Rar lukt av eksosen ved Motorbrems\triller på giret ned en bakke. Audi S4

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet fra Mo etter sommertreff på ACR :)

dro campingvogn fram og til bake.

Men allerede for noen uker siden kunne jeg kjenne en rar lukt av eksosen som kom inn i bilen om man triller ned en lang bakke, akkurat slik som om at den ikke forbrenner all bensin ved motorbrems? lukter ikke olje eller noe slikt bare .. rart .. men hvordan fungerer dette med bensinkutt når man triller på en AAN motor? eller er det slik på denne motoren? har en audi S4 2.2T

Kanskje noen har et tips eller 2? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som olje for meg.

Få en kamerat til å kjøre bak deg å se etter blårøyk fra eksos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei nei, har testet idag.. startet i 30 km\t så full gass, max ladetrykk opp til 4tusen omdreininger i 4gir... så trillet ned til 50 igjen.. ingen røyk i det heletatt.. dem kjørte bak meg i 3 mil.. luktet bare rart sa dem..

Bilen bruker heller ikke olje, selv etter å ha dratt campingvogn.. tenker du på stempelringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva lukter det da?

Lukter det skikkelig dritt er det blanding som er feil.

Tenkte ventiltetninger eller ringer ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det lukter Reker.. stygt ja, ikke svidd eller noe.. nesten som feil blanding ja.

Har nettopp byttet toppakning og ventil tetninger. så håper dette er i orden.

Er stempelringene ødelagte, så ville det vell kommet litt blårøyk kan jeg tenke meg.

Men hva kan det være som gjør at blandingen blir feil da man triller\motorbremser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går all bensin i retur til tank når man triller(ikke bruker noe) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man slipper gassen og turtallet er over ca. 1800 rpm skal bensintilførselen kuttes helt ja. Nullstill kjørecomputer-snittforbruket mens du triller, om den blir stående på 0.0 helt til du får for lavt turtall eller gir på igjen kuttes bensintilførselen slik den skal. Biler med automat kutter ikke like ofte som biler med manuell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man slipper gassen og turtallet er over ca. 1800 rpm skal bensintilførselen kuttes helt ja. Nullstill kjørecomputer-snittforbruket mens du triller, om den blir stående på 0.0 helt til du får for lavt turtall eller gir på igjen kuttes bensintilførselen slik den skal. Biler med automat kutter ikke like ofte som biler med manuell.

aha:) takker for svar!

skal teste dette i morgen den dag:tilber:

har ingen feilkoder i vag-com heller så.. mystiske greier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe til den lukta i det siste. Fikk en annen Lmm av en kar, byttet lambda, gjort rent luftfilter. Har 034 high output coil kit.. Og relativt nye plugger.. Lukter nok fortsatt litt bensin, kanskje ved tomgang, men kan skyldes at jeg kjører uten Kat..? Og noe lavere CO en det jeg hadde er nok ikke mulig så lenge jeg kjører uten cat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.