Anbefalte innlegg

Jeg må si meg litt enig i det Runar, og jeg tolket det slik som at disse reglene gir en pekepinn på ulike punkter for bedømming, mens det selvsagt må være en vektleggende vurdering av helhetsinntrykket. Jeg regner med at det vil fortsette å være slik at helheten skal bedømmes nettopp som en helhet og ikke bruddvis, inndelt i punkter gjennom hele bilen. Vi har dømt bilene på Halden treffet etter helhetsinntrykk, felg/dekk, lakk/dekor, interiør, motorrom etc. Men sjelden har vi sett at en bil med vanvittig bra stereo og fete felger har blitt plukket ut som vinner? Så helt skivebom kan det vel ikke bli med ett system på tingene, så lenge helheten tas hensyn til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er eksempel på hva vi har benyttet tidligere. Det er ALLTID diskusjon etter på hvor vidt det har vært "hjemmedømming" eller ikke. Av den grunn forsøkte jeg å få representanter fra de ulike lokallag til å stille med (minst) èn dommer på hovedtreffene de sisten årene.

 

NTS, VÅLER 16. MAI 1998.

 

SKJEMA FOR JURY-BEDØMMING Dommernavn..............................

 

 

UTSTILLER-NR ................... BILTYPE: .......................REG.NR:........................................

 

 

 

INTERIØR/STEREO (1-10)? .............................................................................................

 

 

EKSTERIØR/LAKK/FARGE (1-10)?: .............................................................................

 

 

DEKK/FELGER (1-10)? ........................................................................................................

 

 

HELHETSINNTRYKK (1-50)?: ...................................TOTALSUM: ......................

 

 

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med dømmingen nå er vi skal kunne bedømme bilene etter en "mal", slik at det i teorien ikke vil være nødvendig med klasseinndeling. Vi vil selvsagt likevel fortsette med premier i flere klasser, bare så det er sagt.

Men poenget nå er at alle starter med 100 poeng, og at man så vil trekke derfra etter gitte kriterier.

Sluttpoengsummen vil så være et sted mellom 100-0. Alle bilene vil få en poengsum, så man kan se hvor langt etter vinnerne er og hva man har blitt trukket for.

Dette vil være en mere objektiv bedømming, ettersom det faktisk er gitt noen retningslinjer for mye man for eksempel skal trekke hvis det er vaskeriper i lakken for å ta et eksempel.

Men det vil selvsagt være umulig å få dette 100% objektivt så lenge vi ikke har et fast dommerpanel som drar rundt for å bedømme.

Men det vil bli mindre rom synsing og "kompisdømming" som det har kommet anklager om ved flere tilfeller.

Vi ser på dette som en kvalitetssikring av bedømmingen.

 

Det som er litt "negativt" er at det behøves flere dommere, siden alle bilene skal kunne få en poengsum.

Men vi håper jo at frivillige kan stille opp på treffene fremover også.

 

Det er også laget et forenklet opplegg for mindre treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjema som er presentert ovenfor krever ingen klasseinndeling. Top 10 i VW og Audi vil være de som har fått flest poeng. Hvorfor det skal være enklere å trekke fra enn å legge sammen må jo bare være en "gimmic". I dette skjemaet er det lagt opp til at så få som mulig skal få samme poengsum, noe det er fare for, dersom det er klasseinndeling og premiering av 1-3 eller 1-5 avhengig av antall utstillere ( i klassen). Hvor vidt det trengs en "mal" er jo også, så vidt jeg forstår det, en "vits". Straks det lages kriterier for hva som skal telle ut over hva som er lagt inn i skjemaet, vil det opplagt være dommerens forståelse og synsing som blir nedfelt, og da er jo subjektiviteten til stede uansett.

