Anbefalte innlegg

jeg og disse lydene mine, er utrolig hvordan jeg kan irritere meg over dem.. men får nå prøve å forklare denne også.

lyden er en vanlig suselyd men varierer i tonen og går raskere jo fortere man kjører, jeg hører den best når jeg når 50+ men den er der under 50 også. lyden kommer fra høyre side fremme, høres ut som det kommer fra hjulet.

 

bilen er nettopp eu godkjent etter å ha byttet 3 hjullagre.

hørte ikke noe til lyden etter reprasjonen men den oppstod etter at jeg fikk på vinterfelgene.

er ingen forandring når jeg svinger, lyden er konstant og det kommer ikke noe motstand i ratt.

 

tips mottas med stor takk : rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

update...

 

har nå lagt merke til en metallisk skrapelyd, fra samme side som suselyden, altså høyre fremme.. veldig dyp lyd..

men den kommer sjelden, jeg har fått 2 faste plasser der den kommer, når jeg rygger ut av garasjen og legger sving mot venstre for å kjøre ut. og når jeg står i bakken utenforbi min bedre halvdel og skal hjem, da oppstår også lyden når jeg løser bilen ut og svinger litt til venstre...

 

begynner å bli nokså irritert på dette nå... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter du fikk på vinter felgene..... For lange hjulbolter eller ? hadde vel kanskje vært litt mer skrape lyd men...,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, jeg hadde ett ekstra sett med bolter til vinterhula som ble brukt, istedet for sommerhjul boltene, for de er litt anderledes, så jeg tror ikke det er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips? skrapelyden kommer ved rygging med sving på bilen mot høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten anelse for store dekk? På min mors Vento (når den var ny) så monterte forhandleren 175/70R14 dekk, og disse tok i plastinnerskjermen når man rygget med fullt rattutslag. Sommerdekkene, som er std 185/60R14 tok aldri i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, nå har jeg 175/70-13! rulla på 195/45-15 til sommerbruk å da har jeg ingen problemer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrapelyd, rygging og sving...

Hørest jo på meg ut som den "perfekte" kombinasjon på et defekt drivledd...

Har du sjekket drivaksel-mansjettene dine i det siste? er disse hele og fine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den "gummibelgen" ytterst på drivakselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noen bilder av det? litt grønn når det gjelder drivverket..

er det foressten vanskelig og bytte? dyrt? vil suse lyden også forsvinne av det?

rart at det egentlig ikke dukka opp under eu-godkjenningen av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilfeldig illustrasjonsbilde

 

cv-joints.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det er defekt drivledd, ifølge Gunnar H. hører du "kneppe" lyder ved fullsving når drivleddet er på bærtur..

 

men lekte meg litt på en parkeringsplass i dag og fant ut at det bare skraper ved full sving mot høyre.. vil tro dekka skraper litt i innerskjermen.. men er rart at det skraper når jeg kjører på 175/70 - 13" er vel ikke fryktelig langt unna standar dimm dette..

får begynne å skru litt å se etter når jeg har tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.