Kjøring på banen på hovedtreffet

Anbefalte innlegg

Noe av det beste som er sagt til nå her!

Kunne ikke vært mer enig. Det er heller ikke snakk om å snike i køen ved å kjøre inn fra siden, men gjøre det mer praktisk for de med ekstrembiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole sitt "opplegg" gir absolutt mening og ett vel skrevet innlegg som jeg gjerne skriver under på ;) . BMW klubben har gjerne ett par avbrekk med "familiekjøring", og da er det for nybegynnere som vil prøve seg, og gjerne la unger og kone sitte på når det er "trygt".. Ser for meg at det funker relativt bra.

I år har faktisk vært første året på lenge da det faktisk har vært litt gøy å se på, for har man ikke hatt noe å kjøre med / sitte på med så har det vært rett og slett "kjedelig" på vacn treff tidligere år, fordi det ikke har vært noe underholdende kjøring / for strenge støykrav slik at det stort sett har vært "kjedelige" biler på banen.. Har man derimot ett sete tilgjengelig på venstre eller høyre side av bilen så er det derimot utrolig gøy enten bilen har 90 eller 900hk (kom dere på banen, uansett hva slags bil man har så er det mer gøy å kjøre/ sitte på enn å se på!), men veldig mange i klubben har ikke det, og vil også se, og ha med seg folk/venner. Da er det plutselig litt mer interessant med biler som bråker og ryker litt, og ikke minst er raske rundt banen.. for enkelte "sponsorbiler" var faktisk VELDIG mye raskere rundt der enn det meste annet. GØY å SE :) og de har nok ikke mer kjøretid enn andre heller, de bare SYNS litt mer, fordi man TITTER på de... ;)

 

så fortsett omtrent som nå.. slipp inn værstinger fra siden, men prøv å tilpasse det ventetiden på køen... slipp inn nybegynnere fra siden, skal ikke så mye til for å lage noen små "heat" med disse en gang i mellom. Ett heat med nybegynnere hver time eller 2. time inn fra siden bør ikke by på problem. ikke blir det mindre kjøretid på andre heller, derimot blir kvaliteten på kjøringen bedre for alle. Enda mer spennende for publikum og deltakere tror jeg også det vil være med ett eller to værstingheat der man prøver å samle de litt. gøy å se "fight" :D

 

og husk, det sitter en del i klubben her også som synes det er jævlig irriterende med disse banebilene som tar opp utstillingsplass, støyer for musikken osv, så ALDRI kommer ALLE til å bli fornøyd. Uansett hvor mye sniking, køkjøring, kjedelig det er å se på, kaos, flott eller tragisk det er, så er det mer gøy enn å ikke være på treff, og er det ikke det så drar man ikke på treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole sitt "opplegg" gir absolutt mening og ett vel skrevet innlegg som jeg gjerne skriver under på ;) . BMW klubben har gjerne ett par avbrekk med "familiekjøring", og da er det for nybegynnere som vil prøve seg, og gjerne la unger og kone sitte på når det er "trygt".. Ser for meg at det funker relativt bra.

I år har faktisk vært første året på lenge da det faktisk har vært litt gøy å se på, for har man ikke hatt noe å kjøre med / sitte på med så har det vært rett og slett "kjedelig" på vacn treff tidligere år, fordi det ikke har vært noe underholdende kjøring / for strenge støykrav slik at det stort sett har vært "kjedelige" biler på banen.. Har man derimot ett sete tilgjengelig på venstre eller høyre side av bilen så er det derimot utrolig gøy enten bilen har 90 eller 900hk (kom dere på banen, uansett hva slags bil man har så er det mer gøy å kjøre/ sitte på enn å se på!), men veldig mange i klubben har ikke det, og vil også se, og ha med seg folk/venner. Da er det plutselig litt mer interessant med biler som bråker og ryker litt, og ikke minst er raske rundt banen.. for enkelte "sponsorbiler" var faktisk VELDIG mye raskere rundt der enn det meste annet. GØY å SE :) og de har nok ikke mer kjøretid enn andre heller, de bare SYNS litt mer, fordi man TITTER på de... ;)