Oslo-treffet sist sommer hadde dommere, så vidt jeg husker, som ikke engang var medlemmer. Følgelig visste ingen om hvor bilene kom fra, de hadde knapt sett bilene fra før osv, dette reduserte klart mistanken om "kompisdømming". Hvis det er relativt enkelt, vil resultatene raskere fremlegges. Det må jo også være av betydning slik at premieutdelingen skjer før folk reiser. Jeg har også vært med på å returnere premier som skulle ha vært delt ut, og premier som blë kjøpt inn i klasser hvor det kom veldig få utstillere. Nei gjør det så enkelt som mulig. Kritikken kommer nesten uansett fordi det er alltid noen som synes at juryen skulle valgt annerledes, desverre. La i så fall disse klagerne "ta en tørn", i andre klasser enn de selv stiller ut, neste gang. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjema som er presentert ovenfor krever ingen klasseinndeling. Top 10 i VW og Audi vil være de som har fått flest poeng. Hvorfor det skal være enklere å trekke fra enn å legge sammen må jo bare være en "gimmic". I dette skjemaet er det lagt opp til at så få som mulig skal få samme poengsum, noe det er fare for, dersom det er klasseinndeling og premiering av 1-3 eller 1-5 avhengig av antall utstillere ( i klassen). Hvor vidt det trengs en "mal" er jo også, så vidt jeg forstår det, en "vits". Straks det lages kriterier for hva som skal telle ut over hva som er lagt inn i skjemaet, vil det opplagt være dommerens forståelse og synsing som blir nedfelt, og da er jo subjektiviteten til stede uansett.

Oslo-treffet sist sommer hadde dommere, så vidt jeg husker, som ikke engang var medlemmer. Følgelig visste ingen om hvor bilene kom fra, de hadde knapt sett bilene fra før osv, dette reduserte klart mistanken om "kompisdømming". Hvis det er relativt enkelt, vil resultatene raskere fremlegges. Det må jo også være av betydning slik at premieutdelingen skjer før folk reiser. Jeg har også vært med på å returnere premier som skulle ha vært delt ut, og premier som blë kjøpt inn i klasser hvor det kom veldig få utstillere. Nei gjør det så enkelt som mulig. Kritikken kommer nesten uansett fordi det er alltid noen som synes at juryen skulle valgt annerledes, desverre. La i så fall disse klagerne "ta en tørn", i andre klasser enn de selv stiller ut, neste gang. Hilsen

 

 

Selv om det virker som om du kanskje ikke er så opptatt av utstillingsbiten, så er det faktisk mange i klubben som synes utstillinger er en viktig del av treffene. Derfor legger vi gjerne ned litt jobb i å gjøre bedømmingen seriøs og gjennomført.

Det er faktisk ikke bare folk som kjører på banen, og vi vil gjerne ta godt vare på disse også.

Jeg synes ikke det er for mye forlangt at vi legger ned noen timers jobb i utstillingsdelen også, når det legges ned uendelig mange timer i banekjøringen.

