Anbefalte innlegg

Hepp..

Noen som har peil på om de originale Navi-antennene til Volkswagen har coax-kontakt som tilkobling?

Eller bruker gps/navienheten en annen type kabel.

"har en kompis" som skal koble opp tv, og "han" ønsker ikke å ha den jalla-antennen man klistrer på rutene.

 

Noen tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde alle de originale TV antennene er av typen 'varmetråd' på ruta jeg. I de tak antennene jeg har sett på Audi så er det kun tilkobling for telefon, radio og gps.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok stemme.. lurte bare på hvordan kontakten til gps ser ut, og om det vil bli noe bra signal om man modifiserer coax-kabelen til å passe den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke pluggen er helt standardisert, ihvertfall ikke hos Audi. På Audi'en min så måtte jeg bytte navi antennen på taket, den nye jeg kjøpte på Møller (erstatningsutgave) hadde andre tilkoblinger enn den gamle.

Det går nok greit å kappe coax'en og koble den sammen igjen så lenge en kobler de sammen riktig måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

modifisering av coax å slikt er ingen prob..... skjøtet faktisk coax senest i dag , så bare spør viss du lurer på noe.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En må bare sørge for at skjøten ikke skaper impedansproblemer/refleksjoner siden det er snakk om signaler på ca. 1.5GHz som skal over kabelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.