Anbefalte innlegg

Har en s4 92 modell som jeg sliter med kjølingen på. Har skiftet vannpumpe, radiator, og termostat.. skiftet temperatursensoren som viser temp inne i bilen i dag da denne og har vært defekt. Og nå viser den at temperaturen er ca 90 c. men når jeg stopper motoren hører jeg at det "koker"/bobler inne i motoren og den er meget varm. Det koker ikke i ekspansjonstanken selv om jeg åpner denne. Noen som vet hva problemet her kan være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en s4 92 modell som jeg sliter med kjølingen på. Har skiftet vannpumpe, radiator, og termostat.. skiftet temperatursensoren som viser temp inne i bilen i dag da denne og har vært defekt. Og nå viser den at temperaturen er ca 90 c. men når jeg stopper motoren hører jeg at det "koker"/bobler inne i motoren og den er meget varm. Det koker ikke i ekspansjonstanken selv om jeg åpner denne. Noen som vet hva problemet her kan være??

 

lyden kommer ikke fra thermostat huset? har sånn på min åsså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tror ikke det heller altså.. har fått tips at det kanskje kan være at den lille vannpumpetingen som ligger ved siden av tempføleren ikke virker.. Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bobler og syder etter kjøring i min også.. Jeg synes også denne motoren virker mye varmere enn f.eks. 6'ern jeg har i N/A Supraen, men det kommer kanskje av ekstra mye varmestråling fra turboen og deromkring? Jeg synes denne motoren 'aldri' blir kald etter en kjøretur heller, umulig å skru på når den er varm, i hvertfall!

Ekstravannpumpa skal kun starte når bilen er veldig varm, du kan jo sjekke om den funker riktig ved å kortslutte de to pinnene på den forreste tempføleren. (vanskelig å høre om den går, kjenn med hånden.)

Hvis det ikke koker over og bilen blir varmer enn 90-100, (sjekk også tempmåleren på klimaanlegget) er faktisk alt i orden! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt noe av den samme problemet, men huske at turbon er vannavkjølt også. jeg byttet turbo til en som var kunn olje kjølt og det som ble forskjel var at det tokk lenger tid før vannet ble varmt og det ble ikke fult så varmt i tillegg. Så min mening er at hvis motoren ikke går over 90 grader skal det ikke være noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.