Jeg synes begge deler er like viktig på treffene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på Våler i fjor, det var mitt første treff. Hadde gjort litt med bilen, men ikke nok til og få pokal, satser på det i år. Artig var det i allefall, kommer i år også. Har et spørsmål angående bedømming, blir det tatt hensyn til hvor mye bilene kjører i året? Jeg for min del bruker bilen i arbeid daglig, kjører ca 20000km i året, masse varer inn og ut av bilen. Jeg har ikke en sjanse til og holde bilen strøken, i forhold til noen som kanskje kjører "kun" til og fra treff.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% av oss sitter i samme båt som du nevner nå. Jeg også hadde bilen min som brukts bil. Kjørte ca samme som du sier i året. Vært opp og ned på alle norges fjell med bilen. Brukte den på banekjøring på lørdag. Vasket den søndag morgen og stilte ut. Når utstillingen var ferdig var det ut på banen igjen. Konklusjonen er vel at når jeg fikk pokal på min kan alle få det. Da er det bare å være flink til å vaske. Støvsuge inni. Polere ofte og prøve å få minst mulig riper/flekker i lakk/interiør. Jeg ser det heller som ett stort + at en person holder bruks bilen sin ved like en om en annen kommer med bil rett fra fabrikk i tyskland med bilen i skap henger for å ikke ha ett eneste merke på bilen. Sett ditt eget personlig preg på bilen og gjør den unik. En bil er laget for og brukes og det skal den. Se bare på hvilken bil som ble kåret til treffets fineste på rudskogen i år. (edit: i fjord 08. er kommet til 09 nå gett)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på Våler i fjor, det var mitt første treff. Hadde gjort litt med bilen, men ikke nok til og få pokal, satser på det i år. Artig var det i allefall, kommer i år også. Har et spørsmål angående bedømming, blir det tatt hensyn til hvor mye bilene kjører i året? Jeg for min del bruker bilen i arbeid daglig, kjører ca 20000km i året, masse varer inn og ut av bilen. Jeg har ikke en sjanse til og holde bilen strøken, i forhold til noen som kanskje kjører "kun" til og fra treff.: rolleyes

 

Vi klarer desverre ikke å dele inn i rene show-biler og bruksbiler, det hadde blitt altfor mange klasser å holde styr på.

En ripe eller en liten skavank er jo akkurat det enten den sitter på en ren showbil eller en bruksbil, så er ikke bilen strøken så er den ikke strøken.

Men nå skal det sies at de aller fleste bilene i klubben som stiller ut er også bruksbiler. Og noen er flinkere enn oss andre til å holde ting strøkent, sånn er det bare.

 

Men det er veldig godt å høre at du trivdes på treffet og vil komme igjen. Det setter vi stor pris på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare spørre. I år skal bilen fremstå finere og bedre enn i fjor, har begynt nå, så kansje jeg blir ferdig. I år skal jeg også kjøre bane med min oransje caddy, gleder meg.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Roger, utstillingen er viktig på våre treff, det er sikkert. Det var derfor jeg mente for noen år siden at du var en av de beste til å ta deg av dette, det husker du. Det jeg mener er at vi ikke lager det for komplisert for eventuelt å møte de som ikke når opp i konkurransen. Klaging på resultatet/bedømmingen vil alltid skje, nettopp fordi det som eier synes er fint, ikke nødvendigvis deles av de jurymedlemmer som bedømmer bilen. Sånn er det bare. Ved utstilling av samme bil på et annet treff med en annen jury, kan det hende at eier får premie. Mer like er vi ikke. Jeg syntes egentlig det faktisk var litt trist at vi som arrangerte disse utstillingskonkurransene i klubbens "barndom" tok med oss nesten alle premiene hjem igjen, fordi vi hadde de peneste bilene uansett hvem som var i juryen. Dette er det vel litt endring på etter hvert, og takk for det ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi klarer desverre ikke å dele inn i rene show-biler og bruksbiler, det hadde blitt altfor mange klasser å holde styr på.

En ripe eller en liten skavank er jo akkurat det enten den sitter på en ren showbil eller en bruksbil, så er ikke bilen strøken så er den ikke strøken.

Men nå skal det sies at de aller fleste bilene i klubben som stiller ut er også bruksbiler. Og noen er flinkere enn oss andre til å holde ting strøkent, sånn er det bare.

 

Men det er veldig godt å høre at du trivdes på treffet og vil komme igjen. Det setter vi stor pris på.

 

Enig med Roger her! For det første blir det for mange klasser og for det andre. Er det mange 10 og 20års biler her i klubben som fortsatt ser like strøkne ut. Også av de som blir brukt!

