#1 Skrevet August 19, 2008 Hei. Forrige eiger sa noe om at det kakklet av og til fremme når motoren er kald. Gikk noen dager før jeg fikk høre fenomenet selv, men nå hører jeg det litt vel ofte synest jeg. Er når motoren er kald, men har hørt den opp til motoren er blitt varm og, på en mindre kjøretur, hvor jeg stoppa og åpnet panser.. Legger ved video med god lyd av det hele, håper noen har vært bort i det samme selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2008 Den var ny for meg! Jeg har hatt rådebank,bærelagerbank og skjørtebank..hehe Er ikke bare et kamoverfall som har løsna? Kommer det fra toppdekselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2008 Høres ut som du må bytte det øverste strammehjulet som sitt i forkant og muligens reima også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2008 Hørest fornuftig ut Jørgen. Lyden kommer vell fra ett av remhjulene, eller ett deksel nedi der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2008 lenge siden det er bytta regreim/vannpumpe på denna?koster litt over 1900 for nye orginaldeler hos møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2008 greit å få av deksla og sjekka om det kommer fra noen av remhjula kan fort bli dyrt hvis noe rykker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2008 Regreim ble byttet på 149 000km av MTM, det var i 2004, så det nærmer seg på alderen ja! Men er kjørt 39000km siden den gang.. Hva skal jeg se etter? Fangeren må vell av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 20, 2008 Hvordan løser jeg fangeren på denne? Har vært bort i både enkle og meget vanskelig løsninger, så jeg spør før jeg setter i gang og demontere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 20, 2008 Kakling kan komme av svingningsdemper for veiva som er i ferd med å ta kvelden, men siden kaklingen kun høres ved kald motor og blir stille ved varm motor er jeg rimelig sikker på at det kommer fra klimakompressoren. Er vanlig, og skal ikke være noe problem. Har samme kaklingen fra min ved kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2008 Hvordan løser jeg fangeren på denne?Har vært bort i både enkle og meget vanskelig løsninger, så jeg spør før jeg setter i gang og demontere. Fangeren er svært lett og ta av:) Det er 2 stk torx skruer inni hjulbuer på hver side skru ut de. Skru ut tåkelys og blinklys ca bak tåkelysa er det en bolt som holder fangeren på hver side(lett og se) Dette får du til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2008 Et tips du kan bruke for å lokalisere lyden er å bruke en lang stålbolt eller lignedes og sette ned på den delen av reimhjulene som ikke går rundt og legge øret inntill den andre delen av bolten. Som et stetoskop. da er det enklere og lokalisere lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2008 men siden kaklingen kun høres ved kald motor og blir stille ved varm motor er jeg rimelig sikker på at det kommer fra klimakompressoren.Er vanlig, og skal ikke være noe problem. Har samme kaklingen fra min ved kald motor. Samme her. Ingenting tyder på at noe vitalt er igang med å ta kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...