Banebilen E30 335. Totalras! Nye motor montert. Med rådebank! :'(

Anbefalte innlegg

går fint an å lage audi med bahjulstrekk, sveise midtdiffen og kun la drivledda framme stå igjen uten aksling:) holdbart over tid blir det ikkje, men funker ei stund:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå vil jeg si at en E30 facelift er noe av de peneste bilene fra 80 tallet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 535i motor.gir og understell liggende tilfelle du trenger noe igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en 535 motor med gir og delvis helt ledningsnett stående i værkstedet vårt :)

 

Ser ut som om du trenger både Mazhar og min motor, så har du litt å gå på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var meget gøy så lenge det varte. Ihvertfal til den prisen :D

 

218hk og 320nm i en bil som veier 950kg og med bakhjulsstrekk er ABSOLUT morro. Går fint sidelengs overalt på 4 første gira :D 5. prøvde jeg aldri, da 4. holdt rundt langsvingen på skogen.

 

Har kjørt e30 med samme motor i, godkjent også, og det var unektelig morro:)

Skal jo absolutt ingenting til for å få den til å slippe: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet motoren i bilen. Skrudd alt sammen. Fylt opp Oljekjøler med olje, motor med olje. radiator og motor, slanger og vanntank med kjøleveske, hydraulikkolje, bremseveske. Bil ble startet. Og det røyk fryktelig blått av eksosen. :'(

 

Satt å luftet clutchen littegrann, kjørte ut av verkstedet. Stod litt utenfor. Kjørte rolig nedover grusveien rett utenfor mellom jordene. Det røyk VELDIG blått. Stoppet, sjekket olje. Den så fin ut, og det var nok der. Oljetrykk og alt i orden. Kjører opp igjen ut av min egen blå lille røyksky. Rygger inn mot porten for å rygge inn i verkstedet og mens jeg rygger hører jeg det kommer svake slålyder som blir sterkere og sterkere. Så stopper motor, sjekker olje igjen. Starter bilen, står ca 10 sek på tumgang og det begynner banke med en gang jeg gir den litt turtall. Så dauer den bare ut. Og der stod den fast...

 

Er jeg glad og fornøyd nå?

VELDIG LITE!

All den jobben for ingenting. Så nå får jeg få tak i en ny 3,5l som jeg VET er istand.

Men mesteparten av tiden fremover får gå til å få ryddet verkstedet skikkelig. Lage hyller, male ferdig vegger å ordne opp skikkelig :D Så er det passelaten sin tur til å få kosebehandling :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet motoren i bilen. Skrudd alt sammen. Fylt opp Oljekjøler med olje, motor med olje. radiator og motor, slanger og vanntank med kjøleveske, hydraulikkolje, bremseveske. Bil ble startet. Og det røyk fryktelig blått av eksosen. :'(

 

Satt å luftet clutchen littegrann, kjørte ut av verkstedet. Stod litt utenfor. Kjørte rolig nedover grusveien rett utenfor mellom jordene. Det røyk VELDIG blått. Stoppet, sjekket olje. Den så fin ut, og det var nok der. Oljetrykk og alt i orden. Kjører opp igjen ut av min egen blå lille røyksky. Rygger inn mot porten for å rygge inn i verkstedet og mens jeg rygger hører jeg det kommer svake slålyder som blir sterkere og sterkere. Så stopper motor, sjekker olje igjen. Starter bilen, står ca 10 sek på tumgang og det begynner banke med en gang jeg gir den litt turtall. Så dauer den bare ut. Og der stod den fast...

 

Er jeg glad og fornøyd nå?

VELDIG LITE!

All den jobben for ingenting. Så nå får jeg få tak i en ny 3,5l som jeg VET er istand.