 

Men "penest lakk" eller "most shinny" eller hva noen av de forskjellige titlene kalles. Syns jeg rett å slett ikke en bil av fjorårets modell bør kunne få! Er flere her inne som kommer med imponerende blanke og velholdte biler som er langt eldre til at vi skal kunne bruke opp en slik pris på en som kanskje har tatt én polishrunde før treff..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med dømmingen nå er vi skal kunne bedømme bilene etter en "mal", slik at det i teorien ikke vil være nødvendig med klasseinndeling. Vi vil selvsagt likevel fortsette med premier i flere klasser, bare så det er sagt.

Men poenget nå er at alle starter med 100 poeng, og at man så vil trekke derfra etter gitte kriterier.

Sluttpoengsummen vil så være et sted mellom 100-0. Alle bilene vil få en poengsum, så man kan se hvor langt etter vinnerne er og hva man har blitt trukket for.

Dette vil være en mere objektiv bedømming, ettersom det faktisk er gitt noen retningslinjer for mye man for eksempel skal trekke hvis det er vaskeriper i lakken for å ta et eksempel.

Men det vil selvsagt være umulig å få dette 100% objektivt så lenge vi ikke har et fast dommerpanel som drar rundt for å bedømme.

Men det vil bli mindre rom synsing og "kompisdømming" som det har kommet anklager om ved flere tilfeller.

Vi ser på dette som en kvalitetssikring av bedømmingen.

 

Det som er litt "negativt" er at det behøves flere dommere, siden alle bilene skal kunne få en poengsum.

Men vi håper jo at frivillige kan stille opp på treffene fremover også.

 

Det er også laget et forenklet opplegg for mindre treff.

 

Hei, jeg hevet ut en del i innlegget ditt. Jeg var på hovedtreffet på Våler i fjor og stilte ut bilen min. Men jeg har ikkje sett/hørt noe om hvor man kan få vite hvilken poengsum man fikk, og hvilken deler man fikk trekk for. Jeg kunne ihvertfall tenkt meg å få vite dette, det er jo veldig greit å kunne få tips om hva man bør forbedre på bilen til neste treff.

 

Jeg lurer også på om det ligger en oversikt over hvilke klasser det premieres i noen sted?

 

En annen ting jeg la merke til ved treffet var at f.eks. golf/jetta mk1, audi 50 osv. havnet i en klasse kalt classic. Er det slik å forstå at alle biler til slutt vil havne i en samlet klasse etter hvor gamle de er? Jeg synes ihvertfall dette er dumt da jeg mener noe av essensen i klubben er entusiaster med eldre vw-audi. Dette vil, om dette er tilfelle gjøre at det "premieres tungt" i nyere biler, mens (slik jeg følte det var på Vålertreffet) eldre vw-audi ble "stuet" bort fra "hovedområdet" for utstillingen, og tildelt en enkelt premie.

 

Selv kjører jeg Golf mk2 på treff, og synes ikkje det ville være kjekt om Golf/Jetta mk2 om noen år ikkje lenger vil være en klasse for seg selv. Mulig jeg er alene om å oppfatte dette slik, dersom dette ikkje stemmer hadde det ihvertfall vært kjekt å få bekreftet dette.

 

Mvh.:

Alf-Einar Moltubakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg hevet ut en del i innlegget ditt. Jeg var på hovedtreffet på Våler i fjor og stilte ut bilen min. Men jeg har ikkje sett/hørt noe om hvor man kan få vite hvilken poengsum man fikk, og hvilken deler man fikk trekk for. Jeg kunne ihvertfall tenkt meg å få vite dette, det er jo veldig greit å kunne få tips om hva man bør forbedre på bilen til neste treff.

 

Jeg lurer også på om det ligger en oversikt over hvilke klasser det premieres i noen sted?

 

En annen ting jeg la merke til ved treffet var at f.eks. golf/jetta mk1, audi 50 osv. havnet i en klasse kalt classic. Er det slik å forstå at alle biler til slutt vil havne i en samlet klasse etter hvor gamle de er? Jeg synes ihvertfall dette er dumt da jeg mener noe av essensen i klubben er entusiaster med eldre vw-audi. Dette vil, om dette er tilfelle gjøre at det "premieres tungt" i nyere biler, mens (slik jeg følte det var på Vålertreffet) eldre vw-audi ble "stuet" bort fra "hovedområdet" for utstillingen, og tildelt en enkelt premie.

