#1 Skrevet August 20, 2008 6 kjappe spørsmål: 1) Hvor mange liter går det på diffen bak? 2) Hvor er påfyllingshull? Nr 12 over drivakselen? 3) Hvordan hull skal være åpent slik at man vet når det er nok olje på diffen? 4) Hvorfor er det to hull nedenfor drivakselen? 5) Luftehullet i toppen - merket 2/3 - hva er greia med den? 6) Må man ned med diffen for å fylle på olje? Var jo utrolig kronglete å komme til.. Diffen ligger uansett demontert, men kjekt å vite.. Pjuh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2008 1) Hvor mange liter går det på diffen bak? Med bilen plant - fyll på til det renner over. 2) Hvor er påfyllingshull? Nr 12 over drivakselen? Påfyllingen sitter på passasjersiden, er en 17 umbraco (om jeg ikke husker feil). Tror det blir Nr 4 på tegningen din... 3) Hvordan hull skal være åpent slik at man vet når det er nok olje på diffen? Se over 4) Hvorfor er det to hull nedenfor drivakselen? For å få ut all gammel olje 5) Luftehullet i toppen - merket 2/3 - hva er greia med den? Vet ikke. 6) Må man ned med diffen for å fylle på olje? nope. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2008 Påfyllingshullet er på baksiden av tegningen din, omtrent på høyde med drivakselen. Mener den tar 1.6 liter, sjekk med oljelageret.no! Luftehullet er nettop; for å lufte.. Du vil ikke ventilere gjennom simmeringene! Har du diffen ute, ville jeg nok byttet simmeringene med det samme, men for alt jeg vet, har du sikkert gjort det allerede! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...