Løsne tannstang A6 99. Hjelp ønskes (Løst)

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte krysset mellom tannstang og rattnav. Har fått et brukt kryss fra tyskland som er tight og fin, fikk med rattnav oxo med tilt/teleskop, men dette trenger jeg ikke.

Krysset sitter hva jeg bør, ikke børfast i en aksling som slides rett ut av navet nedover mot snekka

Da lurer jeg på hvordan gå fram, får jeg tannstanga 10 cm fram er det plass til å slide akslingen ut av navet og inn med den nye.

Noen som har byttet tannstang som vet hva en bør gjøre og ikke bør gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke enklere å løsne 4 bolter på hele rattstammen?

Jeg så litt på den løsningenn det er kansje enklere på en måte ja, men da må en jo plokke bort alt det elektriske rundt rattet, (grøss) Bare den gardinen som blir med ned når du tar tilten ned, sitter med 4 skruer fra baksiden, og de to øverste så ut som var vanskelig å komme til. Ikke vet jeg,

På sannan bil i steinkjer regnet de 4 timer på bytte av tannstang, og de har hyggelige timepriser og de har audimekanikere fra den gangen WV og Audi var sammen på steinkjer.

Det kan jo være en løsning, eller at noen hjelper meg mot betaling...

Eller at noen har en "How to bytte tannstang"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den prisen høres merkelig ut da et må tas 4 hjuls kontroll om tannstang tas ut.. da sporingskurven må justees inn når man tar av endeleddene ute ved kula. gjør de dette også for denne prisen? 4 hjulskontroll med justeringer er omtrent 5000 på denne bilen på jobben. er rimelig dritt jobb i seg selv og ta ut tannstangen på denne om det er automat kasse er det ekstra ditt jobb. servorørene kan være noe herk å få entret igjen i tannstangen, (trangt).. hadde helt klart tatt rattstammen istede..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke enklere å løsne 4 bolter på hele rattstammen?

det ble slik til slutt ja, gikk på en halvtime. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den prisen høres merkelig ut da et må tas 4 hjuls kontroll om tannstang tas ut.. da sporingskurven må justees inn når man tar av endeleddene ute ved kula. gjør de dette også for denne prisen? 4 hjulskontroll med justeringer er omtrent 5000 på denne bilen på jobben. er rimelig dritt jobb i seg selv og ta ut tannstangen på denne om det er automat kasse er det ekstra ditt jobb. servorørene kan være noe herk å få entret igjen i tannstangen, (trangt).. hadde helt klart tatt rattstammen istede..

Betalte 1800 for koding av styreenhet opp mot nøkler, 4 hjulskontroll, med en del justeringer

Da var det 300 for kodingen,1000 for 4hjulskontroll, og 500 forde de måtte justere så mye...

: rock : Sannan Bil : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.