 

Selv kjører jeg Golf mk2 på treff, og synes ikkje det ville være kjekt om Golf/Jetta mk2 om noen år ikkje lenger vil være en klasse for seg selv. Mulig jeg er alene om å oppfatte dette slik, dersom dette ikkje stemmer hadde det ihvertfall vært kjekt å få bekreftet dette.

 

Mvh.:

Alf-Einar Moltubakk

 

Det var meningen at alle som ville, skulle få vite hva de ev. ble trukket for. Om dette ble opplyst over anlegget, er vel heller usikkert...

 

Ang. Classic-klassen, var det ikke akkurat overflod av dommere, men dog heller ikke biler.

 

Men jeg er enig med deg. I og med at Classic-prosjekter spretter frem over alt etter hvert, og interessen ser ut til å bare gå èn vei, burde disse blitt betydelig mer profilert på treff, i form av mer subjektiv klasseinndeling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var meningen at alle som ville, skulle få vite hva de ev. ble trukket for. Om dette ble opplyst over anlegget, er vel heller usikkert...

 

Ang. Classic-klassen, var det ikke akkurat overflod av dommere, men dog heller ikke biler.

 

Men jeg er enig med deg. I og med at Classic-prosjekter spretter frem over alt etter hvert, og interessen ser ut til å bare gå èn vei, burde disse blitt betydelig mer profilert på treff, i form av mer subjektiv klasseinndeling.

 

sålenge ledelsen på vålerbanen klarer å leie banen til klubben den helga det er bug run, så kommer det nok heller ikke noe overflod av classic biler.

 

men utrolig kjipt om de blir "stuet" bort på utstillingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med dømmingen nå er vi skal kunne bedømme bilene etter en "mal", slik at det i teorien ikke vil være nødvendig med klasseinndeling. Vi vil selvsagt likevel fortsette med premier i flere klasser, bare så det er sagt.

Men poenget nå er at alle starter med 100 poeng, og at man så vil trekke derfra etter gitte kriterier.

Sluttpoengsummen vil så være et sted mellom 100-0. Alle bilene vil få en poengsum, så man kan se hvor langt etter vinnerne er og hva man har blitt trukket for.

Dette vil være en mere objektiv bedømming, ettersom det faktisk er gitt noen retningslinjer for mye man for eksempel skal trekke hvis det er vaskeriper i lakken for å ta et eksempel.

Men det vil selvsagt være umulig å få dette 100% objektivt så lenge vi ikke har et fast dommerpanel som drar rundt for å bedømme.

Men det vil bli mindre rom synsing og "kompisdømming" som det har kommet anklager om ved flere tilfeller.

Vi ser på dette som en kvalitetssikring av bedømmingen.

 

Det som er litt "negativt" er at det behøves flere dommere, siden alle bilene skal kunne få en poengsum.

Men vi håper jo at frivillige kan stille opp på treffene fremover også.

 

Det er også laget et forenklet opplegg for mindre treff.

 

Det er kun en formalitet, men hvorfor heller ikke bruke et system hvor hver bil starter på 0 og heller får poeng etter kvalitet istedenfor å trekke. Årsaken til at tror det er bedre er kun psykologien i at det da er fort gjort å tenke at 100 poeng er kun for biler som kommer rett fra fabrikk, mens det jo i virkeligheten burde være like enkelt for en 99 Golf 4 å få høy score som en 2009 Golf 6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg hevet ut en del i innlegget ditt. Jeg var på hovedtreffet på Våler i fjor og stilte ut bilen min. Men jeg har ikkje sett/hørt noe om hvor man kan få vite hvilken poengsum man fikk, og hvilken deler man fikk trekk for. Jeg kunne ihvertfall tenkt meg å få vite dette, det er jo veldig greit å kunne få tips om hva man bør forbedre på bilen til neste treff.

