Lekasje på seropumpe S2 ?

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt suksess med å bare skifte kryss skruen og O-ringen under denne..

min blåste ut olja på rudskogen i helga, den hadde vært på et verksted en stund før jeg fikk den for lekasje på servo, men om de har brukt en "vanlig" O-ring har jeg skjønt at dette ikke vil holde ?

I værste fall, hva koster ei ny pumpe til S2 og hvor kjøper man det ?

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har bytta X-skrue og o-ring på min (kjøpt rep sett fra Albjerk), har blitt forholdsvis tett det (så vidt det svetter litt etter en stund, men ikke snakk om etterfylling).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vanlig o-ring til å holde i det hele tatt..... holdt kansje 10mil , dså var det full lekkasje.

Bytta over til ny orginal O-ring og skrue (koster jo ca 45kr på møller ) og det ble jo bedre....men den svetter enda...

Grunnen til at den ryker er jo som oftest når pumpa blir sliten , så blir trykket inni pumpa litt høyere også pga sliten trykkregulator.... så pakningene begynner å gå... og ny pumpe er vel egentlig det beste :)

Min pumpe kan lage litt pipe lyd av og til..... men ellers ingen ulyder og den er lett på rattet..... , men den har jo gått 350.000km å da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar.. Da prøver vi med repsett i første omgang, kan leve en stund med litt "svetting"

Så på verkstedfakturaen nå at det kun var brukt en "løs" o-ring så da er det kanskje håp, tok opp skruen i sted og ringen var oppfliset og av myk kvalitet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.... prøvde med litt forskjellige tykkelser.... men de varte noe det samme uansett :)

Den du får kjøpt på møller er noe hardere , og ser ut til å være godt egnet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.