen i 3-4 runder.. Har aldri hørt om noen Audi eller Volkswagen motorsykler jeg? Fikk vi ikke beskjed om at det BARE var Audi og Volkswagen som skulle på banen før helga også da?

 

Beklager min frustrasjon, men irriterer når motorsykler skal ødelegge min første tur på bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er disse cowboyene da? åssen biler? Jeg ligger av og til med litt sladd jeg, men jeg tror du skar være jævli hard til å kjøre hvis du skal ta meg både i svinger og på langslettene med en 1.8t.

 

Jeg ble ikke forbikjørt av en eneste bil på de heatene jeg var uttpå og hadde ingen som hang på i speila, men derimot kjørte jeg forbi veldig mange selv, samma hvor på banen det var.

 

du lå da bak meg litt da:) iallefall en liten stund:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

atter en klage tråd :D at "sponsor" bilene slipper ut på banen litt enklere til tider er vel som det har vært i mange år, de som er der og hjelper til f.eks flagg vakt en hel dag skal få sitte på en tur på banen å det er jo vel supert for de som faktisk gidd å hjelpe til :) om det blir gjort slik skal ikke jeg stå 100% for men det er blitt sakt tidligere i alle andre klage tråder.

 

Men at det var motorsykkel på banen den var ny :P det var vel litt drøyt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blant annet var det dette med at det var enkelte biler som smatt forran i køen hele tiden når vi andre må sitte laaang tid i kø. I en bil uten aircondition er ikke dette noe særlig altså.

 

Hei. Dette er folk som bidrar til arrangeringen av treffet som slipper utpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo nettopp denne holdningen som er et problem! Det er veldig mange i klubben som har biler som går veldig bra rett fram, men som tar det piano ved nedbremsing og i svingene. Siden man bare kan foreta trygge forbikjøringer på rettstrekkene, blir det umulig når førerne av de "raske" (raske rett fram, ikke fullt så raske ellers) ikke slipper opp gassen når de helt tydelig ser i speilet at de har blitt innhentet av en raskere bil!

 

Det er ikke verre enn å slippe gassen i et par sekunder midt på strekka, så er bilen som har tatt deg igjen forbi, og du får da ingen problemer med skumle nedbremsinger hverken fra din eller forbikjørerens side.

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig....

 

Tror jeg ikke helt klarte å få fram hva jeg mente.

Da jeg fks kom ut ifra slaktern la jeg meg litt til siden og slapp litt på gassen slik at de som helt klart kjørte fortere kom forbi.

Det som da skjedde en del ganger, var at mindre motorsterke biler (men med kanskje like store horn i panna?) absolutt skulle presse seg forbi, noe jeg synes er veldig unødvendig da de tross alt klarer å se at vi nærmer oss sving-kombinasjonen.

Det handler rett og slett om innsikt og klare å lese situasjonen.

Ren trafikk-teori med andre ord...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt klart et klubbtreff med hovedmål for banekjøring for betalende medlemmer. Det var ikke spesielt mye annet som stod på planen disse dagene foruten utstillingen på søndag. Må si meg helt enig flere av de andre gutta i trådene over. Det var flere av oss som oppfattet de sponsede bilene som stadig smatt inn på banen uten å stå i kø som arrogante. Jeg oppfatter ikke dette som et TSRACING eller dekkskift.no treff, men et VWAudi treff for de av oss som betaler årlig medlemskontigent og 400 kroner i banekjøringsavgift. Jeg synes din oppfattelse av dette treffet er veldig feil. Publikummet bør ikke være de som bestemmer hva de ønsker på banen. Da blir dette et konsept på lik linje som gatebil, hvor det skal høstes inn mest mulig penger.: bråk : Dette er et treff som våre medlemmer kan bringe sin VW passat, golf 1 GTI eller Audi TT på banen for å ha det gøy og trene sine ferdigheter. Flere tok jo med seg sin bedre halvdel og min kamerat tok med seg sin seks år gamle gutt ut på banen.. Vet ikke om du registrerte at det faktisk var gratis å delta på treffet? : klø : Treffet er og bør fortsette å ha fokus på banekjøring for den enkle mannen i gata og selvsagt for de av dere som har mer å vise til men på lik linje! Forøvrig gjorde Skotner og gjengen en fantastisk jobb og jeg hadde en knallhelg!

