Bergen: Street Legal på Eikås Lørdag

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her fra som skal kjøre?

 

Jeg skal: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ut å kjøre oxo. Blir første gangen jeg prøver dette, så jeg gleder meg som en unge: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen skit... er selvfølgelig på sjøen iår også. Stakkars urquattroen får ikke være med å leke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lør 23 aug.? Har hatt lyst til å kjøre der dei siste årena men har ikkje gidda da eg ikkje har kjønt reglane heilt. Godtar vel ikkje olje lekasje heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ut å kjøre oxo. Blir første gangen jeg prøver dette, så jeg gleder meg som en unge: rock :

 

Flott. Har vært med noen ganger før. Er kjempe gøy. Tror ikke du kommer til å angre.

Så lenge ikke noe på bilen ryker då. hehe

 

Satser på oppholdsvær og litt fuktig stripe.

Sånn at disse syke bilene med bakhjulsdrift står igjen og spinner,

og de med drift på alle hjul bare stikker i fra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lør 23 aug.? Har hatt lyst til å kjøre der dei siste årena men har ikkje gidda da eg ikkje har kjønt reglane heilt. Godtar vel ikkje olje lekasje heller?

 

Det blir tatt en teknisk kontroll på alle bilene. De er spes ute etter: At bremsene virker, At du ikke har løse gjenstander i bilen som kan skade deg ved evt sammenstøt, Batteri skal sitte på plass, godkjent mønster i dekkene, selebelte uten rift og Olje lakasjer (men de går ikke så nøye under bilen for å sjekke det. Bare det ikke lekker olje på bakken). dette er det jeg har opplevd. Er så mange biler som skal kontroleres. Så de har ikke allverdens med tid på alle bilene.

 

Reglene på hvordan kjøringen skal foregå er forsovet enkelt. Men flere forskjellige klasser.

 

Jeg skal stille i den laveste klassen.

Då har det ikke noe å si hvilken bil man kjører. dvs. alle kan vinne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[SIZE="2"]Utklip fra bergen amcar club[/size]

 

 

Lørdag 23 August vil det igjen lukte svidd gummi på Eikås.

 

Da går enda en runde i West coast cupen i Street Legal av stabelen.

 

!!!OBS!!!

 

Vi har fremskyndet hele arrangementet 2 timer i forhold til tidligere år. Merk de nye tidene!

Prisen for deltagerne er justert litt opp, ellers blir det ingen større forandringer.

 

Teknisk/Innsjekk: kl 0900 til 1300

Førermøte kl 1315

Kvalifisering kl 1330 til ca 1600

Finaler kl 1600 til ca 1800

 

Det blir som vanlig mulighet til å parkere inne på Eikås sitt område.Parkering koster 50 kroner.

 

Adgang:

 

Voksne: 100 Kr.

Barn u/16 50 kr.

Barn u/12 gratis

Familie 200kr

Deltageravgift er 500 kr inkl engangslisens.

 

Det blir premie for beste burnout også denne gangen.

 

 

 

Dere som lurer på å kjøre eller dere som bare vil lære mer om Dragracing bør sjekke ut denne siden:

http://www.thundervalle.com

Her står det greit forklart om klasseinndeling,startprosedyre osv.

 

Litt nede på denne siden finner dere regelverket for West Coast Cupen, Bilsportsforbundets Street legal reglement samt en nyttig link med Street legal info: http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=312&MenuID=372&Order=4

 

Komplett regelverk for Dragrace generelt finner du her: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2007/dragrace/dragrace_2007.pdf

 

Reportasjer fra tidligere løp finner du her: http://www.bacc.no/w-agora/view.php3?site=baccnodebatt&bn=baccnodebatt_reportager&key=1212941427

 

Filmer fra MAiløpet ser du her: http://www.bacc.no/film/film.html

 

Vi ønsker alle velkommen!

 

V8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen er interessert kan jo vi møtes en plass og kjøre samlett ut der.

 

Må være der i god tid før sånn at vi er sikret plass. Vet aldri hvor mye biler det blir. og de har grenser på hvor mange deltakere det er plass til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar nok meg en tur å kikker om det ikke bøtter ned slik det pleier når det er Street Legal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen er interessert kan jo vi møtes en plass og kjøre samlett ut der.

 

Må være der i god tid før sånn at vi er sikret plass. Vet aldri hvor mye biler det blir. og de har grenser på hvor mange deltakere det er plass til

 

Den er go. si sted og tid så stiller eg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å være der i ca kl10.30. kan jo møtes på YX i åsane kl 10.00?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skal i allefall og se på. tror nok ikke dieselen har noe å stille med på stripa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skal i allefall og se på. tror nok ikke dieselen har noe å stille med på stripa...

 

 

Klar den har det. Kan vinne med en Polo 50hk. Er bare å stille i dan laveste klassen det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk hjelm!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.