Får ikke åpnet bakluka på Passat 3BG stasjonsvogn

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med bakluka på Passaten. Den har gått i lås. Når jeg trykker på håndtaket for å åpne, så hører jeg at det er en el-motor som går, men luka forblir låst. Har en mistanke om at det er et stag som har falt av, slik at den ikke drar opp låsemekanismen. Er det noen som vet hvordan man får av trekket på innsiden når luka er igjen? Er det noen skruer på siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanskelig å få av trekker uten at luka er oppe. det sitter riktignok ikke noen skruer i siden av trekket.

det sitter ihvertfall 2 små vanlig stjerne skruer helt inni håndtakene som du bruker til å dra ned luka med. (nb: sitter under 2 plastdeksler så de er vanskelig å se.

deretter er det 2 små stjerne skruer i karmen langs vinsuet. når disse skruene er fjernet så er det bare å dra trekker av. dette sitter i klips.

men, problemet ditt er at dette skal egentlig dras ned når du har luka oppe. og derfor innover når den er lukket. så spørs hva du får til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk av trekket, måtte bare dra de skruene på siden ut, kom ikke til med skrujern. Når jeg fikk av trekket, så jeg at mekanismen så ut til å fungere fint, men jeg måtte bruke et skrujern på åpneren på låskassa for å få opp luka. Deretter skrudde jeg ut låskassen, og da så jeg at de lå en liten skrue nedi der. Denne blokkerte åpneren, slik at den ikke fikk gå fritt. Fjernet skruen, og luka fungerer helt utmerket igjen. Lette etter hvor den skruen kunne ha kommet fra, men fant ikke noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.