#26 Skrevet August 26, 2008 Ja samt hvilke høyder det er forsvarlig å bruke coiloveret i. Jeg kan fortsatt få bilen 4 cm lavere, men det er vel en grunn til at ikke det er godkjent å justere det lavere i følge TüV?? Venter fortsatt på et veldig fornuftig svar fra deg Helge. Fra meg? Ja, hva tenkte du på da? Jeg refererer kun til hva BT sier jeg. Hvorfor det er slik å slik vet jeg ikke, men jeg vet at man her i Norge må forholde seg til Særnorske Regler. Sier BT at slik er det, så er det i 95% bare slik det er desverre.... Feks STRO ved endring av dekk/felg oppsett på bilen. STRO (bibelen til BT på dette feltet) overkjører som kjent TUV papirer uansett om du står på hodet i 2 dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 26, 2008 Det beste jeg har hørt er de biltilsynene som sier at de ikke leser TUV papirer som står på tysk, de må ha kopi på norsk.For da er de ekte liksom... kan jo bli en doc.forfalskning av det... :-D Jupp. Har opplevd det samme og her ble det 1-0 til TÜV De godtok ikke orginale tyske TÜV-papirer, men hjemmesnekra oversettelse gjort på to kvelder var godt nok.. sært! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 26, 2008 (endret) Fra meg? Ja, hva tenkte du på da? Jeg refererer kun til hva BT sier jeg. Hvorfor det er slik å slik vet jeg ikke, men jeg vet at man her i Norge må forholde seg til Særnorske Regler. Sier BT at slik er det, så er det i 95% bare slik det er desverre.... Feks STRO ved endring av dekk/felg oppsett på bilen. STRO (bibelen til BT på dette feltet) overkjører som kjent TUV papirer uansett om du står på hodet i 2 dager 18" felger har jeg typegodkjennings papirer på, så den saken er biff! Men det jeg ikke skjønner er hva som i det hele tatt er vitsen for meg å ta med TüV papirer, når biltilsynet gir blanke i det som står der og finner opp sine egen regler! Da kunne jeg jo like godt ha lagt dem igjen hjemme: klø : Sånn det fungere i praksis de fleste steder er, at har jeg ikke TÜV papirer så blir ikke bilen godkjent. Den er grei! Er bilen under høyden som står i TÜV papiren blir den heller ikke godkjent. Den er også grei! Men er den over minste kravet til TÜV og de ikke for klossen dems under, så skal man plutselig se bort fra TüV papiren. Nå er det da dems regler som gjelder. Så dem tar bryr seg litt om regler her og litt der, drar en konkulsjon og tar de alle "dritt" kravene fra TüV og alle fra boka dems. Så er det plutselig umulig å få godkjent noe. Desuten går ikke den klossen under støtfangeren med orginal fjærer og de orginale typegodkjente hjula engang. Så det er å forblir Norge i et nøttskall! Forstå seg den som kan!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 26, 2008 Hørte angående dette på biltilsynet på billingstad og da sa han fyren at de ikke brukte klossen. Så lenge bilen var innenfor TUV kravene og det ikke subba i dekk/hjulbue så ville han godkjenne det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 26, 2008 Ove? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 26, 2008 jess. Er ikke spesielt glad i den fyren, men han godkjenner det meste tilslutt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 27, 2008 Var på biltisynet i Hønefoss i dag, siden det er så jævelig lang kø alle andre steder. (har nå venta i 1 måned på en time) Godkjenning av senkesettet gikk greit, men så begynner han jævlen av en fyr å hakke på at jeg har sota sideruter. Han likte ikke skivene mine bak heller. Der jeg var på eu-kontroll sa de ikke noe om dette. Hva skal jeg gjøre nå, han ga meg frist til 2. september på å fikse det. Kan andre godkjenne feilene som biltilsynet finner, eller må jeg tilbake til de sauene? Takker for svar!! Sorry for lån av tråd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 27, 2008 Hva var galt med skivene dine bak da? Solfilm på bakre sideruter skal de heller ikke si noe på, foran er derimot verre.. Du blir nødt til å vise bilen på ett eller annet biltilsyn uten de feil som er nevnt iallefall, hvis ikke får du avskiltingsbegjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 27, 2008 Var på biltisynet i Hønefoss i dag, siden det er så jævelig lang kø alle andre steder. (har nå venta i 1 måned på en time) Godkjenning av senkesettet gikk greit, men så begynner han jævlen av en fyr å hakke på at jeg har sota sideruter. Han likte ikke skivene mine bak heller. Der jeg var på eu-kontroll sa de ikke noe om dette. Hva skal jeg gjøre nå, han ga meg frist til 2. september på å fikse det. Kan andre godkjenne feilene som biltilsynet finner, eller må jeg tilbake til de sauene? Takker for svar!! Sorry for lån av tråd.. Du må faktisk tilbake til den samme trafikkstasjonen som du var på for å få slettet mangellappen. Var en som hadde samme problem som deg når jeg godkjente senk på Trafikkstasjonen i Oslo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 27, 2008 Leste litt bakpå den sedlen jeg fikk med, skulle holde å sende den hvite delen inn til de og få den godkjent et annet sted.. Men da ser det ut som at jeg må rive av solfilmen, eller "tape" som grøthue på biltilsynet kalte det. Skjønner ikke at det er mulig, spurte faktisk. Da fikk jeg til svar at når han så feil så måtte han nesten gjøre noe med det.. DRITT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 27, 2008 (endret) Var å viste min egen bil på Hønsefoss trafikkstasjon i juni (senk og felger). Da sa dem ikke noe på sotinga. Men i følge han kontrolløren hadde jeg alerede "strøket" da jeg svingte utafor bremsetesteren for å ikke kantkjøre 20". Ellers var dem genrelt vansklig og lite i møte kommende. En kompis hadde timen etter meg for å vise det omtalte panser scoopet (fra Gatebil tyrigrava tråden). Kontroløren sa han viste at det var orginalt, men han kunne ikke godkjenne det uten typegodkjennings papiper, det samme gjaldt vingen. Han ville heller ikke godkjenne orginal eksosen som ser maks kjip og rusten ut. Han måtte ha en støy måling, men han viste ikke hvordan han kunne få tatt denne. Kontrolløren hørte også at den ikke bråka da han rusa bilen, men uten støy måling var det lite han kunne få gjordt. Endte etter masse diskusjon med at kontrolløren godkjent alt, da kompisen min fikk faksa opp papirer på vingen og scoopet. Skjønner at de ar regler å forholde seg til, men et sted går f*** grensen på å være trangsynt og vanskelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 27, 2008 Var ikke tilfeldigvis en kar med flass i trynet vel? Hvordan er det med å få time til visning, lang kø? Tenkte på om skiltene mine ryker? Når det er krysset av for vegvesnet på kontroll sedlen, da må jeg vil dit igjen da? Hadde håpet at jeg kunne dra på et hvem som helt verksted å gjøre det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 27, 2008 Var ikke tilfeldigvis en kar med flass i trynet vel? Hvordan er det med å få time til visning, lang kø? Tenkte på om skiltene mine ryker? Når det er krysset av for vegvesnet på kontroll sedlen, da må jeg vil dit igjen da? Hadde håpet at jeg kunne dra på et hvem som helt verksted å gjøre det der. Han hadde litt flass i ansiktet ja og litte bitte antydninger til lesbing. Er lang kø for visning, men hjelper nok i en ev. kontroll og ha bestillt time. Når det er spesifikk kryssa av på vegvesnet, må du på en trafikkstasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 28, 2008 ja er det som har blitt gjort.. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...