 

Siste ting.. Hvorfor i all verden ble det tilatt med MC på banen? Jeg har selv drevet med roadracing på rudskogen og det er virkelig ikke sikkert med både biler og sykler på banen samtidig.. Hvem i all verden tillot dette? Hva er det neste? ATV?

 

Jeg er helt enig.:tilber:

Dette er ett klubbtreff for oss medlemmer hvor det er lagt vekt på ferdighetskjøring.

Dette er en av få arenaer hvor den vanlige mann og kvinne i klubben kan få testet sin bil og egne ferdigheter, og kanskje forbedre de ved hjelp av våre faste instruktører. (Tusen takk til Lars og Roger).

Jeg pleide å reise på Gatebil for en del år siden, dåg uten å delta, men for å se på. Da herjet Ruud Racing med sin 350 HK Cosworth og forholdene var siviliserte. År etter år endret dette seg til kun å dreie seg om penger og være en av den innerste sirkelen til Mr. Gatebil. Da kunne du gjøre som du ville i pitten og ute på banen, og drite i flagg regler.

Jeg ble meget skuffet da noen fullstendig dreit i flaggregler og kjørte som det passet de, bare for at de hadde kommet med sin høyt profilerte show-bil.: bråk : Jeg ble selv omtrent rent i senk av ett par av "disse", og de burde vite bedre med tanke på at de har mange flere mil på bane enn de fleste av oss. (Jeg vet at hornene mine ble litt i lengste laget på langsia; Andreas).

 

Ja jeg er klar over at noen av bilene, min inkludert er vanskelig å flytte en bil lengde à gangen i pitten pga heftigere clutch enn de fleste, og at de kan gå varme pga for dårlig kjøling. Da hadde det kanskje vært bedre at disse bilene hadde fått sin egen linje å kjøre i, og alle på linja kjører ut etter hverandre uten å forflyttes bil for bil. Det er som regel de med mye effekt som har disse clutchene, men de burde fremdeles stå i kø, og kjøre ut når de får klarsignal.

 

Samtidig vil jeg takke alle som har bidratt til å avholde dette treffet, ingen nevnt, ingen glemt. : smil :

Jeg vet at noen av de profilerte tuning firmaene står for noe av premiene som blir delt ut, men de gjør ikke dette for å være snille, det er selvfølgelig for å få god omtale og sannsynligvis tjener mere penger på å kunne profilere seg selv i 2 dager for f.eks 10.000 kroner.

 

Litt mere kontroll på parkering hadde gjort mye inne på området. Kanskje få de som bare kommer for å se på til å parkere på ett reservert område på grusplassen. Da noen av oss trenger plass til bilhenger og drivstoff.

 

Tusen takk for en genial helg med mye bra kjøring, allsang og "Visa Pattarna" !!!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den viktigste grunnen for å slippe ut de bilen som er blandt de værste er iallefall etter min mening at det sparer motorene våre for utrolig mye start stopp for det tåler de ikke, måtte bytte plugger selv pga for mange start stopp og det er jo litt surt, men det er såpass mange gromme bygg i vag klubben nå så det burde være mulig å få til en litt mere selektiv start plate slik at det var flere biler med ca lik effekt som startet, så ville det jo ikke blitt noe diskusjon om forbikjøringer eller noe.syntes treffet var helt perfekt ellers, foruten om at bilen eksploderte da:(

synes det er litt rart også at folk i noen av sine innlegg er så fordømte spydige, kommer det av rein misunnelse eller er det noe annet som plager dem?

syntes det var masse bra kjøring fra både alm brødrene og han som har den røde s2 med svart panser... hatten av for dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.