#1 Skrevet August 17, 2008 Jeg trenger tips til hvilket åpent filter jeg gjerne skulle gått for til min A4 1,9 TDI. Hører jo rykter om åpen filter tar knekken på luftmengdemålerne på disse i fleng. Så er det noe jeg burde ta sjansen på, eller er det bare å bruke et rett og bra filter ? i såfall, hvilket.... som da folk har testet på disse motorne/lmm. Har jo også hørt om folk som har kjøpt biler i sør-norge, som har gått bare flott. og så kommet hjem hit til kysten i nord-norge og lmm ryker i fleng... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2008 Uansett hva du velger: Bruk tid på å få til en god løsning mtp varmeskjold. Et åpent filter montert rett over eksosmanifolden gir lav effekt og er ikke spesiellt sunt for motor. Org papirfilter er klart best om du tenker på effekt, er det lyd du vil ha kan du kjøpe K&N innsatsfilter og borra noen hull i bunn av filterboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2008 sikker på at du vil ha åpent filter på TDI? Har du hørt hvordan det låter? Kjørte med dette en dag på Passat`n og tok det av igjen. høres skikkelig ille ut. Kan ikke sammenligne med bensin i det hele tatt. På A6`n har jeg satt inn erstatningsfilter. men det kommer ikke store lyden ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2008 har faktisk ikke hørt en tdi med åpent filter nei, tror jeg... hvordan blir lyden da? siden du mener den er så fæl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2008 har faktisk ikke hørt en tdi med åpent filter nei, tror jeg... hvordan blir lyden da? siden du mener den er så fæl. Den ble ikke noe særlig på min 1.9 tdi heller! Hørtes ut som en Traktor rett og slett, merka ingen ting på effekten! så det ble bare brukt i 5 minutter: vinke : hva skal du egentlig med det uansett på en 1.9? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2008 Ble en stygg sugelyd.. hørtes ut som det var noe skikkelig feil med motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2008 hmmm, så da dropper man det da...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2008 om du ikke har et for og prøve, bare for og bli overbevist.. så tror jeg ikke det er verdt og kjøpe et nytt filter som du ikke skal bruke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2008 høres ut som en som snorke:P bare med litt plystring fra snurra:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...