 

så fortsett omtrent som nå.. slipp inn værstinger fra siden, men prøv å tilpasse det ventetiden på køen... slipp inn nybegynnere fra siden, skal ikke så mye til for å lage noen små "heat" med disse en gang i mellom. Ett heat med nybegynnere hver time eller 2. time inn fra siden bør ikke by på problem. ikke blir det mindre kjøretid på andre heller, derimot blir kvaliteten på kjøringen bedre for alle. Enda mer spennende for publikum og deltakere tror jeg også det vil være med ett eller to værstingheat der man prøver å samle de litt. gøy å se "fight" :D

 

og husk, det sitter en del i klubben her også som synes det er jævlig irriterende med disse banebilene som tar opp utstillingsplass, støyer for musikken osv, så ALDRI kommer ALLE til å bli fornøyd. Uansett hvor mye sniking, køkjøring, kjedelig det er å se på, kaos, flott eller tragisk det er, så er det mer gøy enn å ikke være på treff, og er det ikke det så drar man ikke på treff :)

 

Henger meg på denne, og Ole sitt innlegg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så, så! Nå har det blitt fjernet en masse innlegg her. Hvis vi nå holder tonen og språkbruken på et moderat nivå, så slipper vi å begynne å prikke... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lite med tråden å gjøre men må bare legge til at om du vinner breisladden på gatebil så har du lov til å være litt stolt av egne og bilens prestasjoner. Det er jo en prestasjon for nivået er høyt.

Og jeg trekker tilbake det jeg skrev om dytting av bil...tenkte ikke helt over bur og andre ting som gjør at det er en gymnastikktime i seg selv og komme seg ut og inn av mange av bilene.

 

For sånne som meg og mange andre som aldri får fingern ut av ræva og årne seg med bil selv så er det nå morro at noen lager litt underholdning på treffene. Synes man skal ta vare både på dem og alle dem som gjør en stor frivillig innsats på alle treff. : rock :: rock :

 

Og at det var en som ved feiltageles sendte utpå noen mc'er... Har hvert på utrolig mange vw-audi treff og sett hvilken innsats denne personen har på mange treff så jeg mener han må få lov til å gjøre en feil innimellom. Ærlig talt. Er uansett bare et ytterst fåtall med god kondisjon og god psyke som klarer å kjøre konstant på banen hele helga uansett.

 

Og nybegynnerheat høres jo ikke dumt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med både Endre og Bjørn at det ikke bør bli noen form for oppdeling, kanskje med unntak av de som ikke har kjørt før får sjansen i et par egne heat i løpet av helga...

 

Det jeg skrev var kanskje satt litt på spissen, trenger ikke dra den så langt, men siden mange er misfornøyde må noe gjøres.

 

Var så uheldig å gå glipp av treffet (og mange andre treff...) så vet ikke hvor "ille" det er, var bare et lite forslag ;)

 

Færre biler på banen er jo også et forslag, men da blir det mye mer venting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er etter min mening bare bra at det kommer både gode og dårlige tilbakemeldinger her i denne tråden, det gir Hovedstyret noe å lese på og de kan da ta til seg det bra og prøve å gjøre noe med det dårlige til neste treff. Da vil det treffet bli enda bedre enn det var denne gangen.

At noen får snike i køen, for det er jo det de gjør, er vel uungåelig av div grunner som er nevnt før i tråden.

Håkon, jeg er veldig enig med deg i en del du skriver, men det var da en DAV bil som tok den "korte ruten" ved flere annledninger og ;)

Det som irriterte meg mest var ventingen i depoet ved enkelte annledninger. Banen ble bla stengt av for å rydde opp etter en avkjøring lørdagen, noe som tok veldig lang tid, og det hopet seg opp med medlemmer som ville utpå. Men på toppen av alt så måtte vi jammen vente enda lengre siden utdrikkingslaget skulle ut å leke. Det opplevdes som ufattelig unødvendig for oss som sto i depoet. Jeg sto i depoet i over en halv time før jeg slapp utpå da. Synes ikke det var nødvevndig siden det var vel og flere biler som ville kjøre på dette treffet enn det pleier å være.

Ellers vil jeg bare si jeg er veldig fornøyd med treffet ellers. Hadde en mange fine opplevelser på banen med mye fin kniving, bla mot en rød S2 :)

Og ALM, jeg har 1.8t, og dro fra deg i svingene før slakthusen, men etter det var det jevnt over slutt gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for et kjempe fint treff og vell utført.

 

Jeg fikk selv slippe utpå i snikk utslippet men jeg spurte om jeg fikk gjøre det pga jeg bare skulle teste ut et par ting på bilen.

