Hvilket innpress blir best på Golf4

Anbefalte innlegg

Etter og ha dradd av på lånkebana og ødelagt litt ymse på bilen min så skal jeg lakke den oppigjen, kjøpe nye felger, høydejusterbart senkesett osv.

Så da er spørsmålet. Hvilket innpress blir optimalt på bilen min en 99 Golf Gti.

Planlegger 8x18 framme og 9.5x18 bak med 215\40R18 framme og 245\35R18 bak.

Er det sjangs og få på dette uten at det subber? Har ikke planer om og måtte valse hjulbuer.

Hvis dette skulle vær umulig hva blir optimalt med 8x18 både framme og bak? Det som ser passlig ut framme forsvinner gjerne litt for langt inni hjulbuen bak: bråk :

Har forresten ikke planer om og skamsenke bilen, bare litt lavere en orginalt og mye stivere: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter og ha dradd av på lånkebana og ødelagt litt ymse på bilen min så skal jeg lakke den oppigjen, kjøpe nye felger, høydejusterbart senkesett osv.

Så da er spørsmålet. Hvilket innpress blir optimalt på bilen min en 99 Golf Gti.

Er det sjangs og få på dette uten at det subber? Har ikke planer om og måtte valse hjulbuer.

Hvis dette skulle vær umulig hva blir optimalt med 8x18 både framme og bak? Det som ser passlig ut framme forsvinner gjerne litt for langt inni hjulbuen bak: bråk :

Har forresten ikke planer om og skamsenke bilen, bare litt lavere en orginalt og mye stivere: rock :

Kjører med 8"x18" et40 med 225-40-18 foran og 9"x18" et 35 med 255-35-18 på Golf 4 stv. Senket 40mm med KW senkefjærer. Ikke antyding til subbing selv under aktiv kjøring på Rudskogen. Prøvde 9,5"x19" et27 med 265-30-19 mener jeg det var og det vil garantert subbe. Stakk akkurat innefor hos mef, men det var før jeg fikk justert camberen fiktig bak så det var skikkelig BMWstuk på bakhjulene:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8"x18" et40 med 225-40-18 foran og 9"x18" et 35 med 255-35-18 på Golf 4 stv. Senket 40mm med KW senkefjærer. Ikke antyding til subbing selv under aktiv kjøring på Rudskogen. Prøvde 9,5"x19" et27 med 265-30-19 mener jeg det var og det vil garantert subbe. Stakk akkurat innefor hos mef, men det var før jeg fikk justert camberen fiktig bak så det var skikkelig BMWstuk på bakhjulene:p

Takker for svar :)

Hvordan ser det ut i forholdt til hjulbuene da? Rigger det bra? Vil gjerne se bilder om du har:)

Kanskje det er de dimensjonene jeg også burde gå for. 255\35R18 er jo litt mer kurant en 245\35R18.

Om noen har noen gode felgtips så er det bare og spytte ut.

Jobber på dekksjappe selv så blir litt feil og kjøre rundt på kjedelige 16" felger: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8,5x18 ET30 med 225/40x18 både foran og bak på en Golf 4 stv. Bak er det enormt god plass, og hjulhusene sluker omtrent hva det skal være. Ser greit nok ut bak synes jeg. Foran er jeg omtrent kant i kant, og det subber overhodet ikke med Eibach 30/30mm senk og Bilstein støtdempere, selv ikke med inspirert kjøring gjennom svingene på Rudskogen.

Anbefaler ellers å lese på vwvortex-forumet om senking av Golf 4.. mye interessant lesing!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bildet er 9,5"x19" et27, MEN før jeg fikk justert camberen riktig så ligger det akkurat kant i kant med skjermen. Med riktig camber ville det desverre gått utefor.

Bilde 2 og 3 er 9"x18" et35 (egentlig et40 men 5mm spacere) og 255-35-18 dekk. Skal prøve og få tatt noen bedre bilder i morgen

DSC00605.jpg

IMG_8201.jpg

IMG_8202.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du min rett bakfra...

sammenligning_takspoiler.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt samme felg og dekkbredde foran og bak sålenge ikke hovedmålet er å få en skamsenka bil med felgen stikkende utenfor eller nesten utenfor skjermen og dekket smygende akkurat innunder skjermene. 8.5x18 ET30 eller 35 med 225/40 18 er nok en god ide og ser bra ut med "bare" 30-40mm senk. Bred bakfelg med strekt dekk og glippe i skjermen ser ikke spesielt bra ut, donaldhjul kaller jeg det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt samme felg og dekkbredde foran og bak sålenge ikke hovedmålet er å få en skamsenka bil med felgen stikkende utenfor eller nesten utenfor skjermen og dekket smygende akkurat innunder skjermene. 8.5x18 ET30 eller 35 med 225/40 18 er nok en god ide og ser bra ut med "bare" 30-40mm senk. Bred bakfelg med strekt dekk og glippe i skjermen ser ikke spesielt bra ut, donaldhjul kaller jeg det ;)

255 dekk på 9" felg blir jo ganske optimalt.

245 på 9.5 hadde kanskje blitt litt drøyt..: rolleyes

Fint med breie bakdekk på en forhjulsdreven bil: rock :

Ellers takk for alle tips folkens:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 15 impress på min med 8,5x19 :) synes dt er rått

142d894c512e99947a6dfbb9181398ca.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

255 dekk på 9" felg blir jo ganske optimalt.

245 på 9.5 hadde kanskje blitt litt drøyt..: rolleyes

Fint med breie bakdekk på en forhjulsdreven bil: rock :

Ellers takk for alle tips folkens:)

Men 255 dekket vil ikke gå innunder skjermen og da vil det enten subbe, eller så må du ha høy bil som aldri fjærer ned på skjermen, noe som igjen ikke ser spesielt bra ut. Generelt synes jeg 255 er for mye dekk på 9 tom, 225 eller 235 ville jeg brukt til VAG med "dårlig" plass til dekk generelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 8" x 19" med 235/35 ET 35 foran og 25 bak null subb....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.