A4 B5 TQ: Effekt = Ute-temp avhengig?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fakta:

- Nybygget motor med smidd innmat, portet og overhalt topp.

- Kun vannpumpa som er igjen fra "gamle" motoren, resten nytt

- Bilen er chippet hos Egil (ESTuning)

 

Da er det Æwwdii`n som lager trøbbel igjen da vettu..

Har kommet ett skritt videre i å finne ut hva som er galt med den tror jeg..

 

Problemet til å begynne med:

Bilen går i nødmodus ved pådrag og feilmeldingene i VAG-COM sier følgende:

- Maximum boost pressure exceeded

- LMM values intermidient

- G69 ( Gassspjeld sensor ) values invalid

 

Bilen går uheldigvis i noe som kalles Hard-Limp mode som gjør at i stedet for å redusere turbotrykket til 0.4 bar så kutter den brutalt tenningen tvert trykket kommer.

 

MEN!

 

Etter en kjøretur i går så oppdaget jeg følgende:

Når det er kaldt ute så skjer dette med at den går i nødmodus veldig sjeldent!

 

Spm er da:

Kan dette være at temp føler i innsug er dårlig?

Eller at LMM eller noe slik føler feil og jeg får feil luft/bensin blanding?

 

Eller kan alt være grunnet en gåen lambda?

 

Får ny intercooler straks som vil bidra til kaldere luft, men vil helst løse problemet som er det nå... :P

 

På forhånd takk for alle kreative bidrag!

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det er kaldt vær ute, får du bedre fylling av oksygen, så hvis bilen går i limp-mode når det er kaldt ute ville jeg sagt at den får for lite bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på N75 ventilen fører ofte til disse problemene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det er kaldt vær ute, får du bedre fylling av oksygen, så hvis bilen går i limp-mode når det er kaldt ute ville jeg sagt at den får for lite bensin

 

Som sagt så går den bedre når det er kaldt ute, ikke omvendt :)

Tett luftfilter? For lite luft kanskje? :-S

Det var en interessant vinkling....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal også siees at bilen soter litt.. Så kan være for mye bensin ute å går?

Må prøve ett nytt filter i dag ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min orginale 1.8t med chip gir følgende, 1 bar ved 5-10grader, ved 40 grader ute så lader bilen 1.35bar. Desto varmere desto høyere trykk får du med orginal hjerna for og kompensere for mindre luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.