Film: Skinne Bobla har bremset 850hk/1096Nm! (Og kjørt 9.26 på stripa)

Anbefalte innlegg

Tor Øyvind har endelig fått i sammen boble motoren igjen. Denne gangen med en enda grommere veiv som skal klare litt mer stryk. Forrige ukes bremsing hos VS Motor endte med 850hk og 1096Nm: rock :

Breit fint register med over 600 hk fra 4600 og fortsatt over 800hk ved 7000.: smil :

Første test på stripa ble SCC treffet på Gardemoen nå i helga. Med mye å justere på "ny" motor, nytt sprut og nytt clutch oppsett kjørte de med nedjustert ladetrykk (0.7 bar mindre enn ved toppeffekts pullet) . MEN alerede i andre repa ut ble det chassi-breakout på 9.61. (med oppslepp på gassen på 4. : eek :) Dermed ble han nektet å kjøre noe mer dette treffet...

Speed ble da 222km/t ved 402m (6.2sek og 192km/t ved 201m. 60ft på 1.45)

FILM:

EDIT: Tor Øyvind og gjengen har vært en ny tur på Gardemoen i dag på Right on Street Finals. Det ble kun tre drag i dag hvorav det første endte i en røket drivknute og det siste gikk bort i en bom giring, men det andre ble 9.26: rock : (246km/t slutthastighet, 6.07s og 193km/t ved 201m, 1.43 i 60ft)

Fortsatt ikke full effekt og fortsatt mer og hente på 60ft og chassi justeringer. Denne bilen kommer garantert til å sette en høy åtter med noen forsøk til.:evil:

Film av 9.26 draget:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at bilen er godkjent med turbo motor i vognkortet og brukes rett som det er til søndags turer på gata med ungene i baksete:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk greit den : eek : : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy FEITE for ei boble!

Bakhjulstrekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakhjulstrekk?

Det blir vel vanskelig med noe annet i en boble:) Boxer firer og bakhjulstrekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha litt baller bak spakene der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å syke helvete å rått... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sa""an denn flytta seg greit denn :D:D:D.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaperen av Bobla hadde vridd seg ti ganger i graven hadde han sett dette monsteret av en bil ;) Greit hjulløft et stykke da :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk helt gåsehud når denne løftet fra bakken og skjøt fart nedover stripa.. HELT rått!!! forøvrig en knallbra helg på Gardermoen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rått:).. fyllekjøring så det ut som..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f*** for den bil.. dær har man noe og jobbe mot...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bobla er bare helt konge: rock :

En representant fra NBF er i skrivende stund på plass hos Skinne og mere rør er på vei inn i buret. Målet er å få den godkjent for sub 10sek og klar før Right On Street Finals på Gardemoen neste helg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sykt sykt sykt men faen så bra :D

fikk litt lyst til å plukke frem bobla igjen nå :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nye buret er nå på plass i Bobla og den får lisens på å kjøre ned til 7.50 på fredagen:) Nye dekk er også bestilt for å få enda litt bedre grep.

Skal bli spennende å se hvor fort det kan gå på Gardemoen til helga når de får litt flere drag å justere seg inn på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo ikke så lett ut å håndtere da, kanskje han hadde vært tjent støttehjul?:P

går jo ballefort:) lest om denne bilen her før for noen år siden!! var grom da å!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Øyvind og gjengen har vært en ny tur på Gardemoen i dag på Right on Street Finals. Det ble kun tre drag i dag hvorav det første endte i en røket drivknute og det siste gikk bort i en bom giring, men det andre ble 9.26: rock : (246km/t slutthastighet, 6.07s og 193km/t ved 201m, 1.43 i 60ft)

Fortsatt ikke full effekt og fortsatt mer og hente på 60ft og chassi justeringer. Denne bilen kommer garantert til å sette en høy åtter med noen forsøk til.:evil:

9.26 holdt til første pris i klassen for gateregga biler med bakhjulstrekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9.26 holdt til første pris i klassen for gateregga biler med bakhjulstrekk.

det er faktisk ikke korrekt...vinneren av gatebilklassen kjørte nemlig 8,72 og det var brodern...har fikk med en seg en pokal som tydelig sa at han var vinner, og etter hva jeg fikk med meg så kjørte andremann 10.26 og ikke 9.26 som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er faktisk ikke korrekt...vinneren av gatebilklassen kjørte nemlig 8,72 og det var brodern...har fikk med en seg en pokal som tydelig sa at han var vinner, og etter hva jeg fikk med meg så kjørte andremann 10.26 og ikke 9.26 som du sier.

Merkelig at du må komme å kverulere hver gang jeg skriver noe om dragracing:)

Broren din vant klassen for V8;)

Det var to klasser for bakhjulstrekk, med og uten V8. Jeg skulle kanskje pressisert det, men tok det som en selvfølge...Tor Øyvind fikk også med seg stor fin pokal.

Og jeg har sett tidskortet, det står tydelig 9.26. Tror du jeg er så surrete at jeg skryter på han 1 sekund raskere tid på et arragement som dette: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg legge meg langflat og beklager virkelig :o

saken med tiden forandrer seg klart hvis det var 2 klasser for bakhjulstrekkere, siden bordern sa at andreplassen kjørte 10.2......igjen beklager

men som du sier så burde du kanskje utdypet det litt mer, for slik som du du sa det hørtes det ut som at bobla var norges raskeste gatebil med bakhjultrekk...og det var den ikke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.