Airbag lyser i display konstant på A80 2,0

Anbefalte innlegg

Airbag lyser i display konstant på A80 2,0, hva kan jeg gjøre med dette? har ikke peiling på hva det kan være, den kom plutselig på konstant etter en kort stans..

Før lyste den bare 2 min, nå lyser den konstant.

Har feil med instrumentet fra før, lys virker ikke, tankmåla daue ut når jeg har halv tank, og motorvarmen (viser ikke at motoren er varm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bytte speedometer, men airbaglampa har nok ikke noe med speedometeret å gjøre. tankmåler, tempmåler og lys burde bli i orden med nytt speedometer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt kjent med audi enda , men..

Airbag lampa vil lyse dersom srs styreenheten oppdager feil på en av airbagene ( signaler ) settes em feilkode( som permanent eller intermittent ) I og med at airbag har med sikkerhet og gjøre, vil den lyse konstant selvom det ikke er en permanent feil. Dette fører da til et verksted besøk, hvor feilkoden blir slettet og feil utbedret, hvis det er en. Men mest sannsynlig er det en feil et sted. Kan være jordingsfeil, brudd på ledninger, kan vel også være en sensor? eller styreenhet. Har hørt noe om kontaktstykke til airbag som ligger under passasjersetet på noen audier, hvilke det vet jeg ikke? Kanskje noen andre her vet.

Eller du kan ta billige metoden og ta ut pæra: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bytte speedometer, men airbaglampa har nok ikke noe med speedometeret å gjøre. tankmåler, tempmåler og lys burde bli i orden med nytt speedometer.

Har ikke vært så heldig å finne speedometer i nærheta til samme motor som jeg har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt kjent med audi enda , men..

Airbag lampa vil lyse dersom srs styreenheten oppdager feil på en av airbagene ( signaler ) settes em feilkode( som permanent eller intermittent ) I og med at airbag har med sikkerhet og gjøre, vil den lyse konstant selvom det ikke er en permanent feil. Dette fører da til et verksted besøk, hvor feilkoden blir slettet og feil utbedret, hvis det er en. Men mest sannsynlig er det en feil et sted. Kan være jordingsfeil, brudd på ledninger, kan vel også være en sensor? eller styreenhet. Har hørt noe om kontaktstykke til airbag som ligger under passasjersetet på noen audier, hvilke det vet jeg ikke? Kanskje noen andre her vet.

Eller du kan ta billige metoden og ta ut pæra: smil :

Det kan tenkes at det er en jordingsfeil en eller annen plass i bilen, for trur det er jordingsfeil til musikkanlegget å.. hadde lite løst å sette bilen på verksted å betale dyrt... blir vel den billigste metoden, men den kan jo være skummel...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UN4, eller VDO instrument du har? mene æ har ligganes et som e gått 220, det tar bare plass:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UN4, eller VDO instrument du har? mene æ har ligganes et som e gått 220, det tar bare plass:)

HAHA, å d spør du mæ om? du må nesten få se sjøl for æ har ikke peiling.. hadde jo satt pris på å få kjøpt instrumente ditt vis alt funke på den.. :D kan jo finne en dag du kan se på den? e ganske så irriteranes å sitte me lommelykt å lyse på instrumente for å finne ut kor go fart æ har, når d e mørkt ute.. farn e jo stor for en bot på di 5 fotoboksan æ passere fra byen til mæ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse feil på kretskortene til disse instrumentene, sjekk på nordicaudi for en grei writeup på fix.

Vær også klar over at airbaglampa lyser hvis du har hatt på tenningen mens du har ute instrumentene, enkelt resatt med VagCom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut at det er VDO instrument jeg har. vis det står nede på fronten av instrumentet.. er det det samme som du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, VDO æ har ligganes. Ska ta det me neste gang æ e hjemme så hyle æ ut. E bare nåkka som tar plass som du kan få

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, VDO æ har ligganes. Ska ta det me neste gang æ e hjemme så hyle æ ut. E bare nåkka som tar plass som du kan få

You ROCK : rock ::tilber:

Bor ca 3 mil uttaførr Tromsø mot vollan, så HYL I VEI :) kan omså komme ensæra for å hente d.. :) vis du ikke bor uttafør 30 milsgrensa.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse feil på kretskortene til disse instrumentene, sjekk på nordicaudi for en grei writeup på fix.

Vær også klar over at airbaglampa lyser hvis du har hatt på tenningen mens du har ute instrumentene, enkelt resatt med VagCom.

Er faktisk ikke sikker på om jeg har VagCom.. men det er det sikkert noen som vet.. er vel en kontakt en plass, er bare å finne den i ledningskaoset..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje et instrument liggende jeg også.. VDO fra A80 b3. Litt usikker på om det er samme som i b4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikkert så har du enten hatt for lav spenning på batteriet( tømt det for strøm en gang) eller så

har du en defekt/utslitt slepering bak airbag i rattet. Letteste måten og sjekke dette på er å resette feilen med vagcom som tidligere nevnt og se om lampa tenner umiddelbart igjen. Er det pga lav spenning så vil lyset slokke. Er det pga sleperingen så vil den lyse med en gang igjen. Da må denne byttes og du får den på Møller for ca 15-1700 kr om jeg ikke tar HELT feil.

Lykke til : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje et instrument liggende jeg også.. VDO fra A80 b3. Litt usikker på om det er samme som i b4.

tja.. kan man sikkert finne ut.. æ har ikke kjørecomputer, speedometre går til 220 km/t.. dæm e ikke så ulik foruten kjørecomputern...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikkert så har du enten hatt for lav spenning på batteriet( tømt det for strøm en gang) eller så

har du en defekt/utslitt slepering bak airbag i rattet. Letteste måten og sjekke dette på er å resette feilen med vagcom som tidligere nevnt og se om lampa tenner umiddelbart igjen. Er det pga lav spenning så vil lyset slokke. Er det pga sleperingen så vil den lyse med en gang igjen. Da må denne byttes og du får den på Møller for ca 15-1700 kr om jeg ikke tar HELT feil.

Lykke til : vinke :

blæh, satse på at d e et billig problem.. syns æ har reparert nok på den biln... handla på møller for et par lappa denna mnd.. e rimeli fatti etter X-antall møllerbesøk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blæh, satse på at d e et billig problem.. syns æ har reparert nok på den biln... handla på møller for et par lappa denna mnd.. e rimeli fatti etter X-antall møllerbesøk..

Lol! Velkommen til VAG-verdenen! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.