 

Jeg lurer også på om det ligger en oversikt over hvilke klasser det premieres i noen sted?

 

En annen ting jeg la merke til ved treffet var at f.eks. golf/jetta mk1, audi 50 osv. havnet i en klasse kalt classic. Er det slik å forstå at alle biler til slutt vil havne i en samlet klasse etter hvor gamle de er? Jeg synes ihvertfall dette er dumt da jeg mener noe av essensen i klubben er entusiaster med eldre vw-audi. Dette vil, om dette er tilfelle gjøre at det "premieres tungt" i nyere biler, mens (slik jeg følte det var på Vålertreffet) eldre vw-audi ble "stuet" bort fra "hovedområdet" for utstillingen, og tildelt en enkelt premie.

 

Selv kjører jeg Golf mk2 på treff, og synes ikkje det ville være kjekt om Golf/Jetta mk2 om noen år ikkje lenger vil være en klasse for seg selv. Mulig jeg er alene om å oppfatte dette slik, dersom dette ikkje stemmer hadde det ihvertfall vært kjekt å få bekreftet dette.

 

Mvh.:

Alf-Einar Moltubakk

 

Det ble opplyst på treffet at alle som var interessert i sin poengsum kunne sende meg en pm, så ville de få vite bedømmelsen. Det var ganske mange som fikk det med seg, for jeg fikk 20-30 pm i ettertid.

Nå har jeg desverre ikke bedømmelsene tilgjengelig lengre, så jeg kan ikke fortelle deg hva du fikk.

 

Noen oversikt over hvilke klasser det deles inn i finnes ikke, da det vil variere litt fra år til år (kanskje til og med fra treff til treff). Grunnen til dette er at det ikke skal deles ut premier til mer enn 1/3 av bilene som møter opp, og at vi derfor må slå sammen noen klasser av og til for å få opp antallet biler i hver klasse. Det vil jo bli litt feil om alle bilene i en klasse får premie også?

En premie på utstilling skal jo henge litt høyt.

 

Av samme grunn var det bare en felles klasse for Classic på Våler i fjor, og kommer nok til å være det i år også. Men ingen av bilene ble stuet bort, alle ble parkert fortløpende ettersom de kom. Vi kan ikke begynne å prioritere de som kommer i Classic, det ville bli urettferdig for alle de andre. Det er jo mange andre med nyere biler som har lagt ned like mye jobb i bilene sine som det classic-gutta har gjort.

Derfor blir det mest rettferdig å parkere bilene fortløpende ettersom de kommer.

 

Om din Golf II vil være i en egen klasse på treffene i årene framover kommer derfor an på hvor mange Golf II som dukker opp på treffene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble opplyst på treffet at alle som var interessert i sin poengsum kunne sende meg en pm, så ville de få vite bedømmelsen. Det var ganske mange som fikk det med seg, for jeg fikk 20-30 pm i ettertid.

Nå har jeg desverre ikke bedømmelsene tilgjengelig lengre, så jeg kan ikke fortelle deg hva du fikk.

 

Noen oversikt over hvilke klasser det deles inn i finnes ikke, da det vil variere litt fra år til år (kanskje til og med fra treff til treff). Grunnen til dette er at det ikke skal deles ut premier til mer enn 1/3 av bilene som møter opp, og at vi derfor må slå sammen noen klasser av og til for å få opp antallet biler i hver klasse. Det vil jo bli litt feil om alle bilene i en klasse får premie også?

En premie på utstilling skal jo henge litt høyt.