Følte at andre syns dette var dumt og kjørte bare 2 hitt.

Men det er faktisk slik at om jeg hadde startet og stoppet bilen for di meterne jeg skulle trillet bilen i køen hadde ikke bilen startet når jeg skulle utpå.

Derfor spurte jeg.

Nå er det vell slik også at dem som er med å arrangere får lov å kjøre utennom køen di få gangene dem er utpå.

Å arrangere kan bety mye det , er ikke bare flaggvakter man trenger. På lørdag var det også et eller 2 utdrikkningslag som fikk turer med div gromme biler.

Totalt sett tror jeg ikke det er mange rundene værsting bilene kjører kontra andre så ser ikke dette som et stort problem og at det stjeler runder fra andre.

Men man skal ikke ta det for gitt at man får slippe utpå i snikk svingen syns jeg.

 

Noen slipper utpå fordi dem er arrangør, sponsor, innvitert eller får lov å teste noen runder.

 

Får ta en stemming over hvordan dette skal løses slik at denne diskusjonen ikke behøver å komme opp igjen.

 

 

Ang syklene så ble dem slipt utpå helt på slutten og fikk 2 runder før banen stengte. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre så ikke skytt meg :) bare så på.

 

Grunnen var da også at jeg skulle få være med deg, fordi jeg ikke hadde tid å vente i kø.

Siden vi som er funksjonærer skal få gjort jobbene greit uten at alt skal gå i stampe blir dette gjort. (som da nevnt av Joachim):)

 

Ole Opsal: Førermøtene begynner ikke klokken 06.00 om morgnen;): haha :: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens utdrikningslaget var ute på banen var det fortsatt jobbing i S-kombinasjonen så dere ble ikke holdt igjen bare for at de skulle få en tur. Sjåføren var klar over hvor det var arbeid og kjørte selvfølgelig pent forbi.

Venting hadde det blitt uansett.

For å unngå for mye venting er det noen ting som også kan gjøres fra deres side (selvfølgelig fra de som planlegger og gjennomfører treffet også)

Når du ser sjakkflagget og du står i pit: Ta på deg hjelmen og sikkerhetsbelte. Gjør klar til evt. filming hvis du skal det og følg på køen. Se på han som driver med påslipp når du begynner å bli din tur. Vær alltid i nærheten av bilen din når du står i pit.

På banen skal du ha det gøy og det skal andre også så ikke sats over evne. Det tar ganske lang tid å få alle bilene av banen før tauebilen og evt. de som skal koste kan få gjort jobben sin.

 

Har også ett lite ønske når teknisk skal tas på bilen. Lukk opp panseret og skru opp lokket til bremseveskebeholderen. Sørg for at bilen er ryddet innvendig før du stiller opp i pit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke holde opp med dette tullpratet nå?

 

Drittkasting dere imellom kan dere ta ett annet sted. Dette blir fjortiss opplegg.

 

PS.

 

Konkrete løsninger og ideer på hvordan ting kan gjøres bedre (om mulig) mottas med takk.

 

Også konkrete problemer dere måtte ha opplevd. (ikke jeg tror jeg så en som kjørte litt dumt etc.) Men konkrete ting du opplevde som negativt. Så kanskje klarer vi å gjøre dette enda bedre neste gang, selv om jeg personlig syns dette treffet gikk knirkefritt : rock :

 

Eneste jeg glemte er vel å ta med Mr. Halvorsen på en tur. Men jeg lover at det er pri. neste treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har denne tråden sklidd helt ut. Hold dere til topic eller så jeg stenger den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 erfaringer fra helgen som jeg lurer på som er i sakens anledning:

 

Lå bak en gul Golf som det kom kraftig røyk fra i svingene etter rettstrekka. Den fikk kjøre runde etter runde så det ut til.

Begynte jo å lure litt da det røyk greit fra den...og det var ikke fra dekkene.

Hvordan er reglene her?

 

I svingene etter rettstrekka var det ikke flaggvakt-er på søndag ettermiddag som jeg fikk med meg..??

 

Vi ble stående med en bil i første svingen rett etter strekka (inn mot høyre rett etter Glomma Papp-skiltet) på slutten av søndagen og fikk ringt etter taue-bil.

Hva skulle vi gjort hvis vi tilfeldigvis ikke hadde med oss ên telefon ettersom det ikke var en flaggvakt å se der..??