Men mesteparten av tiden fremover får gå til å få ryddet verkstedet skikkelig. Lage hyller, male ferdig vegger å ordne opp skikkelig :D Så er det passelaten sin tur til å få kosebehandling :D

 

 

er re ikke bare å gi opp detta bmw driten nå a?? det funker jo ikke likevel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet motoren i bilen. Skrudd alt sammen. Fylt opp Oljekjøler med olje, motor med olje. radiator og motor, slanger og vanntank med kjøleveske, hydraulikkolje, bremseveske. Bil ble startet. Og det røyk fryktelig blått av eksosen. :'(

 

Satt å luftet clutchen littegrann, kjørte ut av verkstedet. Stod litt utenfor. Kjørte rolig nedover grusveien rett utenfor mellom jordene. Det røyk VELDIG blått. Stoppet, sjekket olje. Den så fin ut, og det var nok der. Oljetrykk og alt i orden. Kjører opp igjen ut av min egen blå lille røyksky. Rygger inn mot porten for å rygge inn i verkstedet og mens jeg rygger hører jeg det kommer svake slålyder som blir sterkere og sterkere. Så stopper motor, sjekker olje igjen. Starter bilen, står ca 10 sek på tumgang og det begynner banke med en gang jeg gir den litt turtall. Så dauer den bare ut. Og der stod den fast...

 

Er jeg glad og fornøyd nå?

VELDIG LITE!

All den jobben for ingenting. Så nå får jeg få tak i en ny 3,5l som jeg VET er istand.

Men mesteparten av tiden fremover får gå til å få ryddet verkstedet skikkelig. Lage hyller, male ferdig vegger å ordne opp skikkelig :D Så er det passelaten sin tur til å få kosebehandling :D

 

Er det dette som kalles slitene ventiltetninger? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er re ikke bare å gi opp detta bmw driten nå a?? det funker jo ikke likevel :P
Hør hør......: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røyk fra eksosen etter havari er normalt. Bruker ofte å ligge endel vann og olje i eksosen etterpå. Been there done that.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter bilen, står ca 10 sek på tumgang og det begynner banke med en gang jeg gir den litt turtall. Så dauer den bare ut. Og der stod den fast...

Tror vel ikke det er røyken Rune-André er mest bekymret for her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekymret eller ei, nyttig info for havarister kaller jeg det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør hør......: smil :

 

Ser fram til å aldri høre noe om dine bilproblemer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fram til å aldri høre noe om dine bilproblemer. :)
Litt pepper må man regne med på et VW-Audi forum ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt pepper må man regne med på et VW-Audi forum ;)

 

 

Du er vel ikke den som skal skrike høyest om det her? Du springer jo til enhver moderator og gjemmer deg under bordet bare noen sier deg litt i mot. :D

 

R.A.G: Fett prosjekt du holder på med, E30 med snurre er morsomt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er vel ikke den som skal skrike høyest om det her? Du springer jo til enhver moderator og gjemmer deg under bordet bare noen sier deg litt i mot. :D

 

R.A.G: Fett prosjekt du holder på med, E30 med snurre er morsomt. :)

Jøss du er våken altså ?? Har ikke sett noe dritt ifra den kanten på en stund. Det er jo ulikt deg,klart man må forvente litt fyring å erting når man legger ut en tråd om en Bmw her på forumet. Hvis man ikke tåler det så bør man heller ikke legge ut en slik tråd heller. Men all respekt til Rune som gidder å skifte motor for så å finne ut at den er gåen. Er ikke de 3,5 motorene ganske så tunge, i en bil som veier null å niks bak ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss du er våken altså ?? Har ikke sett noe dritt ifra den kanten på en stund. Det er jo ulikt deg,klart man må forvente litt fyring å erting når man legger ut en tråd om en Bmw her på forumet. Hvis man ikke tåler det så bør man heller ikke legge ut en slik tråd heller. Men all respekt til Rune som gidder å skifte motor for så å finne ut at den er gåen. Er ikke de 3,5 motorene ganske så tunge, i en bil som veier null å niks bak ?

 

Kan vel ikke bli værre enn en Audi med rettstilt femmer?? Jeg kjører både 3-serie BMW med 3,0L sekser og Audi med femmer. BMWn er både lettere, og med en 51/49 vektfordeling. Audien hadde 61% foran og 39% bak sist jeg hadde den på vekta.

