#1 Skrevet August 16, 2008 Bortsett fra å kjøpe ny mellomaksel, hvordan kan jeg på en god måte fikse en liten rift i ene mansjetten på mellomaksel? Dette er på en S4 C4, sikkert andre som har opplevd det samme og som har fikset det på en grei måte. mvh, Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2008 Demonter, av med ødelagt mansjett, på med ny mansjett, monter, inn med fett, stram, tut og kjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2008 Mellomaksel her, ikke drivaksel..... Er ikke laget for å byttes i det hele tatt, så spørmålet da blir hvilken mansjett som egner seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2008 Hvis den er av gummi så rengjør du riften og bruk lynlim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2008 Hva med Tec7? Den limer jo omtrent alt, og er elastisk i tillegg. Men du må vel rengjøre litt på forhånd og la det stå i fred en dag eller så etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2008 Lynlim er vel overkant sprøtt lim til gummi som beveger seg, der er det vanlig med kontaktlim. Men om det fester over tid vil jeg ikke uttale meg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2008 Lynlim er vel overkant sprøtt lim til gummi som beveger seg, der er det vanlig med kontaktlim. Men om det fester over tid vil jeg ikke uttale meg om. Gjør en liten test du. Ta en vanlig O-ring av gummi og del den i to, så limer du den sammen med lynlim, vent en halvtime og prøv og dra den stykker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2008 Såvidt jeg vet er drivknutene på mellomakselen de samme som på Porsche 911 med 4WD og hos Porsche får man både knuter og mansjetter løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2008 Finner du en drivakselmansjett som er noenlunde lik, kan du klippe av en 'egnet' del av og snike den utenpå med en del vulkaniserende lim i mellom dersom det er laget av gummi, vel og merke. Vil tro også at du kan få noe utav dette settet: http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C1105%2DB Evt. send dem en mail og spør om du kan få kun mansjetten, de svarer alltid på henvendelser! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...