Oljeskift Audi A4 1.6 2000m

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å skifte olje selv for å spare litt peng :) Jeg har kjøpt inn filter, tang, jekk, bukk etc., altså alt som trengs til jobben!

Kan noen gi tips / anbefale hvilken olje jeg kan bruke? Ser at prisen variere noe voldsomt her.. Og ved å velge den dyreste oljen blir oljeskiftet nesten like dyrt som på verksted?! Hvor ofte bør en skifte olje og filter? Ved å gjøre det selv kan en muligens skifte flere ganger til samme pris som et skfit på verksted..

Dersom det ikke ligger ute en oppskrift for oljeksift her på forumet kan jeg ta bilder og slikt når jeg skfiter på min : rock :

takker og bukker for hjelp!

torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en grei helsyntetisk olje. F.eks. på Felleskjøpet eller slike stormagasin som Coop Obs får man god olje relativt rimelig. Har du ikke noe sånt i nærheten, kjøp i en bilrekvisitabutikk. Et anerkjent merke er da bra. Ikke kjøp på bensinstasjon, der er prisene helt vanvittige. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs selger også ofte Mobil1 helsynt til ca 398,-

Event kan du kjøpe på Oljelageret.no, og få levert på posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.