Tatt beina fatt til pit`n eller håpet på at en bil som kjørte forbi stoppet og fortalte dette til noen i pit`n..?

 

Det tok en liten stund før tauebilen kom, og det var flere som kosta på ganske greit gjennom denne svingen flere runder mens vi stod der...prøvde å legge bilen bredt osv så det ut til...bl.a en sølvgrå s2

 

Det gikk jo greit men kanskje bare flaks at de hadde kontroll på kjøringen sin mens vi stod der..

Hvor/hva gjorde flaggvaktene da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå bak en gul Golf som det kom kraftig røyk fra i svingene etter rettstrekka. Den fikk kjøre runde etter runde så det ut til.

Begynte jo å lure litt da det røyk greit fra den...og det var ikke fra dekkene.

Hvordan er reglene her?

 

Det kan ha vært jeg som kjørte den bilen hvis det var på lørdag. Jeg skulle ha blitt svartflagget men er bare påsleppet som har svartflagg og er ikke sikkert de så det. Det var catchtanken som var blitt full og det var vel bare ved høyt turtall det kom en del olje som sprutet på manifoilen. Jeg så det ikke selv i begynnelsen men oppdaget det etterhvert og rett etterpå var det lite bremsekraft da olje kom på bremseskivene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ble stående med en bil i første svingen rett etter strekka (inn mot høyre rett etter Glomma Papp-skiltet) på slutten av søndagen og fikk ringt etter taue-bil.

Hva skulle vi gjort hvis vi tilfeldigvis ikke hadde med oss ên telefon ettersom det ikke var en flaggvakt å se der..??

Tatt beina fatt til pit`n eller håpet på at en bil som kjørte forbi stoppet og fortalte dette til noen i pit`n..?

 

Det tok en liten stund før tauebilen kom, og det var flere som kosta på ganske greit gjennom denne svingen flere runder mens vi stod der...prøvde å legge bilen bredt osv så det ut til...bl.a en sølvgrå s2

 

Det gikk jo greit men kanskje bare flaks at de hadde kontroll på kjøringen sin mens vi stod der..

Hvor/hva gjorde flaggvaktene da..?

 

Hei.

 

Dette er rett å slett bare en glipp. Sto flaggvakter både i bunn og topp der egentlig. Skulle jo seff vært ett gult flagg der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konkrete løsninger og ideer på hvordan ting kan gjøres bedre (om mulig) mottas med takk.

 

 

Veit ikke om det kanskje er noe mulighet for å skaffe tilveie noen slike nybegynner merker som det går ann å utstyre de som ikke er så trygge på banekjøring med. Da kan man lettere ta hensyn ved en forbikjøring eller andre situasjoner som kunne skje på banen.

 

Hei.

 

Dette er rett å slett bare en glipp. Sto flaggvakter både i bunn og topp der egentlig. Skulle jo seff vært ett gult flagg der.

 

Stod ingen flaggvakter ved s-kobinasjonen på søndagen, var så heldig at når S2`n stoppet så klarte man å trille ned s-kombinasjonen og nesten helt bort til slakteren, hvor det tilfeldigvis stod en flagvakt. Litt dårlig organisert på søndagen. Spesielt med denne gå turen rundt banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ole Opsal: Førermøtene begynner ikke klokken 06.00 om morgnen;): haha :: haha :

 

: smil :

 

Dette pre-FØRERMØTET anbefales på det sterkeste til neste treff, her ble det diskutert BANEbrytende sporvalg, hypotetiske bremseteknikker samt førstehjelp ved alkoholforgiftning.

 

Jeg holdt da i det minste kjeft på lørdag kveld og hold meg til tennvæske (med dertilhørende brannsår på halsen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Dette pre-FØRERMØTET anbefales på det sterkeste til neste treff, her ble det diskutert BANEbrytende sporvalg, hypotetiske bremseteknikker samt førstehjelp ved alkoholforgiftning.

 

Jeg holdt da i det minste kjeft på lørdag kveld og hold meg til tennvæske (med dertilhørende brannsår på halsen)

 

Hmmmm : klø :

Jeg syns jeg hørte en eller annen på lørdags natta sånn i 3-4 tia som forsøkte seg med ett par førermøter, og stemmen var tilsynelatende lik den 20-21 timer tidligere.....: eek :

Men dette vet du vel ingenting om vel.... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.