TPS (Trottle posison sensor )

Anbefalte innlegg

TPS (Trottle posison sensor?

skal eg merke noke på bilen når eg kobler den ifra? gjore det idag på s4`n men ingen forandring.. er den gåen tru?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil skal denne sensoren registrere åpningen på spjeldet, har du noe feil ved gasspådrag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hvis du kobler fra denne og bilen går like "dårlig" som før, da er noe veldig galt. Ville prøvd å bytte den da ja..du kan også bruke et voltmeter og måle motstanden i tps for å se om den gir riktig signal. Ikke helt sikker på korsn dette skal gjøres, men tror jeg kan finne det ut om du er intr :)

Jeg ville hvertfall vært veldig forsiktig med gassing, kan også hende motor får for lite bensin pga feil blanding

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hvis du kobler fra denne og bilen går like "dårlig" som før, da er noe veldig galt. Ville prøvd å bytte den da ja..du kan også bruke et voltmeter og måle motstanden i tps for å se om den gir riktig signal. Ikke helt sikker på korsn dette skal gjøres, men tror jeg kan finne det ut om du er intr :)

Jeg ville hvertfall vært veldig forsiktig med gassing, kan også hende motor får for lite bensin pga feil blanding

ja hadde vore kjekt å fått ei forklaring på det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjem ikkje den opp i vagcom da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på TPS, selv sporadisk, vil sørge for at bilen går i limpmode umiddelbart.

Egentlig bare å bytte, det er ikke en veldig kostbar del og de ryker gjerne etter en 10-15 år alle sammen. Husk å kalibere den når du har bytta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på TPS, selv sporadisk, vil sørge for at bilen går i limpmode umiddelbart.

Egentlig bare å bytte, det er ikke en veldig kostbar del og de ryker gjerne etter en 10-15 år alle sammen. Husk å kalibere den når du har bytta.

kalibere? veit du ka den kosta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjem ikkje den opp i vagcom da?

hadde nesten trudd det, men gjore ikkje det :S men rart de ikkje blir forandring når eg kobler den ifra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv mistanker om defekt TPS på min Audi 200 men den har gått ut av produksjon og lager, på en 18 år gammel bil?

Eneste liknende tilfelle jeg har opplevd er et bremserør til min 83 modell 944 ellers får man tak i det aller meste til de bilene.

Jeg har lett litt rundt men ikke funnet noen som har denne delen, hvis noen vet om et sted som har er det bare å si ifra.

En testprosedyre for dette hadde vært fint Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv mistanker om defekt TPS på min Audi 200 men den har gått ut av produksjon og lager, på en 18 år gammel bil?

Eneste liknende tilfelle jeg har opplevd er et bremserør til min 83 modell 944 ellers får man tak i det aller meste til de bilene.

Jeg har lett litt rundt men ikke funnet noen som har denne delen, hvis noen vet om et sted som har er det bare å si ifra.

En testprosedyre for dette hadde vært fint Morten.

må no vel gå and å få tak i vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel gå ann å ohme tps sensoren. koble til ohm meter og vri på gasspejdet mens du ser på verdien at den stiger/synker jevnt og ikke detter/stiger veldig for så å gå jevnt igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg dei solgte på 034 motorsport og =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kalibere? veit du ka den kosta?

Når du slipper gasspjellet, og dempern glir tilbake skal du høre et lite klikk, som i "jeg er i tomgangsposisjon".

Tror jeg ga en 1500kr på borsch car service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.