 

Av samme grunn var det bare en felles klasse for Classic på Våler i fjor, og kommer nok til å være det i år også. Men ingen av bilene ble stuet bort, alle ble parkert fortløpende ettersom de kom. Vi kan ikke begynne å prioritere de som kommer i Classic, det ville bli urettferdig for alle de andre. Det er jo mange andre med nyere biler som har lagt ned like mye jobb i bilene sine som det classic-gutta har gjort.

Derfor blir det mest rettferdig å parkere bilene fortløpende ettersom de kommer.

 

Om din Golf II vil være i en egen klasse på treffene i årene framover kommer derfor an på hvor mange Golf II som dukker opp på treffene.

 

Ok, da fikk jeg svar på ganske mye. Jeg spurte ikkje for å være "ugrei", jeg har bare lurt på disse tingene siden treffet, så nå så jeg mitt snitt til å spørre:)

Jeg har helt klart bare ikkje fått med meg at det ble opplyst om dette på treffet.

 

Og jeg har full forståelse for at det bare skal gies premie til 1/3 av bilene som møter, man skal da selvfølgelig ikkje bare kunne møte opp og gå hjem med 1.premie.

 

Grunnen til at jeg følte classic-bilene ble "stuet" bort er at de fikk beskjed om å kjøre til et "eget" område ved innkjørselen til plassen (det var tydeligvis innleid hjelp, da jeg fikk spm om jeg kjørte golf 1 når jeg kom: haha :), mens alle de andre parkerte på området etter hvilken tid de kom. Nå skal jeg egentlig ikkje si om det var dumt eller ikkje, kansje det var det beste, man fikk jo samlet classic bilene. Men jeg sier ikkje dette for å syte og klage, jeg bare lurte på det, siden jeg, som enkeltperson, fikk følelsen av at classic fikk et område litt bort fra alt annet.

 

Ang. hvilke hvilke klasser det premieres så lurte jeg på dette fordi jeg har lurt på om det eksisterer en klasse for old school biler. I fjor ville det nok ikkje vært nok old school biler til å premiere i en slik klasse (og sikkert ikkje i år heller av samme grunn som i fjor)

Men kansje man kunne vurdert dette, da ihvertfall jeg synes det er ganske mange som bygger slike biler. Dette er bare et rent forslag, og ikkje dårlig ment med tanke på hvordan det har vært:)

 

Forresten så var dette det beste treffet jeg har vært på, og kommer garantert igjen!

 

Mvh.

Alf-Einar Moltubakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ang. hvilke hvilke klasser det premieres så lurte jeg på dette fordi jeg har lurt på om det eksisterer en klasse for old school biler. I fjor ville det nok ikkje vært nok old school biler til å premiere i en slik klasse (og sikkert ikkje i år heller av samme grunn som i fjor)

Men kansje man kunne vurdert dette, da ihvertfall jeg synes det er ganske mange som bygger slike biler. Dette er bare et rent forslag, og ikkje dårlig ment med tanke på hvordan det har vært:)

 

Forresten så var dette det beste treffet jeg har vært på, og kommer garantert igjen!

 

Mvh.

Alf-Einar Moltubakk

 

Helt greie spørsmål du stiller, jeg oppfattet dem ikke som klaging.

 

Vi forsøkte å ha en klasse for "mest innovative bygg" i fjor, men juryen bestemte at det ikke var noen som gjennomført nok til at denne premien ble delt ut.

Det vil nok dukke opp muligheter for flere spesial-klasser, men dette er en vurdering som skjer fortløpende. Det vil nok ikke bli noe sånt i år siden vi igjen var så uheldig å få tildelt helg samtidig med BugRun.

 

Veldig hyggelig å høre at du koste deg på treffet da. Du er hjertelig velkommen tilbake i år.

 

Håper du har fått greie svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks 100 poeng ?

Sett ut fra det skjemaet som ligger foran her, pr 2.2.09, er det maks 80 poeng. Dette er jo bare et eksempel !

