#1 Skrevet Oktober 25, 2004 Driver og lurer på å kjøpe orginal-navigasjon til touranen, men lurer på om jeg trenger noe mer enn selve navigasjonsenheten og gps antenne for å få det til å fungere... har bestillt med varmepakke i bilen, så da får jeg det store MFD displayet i dashen... Men er det ellers bare plug-and-play? Noen som har peiling...? her er et eksempel på navigasjon fra ebay... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38778&item=2496719892&rd=1 den pakken manglet gps antenne... men som sagt, er det bare og plugge dette inn også funker d? eller trenger jeg mye mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2004 Jeg har ettermontert en Blaupunkt Travelpilot i Peugeoten på jobb, det den bruker er radio-antenne (std), GPS-antenne (følger radioen) og input fra speedometersignalet. De fleste VW har input fra speedometeret i ISO-kontakten, da dette signalet styrer GALA-volumet. Hva er så GALA? Det står for Geschwindigkeit Abhengig Lautsprecher Anlage, det vil si hastighets avhengig høyttaler volum, at radioen skrur opp lyuden med farten, for å kompensere for vindstøy, dekkstøy og motorstøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2004 Noen som vet mer om dette? er det bare plug-and-play??? noen som vet om noen sider med mer info om detta kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2004 Hei Har en 2002 mod A4 som jeg hadde tenkt og gjøre det samme som deg med. Tok en tur innom Skolt Auto i Fredrikstad, deres mening var at man måtte bytte hele ledningsnettet i bilen.. Ikke det at jeg tror på det, men det var nå en gang deres svar! Tror personlig ikke du trenger annet en en GPS antenne i tilleg til selve hovedenheten og GPS "mottakeren". Jeg bestemte meg for å ikke montere navi, men om du gjør det, må du legge ut pris og hva du måtte gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2004 Jepp.. får sjekke ut litt mer hva som trengs... men er enig med deg og tror egentlig dette i all hovedsak er plug-and-play... har dessuten planer om å få meg en creativ, ipod eller noe lignende som jeg kan montere opp ved siden av, så jeg kan få med meg det meste av musikk ut i bilen... Utrolig tåpelig at ikke orginal navi'n tar mp3, wma og andre formater... direkte dårlig spør du meg.. uansett får jeg jo ikke bilen før i slutten av januar ser det ut til.. så da har jeg jo god tid på å finne dill og dall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2004 Skulle tro en eller anna hadde funnet på ett eller annet man kunne gjøre med orginal spilleren for å kunne spille av feks MP3.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2004 Hei. Du må bytte ut std antenne med gps antenne + antennekabel helt frem til nav.enheten tar jeg ikke helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2004 Når du bestiller Touran med Webasto, får du med antenne. Antar at det er pga. remoten til varmern. Men det er jo samme antenne som Touranene med NAVI har (og de med telefonforb.) - så er vi heldige har de strukket alt av nødvendige kabler!? Da blir det en ting mindre å fikse. Har vurdert det samme, så jeg er spent på hvor easy det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2004 Det med antenne veit i ikkje... men veit ihvertfall at du får det store displayet i dashen... og som va en av årsakan til at i bestillte webasto'n i utgangspunktet, altså det store panelet som i kunne koble opp mot navigasjon senere.. Tenkte først på telefon forbindelse, men syns dette var dyrt (trengte visstnok en holder til ca 3000,- i tillegg til de 4000,- de skulle ha for telefon-forberedelsen) så da ble varmepakken "billig" i så måte i forhold... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2004 Det enkleste er å kjøpe en 'vanlig' antenne og montere den på dashbordet rundt defroster lufteventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2004 Jepp, sikkert det enkleste om det ikke ligge noe oppe fast da.. de fleste som selger på ebay, har med en ekstern antenne da... MEN antennen er igrunn det minste problemet... Er resten som er det store spørsmålet, om det bare er og "røske" ut den gamle spilleren, og inn med den nye navigasjons-enheten og WOLLA!!! alt er oppe og går... eller om det er mye "imellom" her som både tar tid og koster MASSE penger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 27, 2004 Jeg er ikke helt med på hva du mener. Du sier at du har det store MFD displayet, er det i instrumentet mellom turteller/speedo du mener da? Er den gamle spilleren av stor type da sånn som den navi'en du linker til øverst? (Jeg husker ikke hvordan dash'en ser ut i detalj på touran). EDIT: Slik er det vel du skal ha det: BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 27, 2004 Jepp... Stemmer at den har det store panelet mellom speedometer og turteller.. Det får du i forbindelse med navigasjon, telefonforbindelse og varmepakke... Når det gjelder radioen så mener jeg denne er i en bit siden 2004 modellen kom. de første kom med delt panel mellom selve spilleren og knappene, og du måtte da bytte den ramma rundt spilleren i tillegg om du skulle ha navigasjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 27, 2004 hehe .. flere har..... men gå inn på : http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1165629&page=1 og les....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2004 jaja. da dukker det ihvertfall opp en navigasjons-enhet i posten snart.. så får vi bare håpe at dette passer da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 1, 2004 Forresten.. Rattet i nye golfen ser jo "likt" ut som i touranen... kan noen finne ut om dette passer overens? hadde jo vært LITT kulere og ha det multifunksjonsrattet der enn det "Ford Focus" rattet som kommer i min nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2004 Hvor kjøpte du navigasjonen? Og hva kostet den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 3, 2004 Kjøpte på ebay.. og foreløpig litt usikker hva den blir å koste meg.. skal trikse og mikse litt med moms og sånt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 3, 2004 hva kjøpte du da? mdf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 3, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Hva er så GALA? Det står for Geschwindigkeit Abhengig Lautsprecher Anlage, det vil si hastighets avhengig høyttaler volum, at radioen skrur opp lyuden med farten, for å kompensere for vindstøy, dekkstøy og motorstøy. Hmm... husker det stod GALA på cd-spelaren i gamlebilen min. Og det var ein original Audi-cd-spelar frå 1992! Tenkte aldri over at det var det det stod for så det fikk eg aldri prøvd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2004 Du får si ifra hvis du mangler navi-cd for 2004 ( Norden) så kan jeg kanskje ordne en "backup" til deg.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 3, 2004 Opprinnelig postet av Helge Vadseth hva kjøpte du da? mdf? MFD2, er det som er tingen i touran'en.. med ekstern gps antenne, kodekort og navi-cd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Christer Kvalheim Du får si ifra hvis du mangler navi-cd for 2004 ( Norden) så kan jeg kanskje ordne en "backup" til deg.. hehe.. Å??? Jeg sliter med å få brenne en org teleatlas. Har prøvd flere forskjellige metoder som vanlig winows, nero og clonecd, men jeg får bare beskjed om at denne cden er incompitabel with vw osv... Hva er teknikken??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 4, 2004 Rart, jeg har originalplater (2003-2004) skandinavia, men jeg bruker brente plater i bilen (da gjør det ikke noe om de blir ripete, kan bare brenne nye), var ikke noe problem å kopiere mine. BB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Rart, jeg har originalplater (2003-2004) skandinavia, men jeg bruker brente plater i bilen (da gjør det ikke noe om de blir ripete, kan bare brenne nye), var ikke noe problem å kopiere mine. BB Har du mfd 2 da? Ja det var rart......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...