Det er jo egentlig bare å åpne panseret så ser man forskjellen. I Audien henger hele motoren foran infestinga til fjørbeina (med god klaring), mens i BMWn med sekser er 2/3 av motoren bak....

 

Nå er nok denne 3,5L tyngre enn min 3,0L men jeg tror ikke det er såååå mye...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og foresten: Stå på Rune-Andre, jeg har sansen for prosjekter som dette: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg så en slik 3,5 motor synes jeg iallfall den var enorm......hadde blitt rimelig pissed hadde jeg funnet ut at motoren jeg satt i hadde rådebank. Noen timers skruing til ingen nytte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg så en slik 3,5 motor synes jeg iallfall den var enorm......hadde blitt rimelig pissed hadde jeg funnet ut at motoren jeg satt i hadde rådebank. Noen timers skruing til ingen nytte

 

 

Kjøper man en motor som har en uviss historie så kan slikt skje, og det er jo ikke såååå masse jobb å hive ut en motor, kanskje maks 3timer med skruing og masse lange kaffepauser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det positive her er at motoren er IKKE kjøpt. Fikk beskjed om å ta den, teste den da han jeg hentet den hos ikke visste stand. Så kunne jeg betale hvis motor var istand. Men han skal ikke ha den igjen hvis en var ødelagt heller. Så da har jeg ihvertfal en ny kam og endel deler som er kjekt å ha da :D

 

Denne gangen skal jeg ha tak i motor jeg VET er i stand å sette i.

 

Og JA! Denne motoren er HELVETES stor og tung. 20v Femmerblokka jeg har er puslete til sammenligning. Og vektfordeling kan man ikke snakke om på denne bilen. Hvis jeg og en kompis tar hver vår hjulbue bak så kan vi løfte bakhjulene fra bakken. Men til gjengjeld så får jeg hjulspinn når jeg ligger i 4. gir i rundt 2500rpm å clutcher ut bilen :D (når den går da :P)

 

Er ikke en kjempestor jobb å bytte motoren, men den er så JÆVLIG uhåndtelig. Tung dritt, og det blir sinnsykt trangt neddi motorrommet. Bruker nesten lenger tid på å få motor og eksos på plass på festene sine enn hva det tar å plukke ned alt å ta ut motoren som står i.

Men nå som det allerede er gjort en gang, så vet man jo rimelig greit hvordan ting skal gjøres, så burde gå ganske fort nå :)

 

Må bare få ryddet og vasket på verkstedet før jeg begynner igjen nå.Er MYE oljeklin og møkk utover alt nå som jeg vil ha bort før jeg starter igjen å bytte motor. (godt mulig jeg bare plukker ut den som sitter i en av de nermeste kveldene før jeg begynner å rydde, da det ikke tar mange timene å hive ut motoren og girkassa)

 

Hele poenget med denne bilen er jo å ha et BILLIG leketøy, som absolut fungerer å leke med! Skal ikke kjøre bra rundetider i time attack, og jeg skal ikke vinne noe pro serie i drifting, men rett og slett ha det gøy for en billig penge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og JA! Denne motoren er HELVETES stor og tung. 20v Femmerblokka jeg har er puslete til sammenligning. Og vektfordeling kan man ikke snakke om på denne bilen.

 

 

Er vel større, men ikke nødvendigvis så mye tyngre enn femmer motoren vel? Ut i fra vekt informasjon jeg har funnet så er ihvertfall en 325 motor lettere enn Audi sin 5cyl.. men nå veier vel kanskje 3,5 motoren litt mer.. selv om jeg ikke kan tenke meg det er så VELDIG stor forskjell for det er jo egentlig bare plass til mer luft i den der ;)

 

 

Den flotte vektfordelingen kom nok først i seinere tid ja ;) Selv om den nok selv på den bilen der er langt bedre enn OOOO fra samme tid med 5cyl..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra det jeg vet, så er 2.8/3.2/3.5 Bmw motorene fra E12/28/23/32 "gamle" motorer og TUNGE!

Men 2.5 fra E30/34 er nyere konstruksjon og lettere. Men artig uansett og et jævlig fint karosseri!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.