Det går helt greit an å legge til flere "observasjonspunkter" (motorrom, ekstrautstyr osv) og vektlegge dette forskjellig slik at det kan gis mer enn 10 poeng innenfor de ulike punkter. Dette er nemlig slik det gjøres i tysk og norsk motorpresse når biler sammenlignes. (Jeg har blant annet irritert meg over tysk presse som ikke kan gi mer enn maks 10 poeng for "Traktion" slik at 4-hjulstrekkende Audi'er kan score flere poeng sammenlignet med BMW og Mercedes, men det er jo i Tyskland der det er mindre vinterføre og dette ikke har samme vekt/verdi for leserne).

Videre kan også "helhetsinntrykk-skalaen" utvides fra 50 til 100. Det viktigste er kanskje å unngå at flere får samme poengsum, særlig hvis det på forhånd er innkjøpt premier som krever gradering mellom 1.,2.,3. osv.

 

Når det gjelder plassering, oldtimers i egen gruppe, er det vrient når folk kommer til ulike klokkeslett og utstillingsområdet er begrenset. Vi har tidligere forsøkt dette, og måttet få flyttet biler under arrangementet. Det er ganske håpløst. Derfor blir det ofte til at inndelingen blir grøvere, Audi for seg, og VW for seg. De som har synspunkter her, kan sikkert melde seg som medarrangører på neste hovedtreff og hjelpe til med organiseringen etter hvert som bilene "ruller inn". Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ting jeg lurte på. Ikke noe vondt ment!!:o

 

Etter de få teffene jeg har vært på og sett, syntes jeg det virker som at det er større mulighet til å vinne premie viss enn har ny bil.. feks. Var et treff der det var en STRØKEN (min mening) utstillt. Allt var gjennomført og bra. Men så var det en org ny A6 som strakk det lengste strået. Syntes det var litt urettferdig da han med det nye A6 bare trengte å vaske bilen så var den størken, mens han med Rs2 hadde lagt sjela si i bilen og tydelig brukt mye tid og penger på den.

 

Kunne det vært en ide og dele opp i klasser feks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ting jeg lurte på. Ikke noe vondt ment!!:o

 

Etter de få teffene jeg har vært på og sett, syntes jeg det virker som at det er større mulighet til å vinne premie viss enn har ny bil.. feks. Var et treff der det var en STRØKEN (min mening) utstillt. Allt var gjennomført og bra. Men så var det en org ny A6 som strakk det lengste strået. Syntes det var litt urettferdig da han med det nye A6 bare trengte å vaske bilen så var den størken, mens han med Rs2 hadde lagt sjela si i bilen og tydelig brukt mye tid og penger på den.

 

Kunne det vært en ide og dele opp i klasser feks?

 

I de reglene som er diskutert i denne tråden, stiller ikke disse to i samme klasse, så det er det ingen fare for lenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ting jeg lurte på. Ikke noe vondt ment!!:o

 

Etter de få teffene jeg har vært på og sett, syntes jeg det virker som at det er større mulighet til å vinne premie viss enn har ny bil.. feks. Var et treff der det var en STRØKEN (min mening) utstillt. Allt var gjennomført og bra. Men så var det en org ny A6 som strakk det lengste strået. Syntes det var litt urettferdig da han med det nye A6 bare trengte å vaske bilen så var den størken, mens han med Rs2 hadde lagt sjela si i bilen og tydelig brukt mye tid og penger på den.

 

Kunne det vært en ide og dele opp i klasser feks?

 

Det er jo sånn at det på de små treffene ikke er nok biler utstilt til at man kan dele inn i like mange klasser som på f.eks. hovedtreffet. I disse tilfellene vil det nok fortsatt bli delt inn i f.eks. topp 10 Audi og Topp 10 VW. Dette er ikke til å unngå. Man kan ikke bestille opp premier til alle klassene for så å returnere 70-80% av premiene fordi det ikke er biler nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.