#1 Skrevet August 18, 2008 Tenker å flytte drivverk, motor og gir over fra min Audi s4 avant 92mod til min 92mod Audi 100 2,3 sedan. Hva må byttes over fra det elektriske? Noe jeg må passe på? Råd og veiledning ønskes fra folk med erfaring Grunnen til ombyggingen er at s4 vil koste meg for mye å få i samme stand som audi 100 skallet. Tips, bilder, lenke mm ønskes Håper på mye gode råd fra dere godtfolk der ute i VAG verden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2008 Du vil altså flytte motor og drivverk fra en S4 til en 100 pga økonomi? Om S4'n er norskregga står du da igjen med et S4 skall og en Audi 100 som ikke er verdt stort den heller. Men med tanke på hvor lite en S4 går for nå for tiden er det kanskje greit. Ledningsnett for motor må hvertfall byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2008 stjeler tråden din litt. Noen som har forsøkt seg på 2.5tdi AAT motor nedi en A100 quattro 5`r? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2008 stjeler tråden din litt.Noen som har forsøkt seg på 2.5tdi AAT motor nedi en A100 quattro 5`r? Går fint, men noe rar utveksling blir det sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2008 stjeler tråden din litt.Noen som har forsøkt seg på 2.5tdi AAT motor nedi en A100 quattro 5`r? Ja, hvem kan ha forsøkt seg på det? Vel, jeg kjøpte den ferdig ombygd. Var transporter motor så den var ikke særlig sprek, og giringen var fin om man bor i byen og aldri er over 80. Ved 100 km/t synes jeg det var mye turtall, og jeg kjørte aldri over 120 av frykt for havari. Skal man gjøre det så ta med girkasse også. Den var ikke godkjent ombygd, men effektmessig bør det aldri by på problemer. Var det noe annet du lurte på? Her er forøvrig den gamle salgstråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=101033 Og beklager OT, men det var Hans som lurte meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2008 Alt må flyttes, absolutt ALT, og om ikke sedanen er en quattro-bil vil man jo bare ende opp med en håpløst overmotorisert tohjulstrekker.. I tillegg vil en slik "bastard" ikke være verdt fem øre omtrent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2008 vel, tenkte i første omgang å bare få over motoren, så ta resten senere, mente mente ikke for å få igjen noe penger eller slikt, så bare mere intresse i sedan istede for avant, begge er quattro. Er det mye jobb med motor og elektrisk? må man ut med dash? S4 er fra sverige. derav flyttinga over i 100 skallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2008 Skal man ha det til å funke på en ordentlig måte må man egentlig strippe begge bilene helt ned og flytte over alt av ledningsnett, rett og slett. Mye jobb, men så lenge begge bilene er quattro kan det bli ganske bra. Husk også at girkasse, forstilling, bremser m.m. er annerledes på en S4, det er igrunn bare interiøret som er noenlunde likt. Dashbordet må ut for å komme til med nytt ledningsnett, i tillegg må det bygges om fra vakuum-bremsekraftforsterker til hydraulisk, og da må nedre del av dashbordet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 19, 2008 Ja, hvem kan ha forsøkt seg på det? Vel, jeg kjøpte den ferdig ombygd. Var transporter motor så den var ikke særlig sprek, og giringen var fin om man bor i byen og aldri er over 80. Ved 100 km/t synes jeg det var mye turtall, og jeg kjørte aldri over 120 av frykt for havari. Skal man gjøre det så ta med girkasse også. Den var ikke godkjent ombygd, men effektmessig bør det aldri by på problemer. Var det noe annet du lurte på? Her er forøvrig den gamle salgstråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=101033 Og beklager OT, men det var Hans som lurte meg Hehe, ja akkurat. FInnes vel ikke noe der ute som er uprøvd. Må le litt av den annonsen:p 100kmt i 5gir. Golf 1 dieseln min klarer bedre enn det:D Ikke spesiell motivasjonfaktor m.a.o: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...